Gezocht: handige Harry (Jaap, Marieke etc..) omg. Apeldoorn

Jethro

MF veteraan
27 feb 2004
15.554
4
Goedemorgen!

Bij deze wil ik graag even een oproep plaatsen voor een vriendin van mij.. (zonder dat ze hier vanaf weet overigens }) )

Haar dagelijkse vervoermiddel is een Suzuki GN250 uit 19XX 1996, en die moet eigenlijk al een tijdje hoognodig een beurt hebben. Probleem is alleen dat dit door omstandigheden écht heel slecht uitkomt (meer info evt. via PM)

Is er hier misschien een handige sleutelaar die haar uit de brand zou willen helpen door 'voor weinig' (in overleg uiteraard) een volledige beurt uit te voeren aan haar motor? Dus liefst incl. carbs schoonmaken etc.?

Ik weet het.. het is misschien een brutale vraag, maar niet geschoten is altijd mis.. :$
 
Laatst bewerkt:
als ze de motor echt voor dagelijks woon/werk vervoer gebruikt...waarom dan niet naar een goeie garage brengen? (als jij of zij niet kan sleutelen)

niet om de mede sleutelaars hier af te branden...maar als je van je vriendin houdt dan ga je niet een beunhaas zoeken die het zo cheap mogelijk doet. laat het dan goed doen.

straks rijdt ze naar haar werk en doen de remmen het niet meer....


goeie garage kost wel wat, maar dan kan je met een gerust hart weer een jaartje :]
 
Laatst bewerkt:
als ze de motor echt voor dagelijks woon/werk vervoer gebruikt...waarom dan niet naar een goeie garage brengen? (als jij of zij niet kan sleutelen)

niet om de mede sleutelaars hier af te branden...maar als je van je vriendin houdt dan ga je niet een beunhaas zoeken die het zo cheap mogelijk doet. laat het dan goed doen.

straks rijdt ze naar haar werk en doen de remmen het niet meer....

antwoord op je vraag: Probleem is alleen dat dit door omstandigheden écht heel slecht uitkomt (meer info evt. via PM)
 
wat voor omstandigheden zou iemand belemmeren de telefoon op te pakken en een garage te bellen voor een afspraak? als ie niet rijdt komen ze hem zelfs voor je ophalen als je een beetje vriendelijk bent.

als ze niet genoeg geld heeft....tsja dan best even de motor onder een doek leggen en met de bus/fiets gaan.
 
Nee hoor, een hele nette en beleefde vraag en zo weet de handige Harrie ook direct waar hij aan toe is :)

Suc6 :)
Thanks! *D


Foto van haar erbij wil nog wel eens helpen ;)
Nèh, dat vind ik te ver gaan.. Ze weet al niet eens van dit initiatief, laat staan dat ik een foto van haar ga posten :P


als ze de motor echt voor dagelijks woon/werk vervoer gebruikt...waarom dan niet naar een goeie garage brengen? (als jij of zij niet kan sleutelen)

niet om de mede sleutelaars hier af te branden...maar als je van je vriendin houdt dan ga je niet een beunhaas zoeken die het zo cheap mogelijk doet. laat het dan goed doen.

straks rijdt ze naar haar werk en doen de remmen het niet meer....


goeie garage kost wel wat, maar dan kan je met een gerust hart weer een jaartje :]
Nouja, ik hoop dat er iemand is die deze oproep leest en dus wel gewoon verstand van zaken heeft. Niet de eerste de beste beunhaas dus..

Waarom ze hem niet naar een goeie garage (kan) brengen, is omdat de financiën dat niet toelaten. Was dat maar waar, dan had ik dit topic niet geopend ;)

En ach.. de laatste keer dat ik mijn auto bij een officiële merkdealer had gebracht hadden ze de wielbouten er allemaal verkeerd om op gezet. :X Dus een dealer is voor mij echt niet meer heilig.. :z
 
wat voor omstandigheden zou iemand belemmeren de telefoon op te pakken en een garage te bellen voor een afspraak? als ie niet rijdt komen ze hem zelfs voor je ophalen als je een beetje vriendelijk bent.

als ze niet genoeg geld heeft....tsja dan best even de motor onder een doek leggen en met de bus/fiets gaan.
Tsja, was al bang voor dit soort reacties..
Jammer, je nickname doet anders vermoeden ;)
 
Tsja, was al bang voor dit soort reacties..
Jammer, je nickname doet anders vermoeden ;)


ik wil niet lullig doen.

mooi als je iemand kunt vinden die het gratiesch of voor een eurotje of 5 wil doen....maar de tendens hier toch meestal, als je motorrijden niet kunt betalen....doe het dan voorlopig niet.

onderhoud en zo is toch wat meer van levensbelang dan bij een auto.
 
ik wil niet lullig doen.

mooi als je iemand kunt vinden die het gratiesch of voor een eurotje of 5 wil doen....maar de tendens hier toch meestal, als je motorrijden niet kunt betalen....doe het dan voorlopig niet.

onderhoud en zo is toch wat meer van levensbelang dan bij een auto.

Het gaat over een GN250 die dingen kosten geen drol. Onderhoud is 2 keren niks. Moest ik wat tijd hebben en moest Appeldoorn in de buurt van Mechelen liggen had ik het gedaan. Zo leer je nog eens leuke mensen kennen en als ze echt dankbaar is dan maakt ze je dag wel goed door daar blijk aan te geven.
 
Laatst bewerkt:
[...]

Nouja, ik hoop dat er iemand is die deze oproep leest en dus wel gewoon verstand van zaken heeft. Niet de eerste de beste beunhaas dus..

En ach.. de laatste keer dat ik mijn auto bij een officiële merkdealer had gebracht hadden ze de wielbouten er allemaal verkeerd om op gezet. :X Dus een dealer is voor mij echt niet meer heilig.. :z~[/quote]



Hele maal mee eens. Je mag er toch best vanuit gaan dat wanneer iemand reageert en dus graag sleutelt (met enige ervaring), hij/zij het niet erg vind voor een bescheiden bedragje jouw een dienst te bewijzen.

Ik heb zelf echt geen 2 linker handen, maar toen ik regelmatig moest sleutelen aan mijn KTM 525, vond ik het maar wat fijn dat ik via MF "paulus de crosskabouter" heb ontmoet, die mij kon helpen met heel wat sleutelwerk!
Wanneer ik dit onderhoud had moeten laten doen bij een dealer was ik echt veel meer kwijt geweest. En geloof me, die paulus weet echt wel wat hij aan het doen is! (geen prutser)
 
ik wil niet lullig doen.

mooi als je iemand kunt vinden die het gratiesch of voor een eurotje of 5 wil doen....maar de tendens hier toch meestal, als je motorrijden niet kunt betalen....doe het dan voorlopig niet.

onderhoud en zo is toch wat meer van levensbelang dan bij een auto.

Doe het dan ook niet!

On topic: Ik heb twee linker handen en woon aan de andere kant van NL dus helaas kan ik je niet helpen.
 
't is de motor die dringend toe is aan een beurt ;)
_O-


Als ze echt zo goedkoop zijn in onderhoud zal ik zelf wel in ieder geval even een motorzaak bellen daar in de buurt. Heb laatst een Cagiva Raptor 650 een grote beurt laten geven incl. carbs schoonmaken/kleppen stellen, en dat was € 500,=

Wellicht is zo'n GN stukken goedkoper, maar dat durf ik niet te zeggen. Zal eens informeren.. :)
 
Hey,
Wat een super idee van jou!
Zou echt geweldig zijn als dit zou kunnen.

Dank jullie wel alvast voor de reacties..

Enne ik zal niks zeggen Jethro....
 
Hey,
Wat een super idee van jou!
Zou echt geweldig zijn als dit zou kunnen.

Dank jullie wel alvast voor de reacties..

Enne ik zal niks zeggen Jethro....
Hey, straks denken ze nog dat het om jou gaat! :+

Het gaat dus om een vriendin van mij just_a_girl, even voor de duidelijkheid.


Hé check het Apeldoorn Topic ff!
Harry, Jaap en Marieke zijn daar ook te vinden.... :+

Probeer hier niet duur en goede service :Y
Bedankt voor de tip! Wilde ze even bellen, maar ze zijn vandaag dicht zie ik.
Morgen maar even doen. :)
 
Laatst bewerkt:
@Jethro, wat lief dat je dit voor die vriendin probeert te regelen! ;)
Hoop dat het lukt en inderdaad, doe even een linkje van dit topic in het Apeldoorn-topic

@RobinHood, een nickchange zou je niet misstaan..... :/
 
ach..robin hood...

ik lees zijn reacties wel vaker...en moet zeggen..hij heeft in ieder geval een rechte lijn...

en nee..ik ben het er neit altijd mee eens..maar goed..dat is het leuke van een forum..

Iets doen voor een ander is fijn...gratis of voor weinig..ik doe het graag..en zou het fijn vinden als anderen het voor mij doen..

Job
 
En ach.. de laatste keer dat ik mijn auto bij een officiële merkdealer had gebracht hadden ze de wielbouten er allemaal verkeerd om op gezet. Dus een dealer is voor mij echt niet meer heilig..


Kan iemand mij uitleggen hoe je wielbouten er verkeerd om in kan draaien?
 
@Jethro, wat lief dat je dit voor die vriendin probeert te regelen! ;)
Hoop dat het lukt en inderdaad, doe even een linkje van dit topic in het Apeldoorn-topic

@RobinHood, een nickchange zou je niet misstaan..... :/


Onvrijwillige nickchange! Ik heb de avatar alvast gevonden

Sherrif of Rottingham
14435-16142.gif



Back on topic: Wat een nobel initiatief! :}
 
En ach.. de laatste keer dat ik mijn auto bij een officiële merkdealer had gebracht hadden ze de wielbouten er allemaal verkeerd om op gezet. Dus een dealer is voor mij echt niet meer heilig..


Kan iemand mij uitleggen hoe je wielbouten er verkeerd om in kan draaien?

Waarschijnlijk zijn het moeren die erop geschroefd moeten worden. Deze hebben een vlakke en een afgeronde kant. De afgeronde kant moet tegen het wiel aankomen zodat die gecentreerd vastgezet wordt.
Is mij ook al een keer overkomen bij een bandenboer dat ze er bij 1 band verkeerd om op zaten. Waarschijnlijk heeft een monteur in opleiding meegeholpen bij die ene band.
 
En ach.. de laatste keer dat ik mijn auto bij een officiële merkdealer had gebracht hadden ze de wielbouten er allemaal verkeerd om op gezet. Dus een dealer is voor mij echt niet meer heilig..


Kan iemand mij uitleggen hoe je wielbouten er verkeerd om in kan draaien?
Sorry, wielmoer inderdaad..
Ze zaten dus met de platte kant tegen de velg aan, waardoor ze eraf zouden kunnen lopen, heb ik begrepen..

afbeelding40.jpg


Ik neem tenminste aan dat je daarop doelt? O-)
Snap je nu waarom ik het zelf niet kan :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan