Gezocht: lasser nek alu radiateur

BjornBBN

Die hard MF'er
14 apr 2020
257
231
Utrecht
Allereerst, mocht dit topic hier niet toegestaan zijn: excuses!

Ik werd getipt hier eens de vraag te stellen of iemand kan helpen met het lassen van de nek op de radiateur van mijn KTM 950 SMR. Ik ben deze aan het ombouwen naar 990 SMR bodywork en de nek van de radiateur is wat te flauw gebogen, waardoor ik de tank net niet helemaal goed uitgelijnt krijg.

Is er iemand die dit voor mij kan/wil aanpassen? Ik heb meerdere prijsopgaven opgevraagd, waarvan 1 €180ex en 2 het niet durfden. Ik heb ‘t idee dat er hier mensen zijn die dit wél kunnen, zonder daar de wereld voor te vragen.

Omgeving Utrecht of Oss zou mooi zijn, maar geen must.

Onderstaand wat foto’s. Hoek is nu zo’n 35gr en moet zo’n 65gr worden en iets naar beneden wijzen.

Huidig:
67002CA2-D4EA-422C-B47E-80167E3505BD.jpeg1A71AA01-650D-43B2-8634-9A1D220173E0.jpeg

Gewenst:
7111047E-CD50-4BFC-BF3B-D0B15C26642E.jpeg
434BAC24-DF99-49C6-B37E-70CF59993966.jpeg

E50DE608-D3E1-40C7-9DCF-716BE2B5F479.jpeg
Alvast bedankt!
 
Als je een 10 mm van het bestaand bochtje laat staan is het een relatief eenvoudige klus om er een nieuw bochtje aan te lassen. Als je de bocht volledig verwijdert, wordt het moeilijker. Dan moet je op die omgeplooide lip gaan lassen, waar het reservoir aan de kern gesoldeerd is. Dan wordt het lastiger om alles zuiver te maken (mag geen lak in het smeldbad komen wan dan krijg je sh.. )
 
Als je een 10 mm van het bestaand bochtje laat staan is het een relatief eenvoudige klus om er een nieuw bochtje aan te lassen. Als je de bocht volledig verwijdert, wordt het moeilijker. Dan moet je op die omgeplooide lip gaan lassen, waar het reservoir aan de kern gesoldeerd is. Dan wordt het lastiger om alles zuiver te maken (mag geen lak in het smeldbad komen wan dan krijg je sh.. )
Dat was ook mijn idee. Of een inkeping slijpen, warmstoken, ombuigen en lassen? Thanks voor de tip!

Zoek even contact met Korrel Las service
Zojuist gedaan. 👍🏼
 
Laatst bewerkt:
ncksmetals.nl
Of
The Custom Factory. In Raamsdonksveer
 
Laatst bewerkt:
Sorry, paar dagen druk geweest met werk. Thanks allen voor de suggesties!

Ondertussen 2 aanbieding ontvangen, maar beide niet bepaald om de hoek. Even de levering van nieuwe kvs slang afwachten, dan inschatting maken en vervolgens MVS eens contacten.
 
Star Twin techniek in Loenen bij Apeldoorn, Kees maakt alles wat je wil.
Die ken ik. Heb m’n velgen er vorig jaar laten richten. 👍🏼

Ondertussen nieuwe 990 radiator slang gekocht en met een beetje klooien zit de tank nu op zijn plek. Slang zit ietsje geklemd, maar ik gooi er Engine Ice in en dan testen of ‘ie gewoon goed flowed.

Zo niet, dan zal ik toch een 990 rad + ventilator kopen, want de slang kan niet op de bedoelde manier lopen doordat de linker ventilator daarbij in de weg zit. Het past nu, maar in dat geval ga ik het gewoon goed doen.

Bedankt voor alle suggesties!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan