Gezocht: hobbyist kleppen stellen CBR 600 F3 1995 - Regio achterhoek

jwjwjw

Rookie
20 okt 2011
2
0
Afgelopen jaar heb ik mijn oude CBR 600 F3 uit 1995 opgeknapt. De carburateurs zijn gereinigd, maar ondanks dat loopt het blok bij lage toeren een beetje onregelmatig. Er is mij geadviseerd om de kleppen te stellen. Het blok heeft 96.000 km op de teller, en is de afgelopen 40.000 km voor zover ik weet niet afgesteld (Motoport heeft wel een paar keer onderhoud gedaan, maar ik herinner me niks van het stellen van de kleppen o.i.d.). Mijn plaatselijke motorgarage adviseert om iemand te zoeken die mij kan helpen met het afstellen van het blok, aangezien het met zijn uurtarief waarschijnlijk niet meer rendabel is.

Is hier iemand, of kennen jullie iemand die mij voor een nette prijs kan helpen met afstellen van het blok?
 
Ik kan jullie wel helpen. Maar Weert ligt helaas niet in de Achterhoek 🤓
 
Kleppen stellen moet de motor echt koud voor zijn over het algemeen dus dan moet je ook ergens kunnen overnachten
 
Bij mij is het het synchroniseren van de carburateurs (vorige week was het voor mij ook nog niet duidelijk wat er precies gedaan moest worden)
 
Na het kleppen stellen moeten de carburateurs ook weer gesynchroniseerd worden hè, kan je misschien gelijk laten doen?
 
Na het kleppen stellen moeten de carburateurs ook weer gesynchroniseerd worden hè, kan je misschien gelijk laten doen?
Duidelijk, dus eigenlijk allemaal, dan moet ik het even anders gaan inplannen (in mijn hoofd) want carb's moesten er toch af voor reiniging etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan