gezocht: iemand met co2 meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.735
127
Heeft iemand in de buurt van Enschede toevallig een co2 meter die eens mijn motor wil checken?

Ben benieuwd hoe de motor afgesteld staat.
 
Dan meet je dus de uitlaatgassen. Als je een 4in2, 4in1, 2in1 oid hebt, wat meet je dan?

In zo'n geval is het bijvoorbeeld beter om per cilinder te meten: colortune.

Ik heb ze overigens beide, maar zit niet in de omgeving van Enschede (en kom daar ook niet toevallig binnenkort) :)
 
Je kan niet meten per cilinder, maar je hebt wel een indicatie. Er is natuurlijk de mogelijkheid, om moertjes op de uitlaten te lassen en per cilinder te meten.

Ik heb overigens wel al met een vfr 700 gehad, dat de linker en de rechter uitlaat een fors verschil gaven. Toen bleek bij nader onderzoek, dat de inlaatrubbers allemaal los zaten.
 
ik heb een 4 naar 1 uitlaatset... colortune is meest optimaal, maar kost ook veel meer tijd. Zou graag willen weten of de motor in ieder geval niet te arm loopt vanwege de sportdemper die er al een lange tijd op zit. Ik heb het gevoel dat hij onderin wat vermogen mist, maar misschien is dit karakteristiek voor een vfr700.

@vroembert: Nijeveen... ligt op de route naar mn ouders. Wanneer kun je evt.? :P
 
Denk dat de meeste wel begrijpen wat ik wil meten en met welk doel. Ben zelf niet zo thuis in welke scheikundige stoffen er uit die uitlaat komen, maar bedankt voor de opmerking wijsneus ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 4 naar 1 uitlaatset... colortune is meest optimaal, maar kost ook veel meer tijd. Zou graag willen weten of de motor in ieder geval niet te arm loopt vanwege de sportdemper die er al een lange tijd op zit. Ik heb het gevoel dat hij onderin wat vermogen mist, maar misschien is dit karakteristiek voor een vfr700.

@vroembert: Nijeveen... ligt op de route naar mn ouders. Wanneer kun je evt.? :P


Oeps wou morgen schrijven, maar bedoel vandaag :P Mocht je willen komen, bel dan even.

Ik pm m'n 06 wel even.
 


Ik snap je scepsis, een testbank of meetapparatuur is nu eenmaal veel beter. Ik heb de colortune veel voor auto's gebruikt en had de afstelling meestal wel aardig voor elkaar. De colortune geeft je wel een aardige indicatie als je er mee leert omgaan. Je kan i.i.g. zien, dat een bezoekje aan de testbank aan te raden is :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan