Gezocht GS 500

Failure

MF'er
15 apr 2006
136
0
Wijchen
Beste mensen,

Ik ben net met mijn rijbewijs begonnen, en zoek nu een leuke motor. Ik vond de gs 500 vrijwel de beste optie.. (na overweging van een honda cb250 (a1995)).

Heb je er een te koop staan, of weet je iemand.. (of heb je een goede andere optie als goede beginners motor) laat het me dan even weten
 
Goeie keus !! :)

Deze bijvoorbeeld ?
Slechte keus!!!
Als je dan voor een lichte naked-bike gaat ga dan voor een CB1. Veel betere wegligging, leukere motor ligt eronder (4 cil 16 kleps watergekoeld i.p.v. 2 cil lucht gekoeld) Ooit op een tijdje op een gs 500 gereden van mijn vriendin. Was gewoon eng als je harder dan 120 ging begon het ding gelijk te zwabberen. Daarna een cb1 gehad. WERELD van verschil gooi je alle kanten op en blijft strak tot aan de 200.
Het is maar een advies :]
Kiek moar wat je er mee doet ;)
 
Slechte keus!!!
Als je dan voor een lichte naked-bike gaat ga dan voor een CB1. Veel betere wegligging, leukere motor ligt eronder (4 cil 16 kleps watergekoeld i.p.v. 2 cil lucht gekoeld) Ooit op een tijdje op een gs 500 gereden van mijn vriendin. Was gewoon eng als je harder dan 120 ging begon het ding gelijk te zwabberen. Daarna een cb1 gehad. WERELD van verschil gooi je alle kanten op en blijft strak tot aan de 200.
Het is maar een advies :]
Kiek moar wat je er mee doet ;)

Hij valt nog onder de 25 Kw wet.

CB-1 kan in nederland volgens mij niet zomaar op 25 kw (op kenteken dan)
 
Slechte keus!!!
Als je dan voor een lichte naked-bike gaat ga dan voor een CB1. Veel betere wegligging, leukere motor ligt eronder (4 cil 16 kleps watergekoeld i.p.v. 2 cil lucht gekoeld) Ooit op een tijdje op een gs 500 gereden van mijn vriendin. Was gewoon eng als je harder dan 120 ging begon het ding gelijk te zwabberen. Daarna een cb1 gehad. WERELD van verschil gooi je alle kanten op en blijft strak tot aan de 200.
Het is maar een advies :]
Kiek moar wat je er mee doet ;)


Dat jou vriendin nou een zwabberende fiets heeft gehad wil niet zeggen dat alle gs'jes bij 120 eng worden...

Als beginnersbike is een gs500 beter dan een cb1. Als je onderuit gegaan bent is het een stuk lastiger om spulletjes bij elkaar te sprokkelen voor een cb1 dan voor een gs'je.

Verder is een afgevoerde cb1 minder sterk dan een afgevoerde gs500.

Wanneer een GS500E echt een slechte keus zou zijn, dan ga ik me toch eens afvragen waar de motor dan z'n populariteit aan te danken heeft O :?
 
Failure: ik zelf heb nu een jaar mijn GS450 E, met 29000km op de teller uit 1989.(wel nieuwe banden erop. maybe doe iuk dat deze week al). is niet de nieuwste maar voor mij wel de beste bike ;) . maar het is absoluut een motor om een jaar goed te leren. ik ben blij dat ik zo ben begonnen want ik heb er veel op geleerd. :] :] :] nu vind ik het tijd om verder te kijken. als je het wat lijkt mail me dan. dan kunnen we verder praten etc. zie ook mijn avatar :)

dus kortom:te koop een Suzuki wit/blauw GS 450E.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al naar die motor weze kijken, maar was niets. zat te veel roest op, en was motorisch niet goed. :N
 
dankjewel voor het aanbod, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.. zou wel graag een iets jongere motor willen. :Y
 
Overweeg anders een Bandit >> Suzuki Bandit 600N / 22.000km :)

Maar ben bang dat je nog 25KW moet toch? Dan moet je een 25KW set zien te regelen, volgens mij werd er op MF nog een dergelijke set verkocht voor de Bandit. Alleen weet ik niet of dat officieel te doen is.
 
dankjewel voor het aanbod, maar dat is toch niet echt wat ik zoek.. zou wel graag een iets jongere motor willen. :Y

Kijk dat dacht ik eerst ook. zo van man dat is oud maar 29000km op de teller is niet veel en hij ziet er best goed uit. Punt is dat als je een keer mocht omvallen niet meteen een motor van tig euro's lichter bent. is een goede leerschool en de vraagprijs is rond de 750 (zonder new banden) (met nieuwe banden +/-950.) en niet gekeken is ook niet weten wat het is ;)
 
Ik ben al naar die motor weze kijken, maar was niets. zat te veel roest op, en was motorisch niet goed. :N

Beste Jarno,
Wat bedoel je met motorisch niet in orde? Naar mijn weten is hij prima ok en ik dacht dat de rede dat je hem niet wilde hebben was omdat je hem qua uiterlijk niet ok vond? Dus graag wat opheldering, want dit is behoorlijk negatief...
 
Ik bied mijn GS 500 te koop aan. Hij is 25 KW (op kenteken en ingebouwd kitje).
Hij is zwart/grijs, 35000 km en in goede staat. Bouwjaar 1990.

Laat maar iets horen als je interesse hebt, richtprijs 1400 euro.
 
Slechte keus!!!
Als je dan voor een lichte naked-bike gaat ga dan voor een CB1. Veel betere wegligging, leukere motor ligt eronder (4 cil 16 kleps watergekoeld i.p.v. 2 cil lucht gekoeld) Ooit op een tijdje op een gs 500 gereden van mijn vriendin. Was gewoon eng als je harder dan 120 ging begon het ding gelijk te zwabberen. Daarna een cb1 gehad. WERELD van verschil gooi je alle kanten op en blijft strak tot aan de 200.
Het is maar een advies :]
Kiek moar wat je er mee doet ;)


dan heb jij dus echt op een verkeerde GS gereden, die van mij zelfs bij 180/190 nog lekker stabiel, een GS komt ook lekker snel weg bij een verkeerslicht(ik denk wel sneller dan een CB1) en ook een GS gooi je elke kant op!(bovendien is een GS legaal 25kw te maken)
 
Beste Jarno,
Wat bedoel je met motorisch niet in orde? Naar mijn weten is hij prima ok en ik dacht dat de rede dat je hem niet wilde hebben was omdat je hem qua uiterlijk niet ok vond? Dus graag wat opheldering, want dit is behoorlijk negatief...


Nou. Ten eerste zat er gewoon te veel roest op, zoals ik al zei..... en toen ie eenmaal warm, was sloeg ie steeds af. De demper van de uitlaat zat niet goed dicht, er bliezen liters lucht door. En het ergste nog, er zat gewoon een bout los, die de uitlaat aan het blok zou moeten houden.
Opgehelderd?
 
Nou. Ten eerste zat er gewoon te veel roest op, zoals ik al zei..... en toen ie eenmaal warm, was sloeg ie steeds af. De demper van de uitlaat zat niet goed dicht, er bliezen liters lucht door. En het ergste nog, er zat gewoon een bout los, die de uitlaat aan het blok zou moeten houden.
Opgehelderd?

Roest hebben bijna alle GSjes van die leeftijd volgens mij, en daar is de prijs ook zeker naar. Hij is 1 keer afgeslagen toen mijn vriend de shoke er te vroeg af zette, wat logisch is wanneer een motor nog niet warm genoeg is. En die lucht uit de uitlaat, een pakkinkje wat scheef zit of wat versleten is, is echt niet zo erg hoor (dat gebeurt bij het omwisselen van de sportuitlaat naar de gewone wel eens). En ook een boutje wat losgetrild is gebeurt wel eens bij iedere motor. Het is jammer dat ik van te voren geen tijd heb gehad om hem te poetsen, dan kom je zulke dingen tegen en los je even op, maargoed dat is uiteraard niet jouw 'fout'.
Maargoed, hier blijkt dus wel uit dat er motorisch niets mis is met mijn motor. Vind het dus gewoon jammer dat je die uitspraak doet terwijl die niet terecht is. Dat je de motor niet wilt kopen vindt ik echt geen probleem hoor, dat is jou eigen keuze, vind het alleen jammer dat je er vervolgens hier uitspraken over doet die niet echt ergens op gebasseerd zijn...
 
dan heb jij dus echt op een verkeerde GS gereden, die van mij zelfs bij 180/190 nog lekker stabiel, een GS komt ook lekker snel weg bij een verkeerslicht(ik denk wel sneller dan een CB1) en ook een GS gooi je elke kant op!(bovendien is een GS legaal 25kw te maken)
Ik merk dat ik op de tere zieltjes O-) van een paar GS eigenaren heb getrapt. Mijn Excuses hiervoor :Y
Maar een GS kopen omdat de onderdelen beter te krijgen zijn als je op je bek gaat lijkt me wel de domste reden |( om een motor te kopen.
Dat een GS sneller is bij het verkeerslicht is ook onzin. De 89 gs500 had 24 ft/lb (koppel) en 40 pk tegenover de cb1 van 89 met 29 ft/lb koppel en 57 PK :P
De nieuwste gs (die staat hier niet te koop) heeft net wat meer koppel namenlijk 30 met 51 pk dus die zou theoretisch wel wat sneller kunnen zijn bij het verkeerslicht maar verliest het dan toch weer op topsnelheid.

Ik heb twee verschillende Gs 500 gereden (ook tijdens het lessen op zo'n ding gezeten) en op twee verschillende cb1's (nu namenlijk weer 1 gekocht voor mijn vriendin)In beide gevallen kwam de cb1 dik als beste uit de bus. Sneller, mooiere techniek (4 cil watergekoeld tegen simpele 2 cil lucht gekoeld) veel stabieler (cb1 frame komt uit de racerij en die van de gs duidelijk niet).
Dus als iemand vraagt of het kopen van een gs een goede keus is zeg ik nee. Er is voor dat geld leuker spul te krijgen.

Ik betwijfel ook sterk of jullie wel eens op een CB1 hebben gereden. Ik snap best dat je je eigen motor verdedigd maar kom dan wel met goede argumenten.
:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
 
Roest hebben bijna alle GSjes van die leeftijd volgens mij, en daar is de prijs ook zeker naar. Hij is 1 keer afgeslagen toen mijn vriend de shoke er te vroeg af zette, wat logisch is wanneer een motor nog niet warm genoeg is. En die lucht uit de uitlaat, een pakkinkje wat scheef zit of wat versleten is, is echt niet zo erg hoor (dat gebeurt bij het omwisselen van de sportuitlaat naar de gewone wel eens). En ook een boutje wat losgetrild is gebeurt wel eens bij iedere motor. Het is jammer dat ik van te voren geen tijd heb gehad om hem te poetsen, dan kom je zulke dingen tegen en los je even op, maargoed dat is uiteraard niet jouw 'fout'.
Maargoed, hier blijkt dus wel uit dat er motorisch niets mis is met mijn motor. Vind het dus gewoon jammer dat je die uitspraak doet terwijl die niet terecht is. Dat je de motor niet wilt kopen vindt ik echt geen probleem hoor, dat is jou eigen keuze, vind het alleen jammer dat je er vervolgens hier uitspraken over doet die niet echt ergens op gebasseerd zijn...

Ow, en dan niet te vergeten! Er zat ook een lichte tik in het blok. Dan waren de remmen ook nog eens niet in orde. De achterrijmschijf was aan gort. En als je een motor niet buiten laat staan en af een toe een beetje 'verzorgt' krijg je er niet zo n roest op. En wat is nou de moeite om die uitlaat meteen goed te monteren. En een bout die lostrilt merk je! Als je tenminste af en toe naar je motor kijkt.
Mijn uitspraken zijn dus wel degelijk ergens op gebasseerd.
 
Ow, en dan niet te vergeten! Er zat ook een lichte tik in het blok. Dan waren de remmen ook nog eens niet in orde. De achterrijmschijf was aan gort. En als je een motor niet buiten laat staan en af een toe een beetje 'verzorgt' krijg je er niet zo n roest op. En wat is nou de moeite om die uitlaat meteen goed te monteren. En een bout die lostrilt merk je! Als je tenminste af en toe naar je motor kijkt.
Mijn uitspraken zijn dus wel degelijk ergens op gebasseerd.

De remmen doen het prima, een remschijf die wat versleten is wil nog niet zeggen dat er iets mis is met de remmen! Een tik in het blok? Ik denk een tik tussen je oren...
En niet iedereen heeft de luxe om een motor binnen te zetten. Je hebt er niet eens op gereden!
Dus hou nu alstjeblieft je onzinnige uitspraken voor je, ik probeer toch verder ook niets voor jou te verpesten!
Het is een prima motortje, iedere koper kan dat na gaan vragen bij de zaak die het onderhoud doet, dus ga ajb eerst je eigen kennis maar een kritisch bekijken voordat je iemand anders zijn spullen af gaat kraken.
Zo, discussie klaar wat mij betreft!
 
nog even mijn mening over deze discussie: een motor van die jaren heeft dat nu eenmaal dus ik ben het wel met Stuntie eens. Niet naar wens kan je dan vaak beter zeggen al sje hem nietw ilt kopen.
Zo, discussie klaar wat mij betreft!-->dat lijkt me wel verstandig.
maar uh mijn GS staat nog te koop hoor. :) voor 900 is die voor jou. :)
 
Ik merk dat ik op de tere zieltjes O-) van een paar GS eigenaren heb getrapt. Mijn Excuses hiervoor :Y
Maar een GS kopen omdat de onderdelen beter te krijgen zijn als je op je bek gaat lijkt me wel de domste reden |( om een motor te kopen.
Dat een GS sneller is bij het verkeerslicht is ook onzin. De 89 gs500 had 24 ft/lb (koppel) en 40 pk tegenover de cb1 van 89 met 29 ft/lb koppel en 57 PK :P
De nieuwste gs (die staat hier niet te koop) heeft net wat meer koppel namenlijk 30 met 51 pk dus die zou theoretisch wel wat sneller kunnen zijn bij het verkeerslicht maar verliest het dan toch weer op topsnelheid.

Ik heb twee verschillende Gs 500 gereden (ook tijdens het lessen op zo'n ding gezeten) en op twee verschillende cb1's (nu namenlijk weer 1 gekocht voor mijn vriendin)In beide gevallen kwam de cb1 dik als beste uit de bus. Sneller, mooiere techniek (4 cil watergekoeld tegen simpele 2 cil lucht gekoeld) veel stabieler (cb1 frame komt uit de racerij en die van de gs duidelijk niet).
Dus als iemand vraagt of het kopen van een gs een goede keus is zeg ik nee. Er is voor dat geld leuker spul te krijgen.

Ik betwijfel ook sterk of jullie wel eens op een CB1 hebben gereden. Ik snap best dat je je eigen motor verdedigd maar kom dan wel met goede argumenten.
:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W


niet op gereden, wel tegen gesprint en mijn GS was beduidend sneller en mooiere techniek? nou jammer dan, want aan dat mooie heb je ten eerste weinig als je 25kw moet rijden en ten tweede is een GS erg degelijk. ook met het frame is weinig mis, je kunt er behoorlijk hard de bocht mee door....

bij hoeveel rpm heeft een 400cc 4 cilinder zn max koppel? wat 24 ft/lb precies inhoud weet ik niet, maar mijn GS had 40nm koppel aan het achterwiel en dat was erg netjes voor zo'n fiets. en ja een CB1 is op top sneller, maar verschil tussen 195 en 210 is ook niet bijzonder(overigens deed mijn GS net over de 200 op de vermogensbank)
en voor dat geld wat beters te krijgen? voor een eurotje of 1000/1200 koop je een perfecte GS, daarvoor heb je weinig anders(25kw dan)

en ow ik weet uit ervaring dat je met een GS heel erg hard door een bocht kan. en als een GS zo slecht is, waarom verkopen ze dan zo ontzettend goed en word er in amerika mee geraced?
 
Ik merk dat ik op de tere zieltjes O-) van een paar GS eigenaren heb getrapt. Mijn Excuses hiervoor :Y
Maar een GS kopen omdat de onderdelen beter te krijgen zijn als je op je bek gaat lijkt me wel de domste reden |( om een motor te kopen.
Dat een GS sneller is bij het verkeerslicht is ook onzin. De 89 gs500 had 24 ft/lb (koppel) en 40 pk tegenover de cb1 van 89 met 29 ft/lb koppel en 57 PK :P
De nieuwste gs (die staat hier niet te koop) heeft net wat meer koppel namenlijk 30 met 51 pk dus die zou theoretisch wel wat sneller kunnen zijn bij het verkeerslicht maar verliest het dan toch weer op topsnelheid.

Ik heb twee verschillende Gs 500 gereden (ook tijdens het lessen op zo'n ding gezeten) en op twee verschillende cb1's (nu namenlijk weer 1 gekocht voor mijn vriendin)In beide gevallen kwam de cb1 dik als beste uit de bus. Sneller, mooiere techniek (4 cil watergekoeld tegen simpele 2 cil lucht gekoeld) veel stabieler (cb1 frame komt uit de racerij en die van de gs duidelijk niet).
Dus als iemand vraagt of het kopen van een gs een goede keus is zeg ik nee. Er is voor dat geld leuker spul te krijgen.

Ik betwijfel ook sterk of jullie wel eens op een CB1 hebben gereden. Ik snap best dat je je eigen motor verdedigd maar kom dan wel met goede argumenten.
:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

Goede verkrijgbaarheid van onderdelen lijkt mij een prima reden om wel of niet te kiezen voor een bepaald type motor, als je 10 weken moet wachten op onderdelen uit Japan voor je CB1 dan wordt je daar niet gelukkig van.
Leuk al die cijfers van 'vol' vermogen fietsen, maar aangezien de TS aan de 25kw regel gebonden zit zijn die cijfers niet echt intressant. Dan is wel intressante welke op 25kw te krijgen is en welke fiets dan het best presteerd, de GS500 dus.

genoeg gelult.
 
Terug
Bovenaan Onderaan