Gezocht: Info over MZ TS150

Marnick

Rookie
7 jun 2004
3
0
Sint Anthonis
Hallo motorrijders,
Ik heb sinds kort een MZ TS150 gekocht voor 75 euro. Hij loopt alleen een beetje stationair, maar zodra ik meer gas geeft valt hij uit. Nu ben ik op zoek naar zo veel mogelijk specificaties en originele onderdelen van deze motor. Er zit namelijk een nieuwe bougie in, maar ik denk niet dat dat een goede is.

Misschien dat iemand mij kan verwijzen naar een Nederlandse MZ Club of onderdelen-adres.

Alvast bedankt voor de aandacht en de moeite! :)

Dank je wel! Ik zal eens even gaan zoeken. Zijn er nog mensen die een TS150 of vergelijkbaar model hebben of is het echt een prehistorisch uitgestorven ding? Misschien handig om wat instellingen te verkrijgen.

Dit is al wat info:

MZ TS 150 de Luxe
Bauzeit 1973 bis 1985 (200.000 Stück inkl. de Luxe)
Motorbauart Zweitakt mit Umkehrspülung
Hubraum 143 ccm
Leistung 11,5 PS bei 6.150/min
Getriebe 4 Gang
Sitzplätze 2
Tankinhalt 12,5 L
Vmax 105 km/h
Leergewicht 114 kg
Preis 2.700 Mark
Anmerkungen - 4-fach-Blinkanlage
- optional hoher Lenker
- Tacho und Drehzahlmesser als Cockpit
- mehr Chrom

Dit is alleen niet precies welke onderdelen, zoals aantal mm van carb en warmtegraad van bougie... Ik zoek nog even verder.

Edit: bougie gevonden! NGK B8HS is de standaardbougie, en die zit er in. Dus ik heb de goede bougie.

Edit 2: aantal mm van carb ook gevonden. Standaard zit er een Bing carberateur op van 28,30 of 32 mm. "Flachstrom-Schiebervergaser mit Nadeldüsen-Teillaststeuerung, Leerlaufsystem und Startvergaser" wordt het genoemd op http://homepage.univie.ac.at/christian.klueber/mz .

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan