Gezocht: iemand die carbs kan synchen

ThaGaruda

MF veteraan
2 aug 2007
8.316
2
Tilburg
Maat van mij zoekt iemand die zijn motor kan fixen. De motor loopt nu vrij slecht met haperen stotteren en uitvallen. Wie kan er tegen betaling deze carburateurs synchen zodat ie weer loopt. Motor heeft paar weken stilgestaan. Gaat om een 2 cilinder 500cc.

Omgeving Gorinchem/Leerdam/Zaltbommel/Geldermalsen.

Hij kan deze week in de avonden.
 
Na een aantal weken stilstand zou ik eerst even de carbs schoonmaken. Waarschijnlijk is de benzine in je carbs gaan vergommen waardoor je sproeiers (gedeeltelijk) dicht zijn gaan zitten.
Stotteren en uitvallen kun je iig met synchronseren ook niet verhelpen... Dan moeten eerst je carbs goed schoon zijn!
 
Laatst bewerkt:
Dus dan zal ik maar ff z'n carb uitelkaar halen en sproeiers schoonmaken.
Dank voor de tip, niet echt bij nagedacht :+

Tis niet zo dat ik dan onderdelen moet vervangen vanwege het uitelkaar halen?
 
Als je de in de buurt woont ben je vrij langs te komen.

Marc

stupid.gif
 
Zojuist het probleem opgelost. Geen synchen nodig gehad. Het probleem was dat het vacuum slangetje van de carb naar benzinekraantje los geschoten was. Nu dat gefixt is en de carb schoongemaakt is rijdt ie weer perfect..

CLOSED :)
 
Dat gom verhaal na een paar weken kon ik me zowiezo al niet voorstellen. Ik ben geen doorrijder en in de winter staat mijn motor in de garage. Zet hem altijd weg met volle tank en na 2 a 3 maanden start ik hem en rij vrolijk weer verder.....Ook de accu blijft gewoon zitten. Geen gedruppel enzo. Accu zit er nu bijna dik 3 jaar op en geeft geen problemen. Ding heeft nog nooit een acculader gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan