• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

Gezocht: Goldwing met TPSL of GT2000

2 okt 2015
32
1
Oudenbosch
#1
Na mijn laatste zijspan te hebben verkocht, rij ik sinds vorig jaar op een olifant op twee wielen (GL 1800). Rijdend is zo'n olifant heerlijk, maar niet als je stilstaat of moet manoeuvreren.
En omdat ik altijd wel wat last heb van mijn rug, ben ik maar weer op zoek gegaan naar een zijspan. De Goldwing is een heerlijke motor, dus die wil ik eigenlijk wel als zijspanmotor, een olifant met drie poten dus. ;)
Heeft iemand zoiets dan hou ik me aanbevolen. Het liefst met een ruime bak, maar hoeft niet per sé EZS of EML te zijn.
Ik ben al volop zoekende op de veilingsites, maar nog niet de juiste gevonden.
 

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.606
76
42
Twente
#6
En dan kom je via de oosterburen alsnog in Hengelo uit voor een GL1800 met zijspan...

Die Duitse 1500 die er boven staat lijkt ook wel erg compleet en als die echt maar 50.000 km heeft gelopen....
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
10.293
709
46
Standdaarbuiten
#10
Foto's van Mei dit jaar. Ik heb hem een maandje terug ook nog buiten zien staan met het verkoop bord er op.
Hij staat aan het West Vaardeke.





Het is een R75 zie ik nu.
 

subtoon

Die hard MF'er
Donateur
15 mei 2015
603
29
69
Gilze
#12
ik heb hem gezien toe ik vorig jaar een bakje zocht, zag er netjes uit en is een 75 met een vork van een R50, was zijn enige vervoer zij de man toen.
 

Zijspanpiet

Die hard MF'er
2 nov 2017
325
12
#17
Een mooi span dat wel, maar ik zou niet mee gaan als de zon lekker op de koepel schijnt, als ik dan in het span zit😤
Al de spannen met een hanning aan rijden meestal op de originele wielen?
 
2 okt 2015
32
1
Oudenbosch
#18
Het ombouwen van mijn huidige GW is idd een optie, maar wel aanzienlijk duurder.

Ik heb nogeens verder gezocht en in de US lijkt het heel gebruikelijk te zijn om de motor niet aan te passen en gewoon een bakkie aan de motor te vast te knopen met een paar luxe Gamma-klemmen.
RDW geeft voor dit kenteken aan dat de motor ook solo gebruikt kan worden (rdw.ovi.nl), dus zal alles aan de GW wel origineel zijn.
Inmiddels heb ik begrepen dat aanpassen van de voorkant binnen mijn budget zou passen, maar dan zit ik nog met die klemverbindingen die niet zo heel veel vertrouwen wekken. Alhoewel er dus in de US vele mijlen mee gereden wordt.... In Europa ook?

En wat het zonnetje betreft, ik neem aan dat ie daarom knalgeel is! :+
Het dakkie kan er wel af, als het goed is, en er zit een ventilator in! Maar het is idd iets om rekening mee te houden. Nou ben ik niet zo'n zonaanbidder en rij liever met 10 dC dan 30 dC, maar je zult altijd zien dat we weer zo'n lange warme zomer krijgen en dan is het wel vervelend om de hele zomer thuis te zitten :?

Én er zou zoiets als Electric Camber Control op moeten zitten. Hiermee zou de veerhoogte van het zijspanwiel instelbaar zijn. (voor als je je schoonmoeder van 150 kg mee wilt nemen *O*)

Ik ga 'm iig eens van dichtbij bekijken.
 
#19
Ik ben wel eens aan de overkant geweest. Leuke bochten zijn daar uitzonderlijk of je moet in een National park zijn. Ook als je ziet waar die Amerikanen mee rijden krijg je snel de indruk dat de zijdelingse belasting niet iets is waar sterk rekening mee gehouden wordt.
Als ik dit gele span zie lijkt het alsof de voorste schoorstang aan de valbeugel zit. Dat belooft al wat. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
 
2 okt 2015
32
1
Oudenbosch
#22
Ik heb inmiddels de onderdelen voor mijn zijspan. Ik ben gegaan voor een VTX 1800 met een Ural zijspan. Een en ander moet nog worden samengesteld en de bak moet grondig onderhanden worden genomen.
De bak is wel hard maar kaal en ik wil nogal wat aanpassingen doen zodat mijn vrouw comfortabel haar puzzels kan maken en het papier niet nat wordt tijdens het rijden *O*
Ik denk dat ik het aanbouwen en de aanpassing van de voorvork overlaat aan Ad Donkers, de rest wordt een meerjaren-project. Eerst de boel gekeurd en wel op de weg krijgen en dan zien we wel weer verder.