Gezocht: leuk motorhotel/motel in de Ardennen

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
25/26/27 juni wil ik op de motor een weekendje naar de Ardennen met m'n vriendin achterop. 'k heb nog nooit in de Ardennen gereden maar na alle goede verhalen wil ik daar nu wel eens een weekendje rondtouren.

Heeft iemand een goede tip voor een leuk (en niet te duur) motorhotel; of in elk geval een hotel waar ze een beetje motor-vriendelijk zijn. Dus een hotel waar ze bvb motorroutes beschikbaar hebben bij de balie en waar je motor binnen kan staan of op z'n minst op een veilige plek geparkeerd kan worden.

Leuke routes in de Ardennen en/ofleukes binnendoorroutes vanuit Nederland zijn uiteraard ook welkom.

In de Ardennen weet ik niet direct iets maar bij camping in den hof in Heerlen hebben ze ook een slaapzolder en kamers. Vanaf de camping zit je binnen een 1/2 uurtje in de Ardennen of de Eifel, en ze hebben er ook routes.

Kijk eens op www.vrijuit.nl

Als je zoekt op motorvakanties dan hebben ze twee driedaagse reizen in de aanbieding inclusief hotel. Deze hotels hebben een aparte motorgarage en zijn motorrijder vriendelijk. Prijs is ook best ok.

http://www.aubergeaubonvivant.be

Nederlands sprekende belgen, leuke herberg, super eten (mjammie Ann!), simpele kamers (je slaapt er toch alleen maar) en afgesloten stalling voor motoren.
Eigen kroeg, kortom helemaal perfect!

Oh ja, en niet duur! (we blijven 'Ollanders hè..)

www.benhet.be !!!

Baton Rouge: Een absolute aanrader, de herberg van dit Nederlandse motorrijdende stel. Supergezellig, met mooie motorroutes en leuke tips altijd voor handen! Afsluitbare grote garage, heerlijk eten, mooie douches en fijne kamers. En dan 's avonds lekker met alle gasten kletsen op de veranda of bij een kampvuur!

Ja Ja Ja Ja de baton rouge is cooool en gezellig en goedkoop

Nee ik heb geen aandelen ben alleen super enthousiast over die mensen

veel plezier het echt cool sturen daar

Het is wel een beetje rommellig in de woonkamer maar super gezellig

Ik ga ieder jaar met 5 motormaten 1x naar de eiffel en 1x naar de ardennen.
Bij voorkeur ieder keer naar een ander adres.
Afgelopen hemelvaart weeken zijn we 5 dagen naar de ardennen geweest.
Onze uitvalsbasis was herberg "" Au bon Vivant" in Vesqueville nabij St Hubert.
Ongelooflijk, wat een verzorging voor echt heel weinig geld.
Deze mensen doen echt alles om het je naar de zin te maken.
Aanraders zijn de verschillende soorten bier en het avondeten, dat moet je echt
proberen.
De atmosfeer is fantastisch en de motorfietsen kunnen in een droge afgesloten ruimte.
Helaas is de website van de herberg niet uitgebreid en geeft dus geen goede indruk van het geheel, zie www.aubergeaubonvivant.be
Ik raad je aan om eens een lang weekend heen te gaan.
Mij zien ze er zeker terug, voor mijn fotos zie www.leonhardt.nl/ardennen2004.html

In Vianden kan je terecht bij Hotel Berg en Dal.
Mooi gelegen en garage wordt 's nachts afgesloten.

En in Dassburg, net in Duitsland (2 km van Luxemburg) ligt het Daytona hotel.
Kan je je motor ook in de garage kwijt onder het pand, maar de inrit daarin is redelijk lastig.. :X

PS, beiden zijn goed betaalbaar.. :Y

[me]kneeslider maakt aantekeningen :P [/me]

Heb zelf de driedaagse ardennentoer gedaan van Vrijuit, is toen uitstekend bevallen, goede en leuke routes.

Dit jaar samen met een motormaat naar de Eiffel/Ardennen in ook 26/27/28/29 juni dus tot :w

Ik lees hier positieve berichten over

www.aubergeaubonvivant.be

en

www.benhet.be = Baton Rouge

Maar.....

wie kent BEIDE en heeft een vergelijking van beide

/ Aanbeveling welke nou toch net het leukst is van de 2!?

Baton Rouge is echt enkel voor motorrijders. Kan een voordeel zijn. Niet dat mountainbikers niet leuk zijn ofzo. Maar bij Baton Rouge weet je iig zeker dat je tussen de motorrijders zit. Ben en Hetty zijn zelf ook motorrijder in hart en nieren.

Terug
Bovenaan Onderaan