Gezocht: hittebestendige verf uitlaatbochten

SRADdraaier

Die hard MF'er
20 feb 2005
323
0
Zwolle (Overijssel)
beste mensen, ik heb een kawasaki GT550 uit 1984 waarvan de uitlaatbochten zeer roestig zijn maar niet verrot, je krijgt ze iniedergeval niet mooi meer met poetsen de vraag is waar kan ik hittebestendige verf vinden die goed hecht op de bochten.
 
Wil je ze zwart hebben? dan werkt motip hittebestendig ook goed. Wel de uitlaat totaal blank schuren of nog liever stralen, en dan is de truc dat je de uitlaat iets warm laat worden. Niet gigantisch heet, maar dat je het met de handen eigenlijk net niet meer kan aanpakken. Dan de verf erop spuiten. Ik heb het al diverse zo gedaan en dan lijkt de verf veel beter te pakken en bladdert het er niet af.
 
dat snap ik, het grote nadeel is ik ben niet zo technisch aangelegd en het is een motor die ik heb gekocht voor het luttele bedrag van €550,- en eigenlijk werd verkocht als pekelfiets maar daarvoor eigenlijk nog te goed is dus heb ik em opgeleukt, de uitlaatbochten wil ik gewoon zwart maken zodat het wat mooier staat en ik wil er niet teveel aan besteden ;(
 
dat snap ik, het grote nadeel is ik ben niet zo technisch aangelegd en het is een motor die ik heb gekocht voor het luttele bedrag van €550,- en eigenlijk werd verkocht als pekelfiets maar daarvoor eigenlijk nog te goed is dus heb ik em opgeleukt, de uitlaatbochten wil ik gewoon zwart maken zodat het wat mooier staat en ik wil er niet teveel aan besteden ;(

Technische kennis maakt niet uit, uitlaat eraf halen is echt simpel, kan iedereen.

Busje motip kost 5 of 6 euro, zijn ook de enige kosten die je er dan aan hebt
 
naar een paar lagen is het goed te doen.
Wel vindt ik zwart van betere kwaliteit maar ik heb mijn uitlaat ook ooit in de blanke lak gezet en het blijf bij mij goed zitten (merk ninja)
 
Gewoon de boel afplakken, de uitlaat hoeft er niet af. Uitlaatbochten zo goed mogelijk roestvrij maken, daarna ff opschuren. Vervolgens in de VHT spuiten (Motip en diverse andere merken) Gebruik zo veel mogelijk dunne lagen, die je met korte tussenpozen (minuutje of twee) achter elkaar er op spuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan