Gezocht: mede reiziger(s) Verona naar NL vanuit Friesland

baszie

Rookie
25 sep 2005
2
0
Leeuwarden
Hallo allemaal!

Ik wil graag een reisje maken. Plan is om vanaf Friesland naar Dortmund te rijden via binnenwegen (hou niet zo van snelweg) en dan met de trein naar Verona te reizen. Is een slaaptrein waarop je motor mee kan.

Daarna is 't de bedoeling om via Italië, Zwitserland, België en Duitsland weer terug te rijden. Exacte route in overleg uiteraard!

Ik zoek nu iemand die dat leuk lijkt om ook te doen. Alleen vind ik 't wat ongezellig.

De kosten:

Treinreis ongeveer 400 euro.
Terugreis denk ik max 150 euro per dag met overnachting. Tent is ook prima, dan zijn de kosten 100 euro per dag minder! Maar dat moet je maar net willen. Ik hou wel van wild camperen :) Misschien schat ik het te hoog in maar dan kan het altijd meevallen. Als ik op streetview kijk naar sommige routes dan zie ik veel motorrijders en adembenemende uitzichten.

Liefst iemand uit Friesland zodat we de hele reis samen kunnen rijden. Ik heb een Sena 20c met camera en het lijkt me leuk om een after movie te maken. Iemand met Bluetooth kitje is dan ook gewenst zodat we kunnen communiceren onderweg. Anders haal ik er een extra die gebruikt kan worden.

Ik ben zelf 32 jaar, heb nu anderhalf jaar mijn rijbewijs en zo'n 3000 km gereden. Nog niet super veel ervaring maar ik rij erg defensief en ben geen racer maar een touren. Ik vind zelf dat ik de motor helemaal onder de knie heb en rij regelmatig met vrienden dus weet goed rekening te houden met mede rijders.

Ik heb een Kawasaki versys 650. Heb deze iets gemodificeerd. Ik ben verder een positief iemand, werk door de week fulltime en het lijkt me leuk om een trip te maken die mij weer een mooie nieuwe herinnering geeft!

Plan is om ergens in augustus te gaan. Hoop dat iemand ook zo'n trip wil maken en nog iemand zoekt!
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel Dusseldorf inderdaad, was even in de war.

Wanneer maakt mij niet zoveel uit, ergens in augustus lijkt mij het beste ivm het weer :). Ik denk dat de trip misschien 4 dagen terug rijden is? Misschien 5? Dus ik denk al met al een weekje?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit ook van plan maar dan einde van het seizoen maar kan geen vrij krijgen
Anders volgend jaar maar
Ben heel benieuwd naar je ervaring en de route die je denkt te gaan rijden
Hoop dat je je ervaring hier deelt
Veel plezier met je trip
 
Ik zou ook niet in augustus kunnen, maar mocht je in september gaan rijden heb ik wellicht interesse.

Waarom pak je de trein?
Hoeveel km wil je per dag rijden?
Mag het een paar dagen langer zijn (gezien de heenweg)?
Is kunnen praten onderweg een must? Of kan zo'n bluetooth setje ook uit? Ik praat hardop tijdens het motorrijden en je wil echt niet alles horen lol.

Tent sla ik over, maar als je de routes plant zijn er altijd betaalbare bedden te vinden.

Mochten we een match hebben dan wellicht een keer afspreken om een rondje te rijden om te kijken of we qua rijstijl een beetje aansluiten. Woon in dezelfde woonplaats.
 
Ik denk niet dat het in je plannen past, maar ikzelf vertrek as don (3 aug) vanuit Amsterdam hoofdzakelijk via binnenwegen (ongeveer 250-300 km/dag) eerst naar Vogezen en dan door naar alpengebied, oa met Matterhorn als richtpunt.
 
Misschien dat mijn terugreis meer bij je plannen aansluit: ik vertrek 16 aug vanuit omgeving Briancon (Frankrijk, Zuid-West Alpen) en ben van plan er een dag of 6 over te doen, uiteraard ook weer zo veel mogelijk via binnenwegen.
 
Wijziging: 16 aug vertrek ik vanuit Zermatt, zwitsers-Italiaanse grens.
Maar ja, als je iets post is het wel handig als je af en toe kijkt of ook reacties zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan