Gezocht....MF-er met nickname PULSE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk hetvolgende begrepen te hebben :

De rechter kan dus sowieso straffen en eventueel een schadevergoeding door dader aan benadeelde laten betalen.

De schadevergoeding kan ook door de benadeelde, via een door hem aan te spannen procedure, afgedwongen worden. De benadeelde kan geen procedure starten om de dader bestraft te krijgen.

Is mij nog niet duidelijk wat nu het belangrijke verschil tussen de oplichters / flessentrekkerij praktijken van de motorverkoper en de vloerkleedverkoper uit mijn voorbeeld is.

Mensen die zich daaraan schuldig maken kunnen toch door de off. van justitie vervolgd worden?

je hebt het begrepen
;)

het belangrijkste verschil... tja...
als ik zo een antwoord moet geven zal het hem in het straffen van de dader zitten. dat kan civielrechterlijk uiteraard niet. (tenzij je je geld terug eisen een straf noemt)civiel is min of meer om onder je benadeling uit te komen.
strafrechterlijk om de schurk "een lesje te leren"
 
koop straks een andere dezelfde motor en houd deze (in onderdelen?) voor reserveonderdelen, is het een dure les geweest waardoor je nog leert sleutelen zonder al teveel extra onderdeelkosten ook
 
Heb je dit uit ervaring of???

Aan mij verkopen ze geen pakje brood meer i.i.g.

Maar ook al heb je goede ervaringen met ze, absoluut ook ergens anders nog een prijs laten maken voor reparatie! Enne, aan uitlijning van de wielen zie je geen afwijking van het frame van slechts enkele millimeters. Daarvoor moet 'ie echt een richtbank op! En aan een deukje in een kokerbalk is niet te zien of de stevigheid uberhaupt is aangetast. Als je onder een auto gaat kijken naar het chassis denk ik dat je vaak genoeg met verbazing zal kijken, naar schaafplekken, butsen en deuken :)
 
Aan mij verkopen ze geen pakje brood meer i.i.g.

Maar ook al heb je goede ervaringen met ze, absoluut ook ergens anders nog een prijs laten maken voor reparatie! Enne, aan uitlijning van de wielen zie je geen afwijking van het frame van slechts enkele millimeters. Daarvoor moet 'ie echt een richtbank op! En aan een deukje in een kokerbalk is niet te zien of de stevigheid uberhaupt is aangetast. Als je onder een auto gaat kijken naar het chassis denk ik dat je vaak genoeg met verbazing zal kijken, naar schaafplekken, butsen en deuken :)

Oké...het zou kunnen. Binnenkort staat ie weer thuis en kijk ik wel wat ik ermee doe ;) Je verhaal over het frame kan ik verder niet nagaan. Ik ga maar af op twee specialisten, in mijn ogen dan. In dit geval worden ze er geen reet wijzer van, dus denk ik niet dat ze mijn motor proberen total loss te lullen. Ik heb i.i.g. geen trek er nog meer poen in te steken om hem op de richtbank te zetten terwijl ik weet dat ik een puinbak heb gekocht. Dat zit nooit meer fijn, maar dat is persoonlijk.
 
Oké...het zou kunnen. Binnenkort staat ie weer thuis en kijk ik wel wat ik ermee doe ;) Je verhaal over het frame kan ik verder niet nagaan. Ik ga maar af op twee specialisten, in mijn ogen dan. In dit geval worden ze er geen reet wijzer van, dus denk ik niet dat ze mijn motor proberen total loss te lullen. Ik heb i.i.g. geen trek er nog meer poen in te steken om hem op de richtbank te zetten terwijl ik weet dat ik een puinbak heb gekocht. Dat zit nooit meer fijn, maar dat is persoonlijk.

ik ken het gevoel |(
 
:^ zie die gasten er voor aan |(
Oké...het zou kunnen. Binnenkort staat ie weer thuis en kijk ik wel wat ik ermee doe ;) Je verhaal over het frame kan ik verder niet nagaan. Ik ga maar af op twee specialisten, in mijn ogen dan. In dit geval worden ze er geen reet wijzer van, dus denk ik niet dat ze mijn motor proberen total loss te lullen. Ik heb i.i.g. geen trek er nog meer poen in te steken om hem op de richtbank te zetten terwijl ik weet dat ik een puinbak heb gekocht. Dat zit nooit meer fijn, maar dat is persoonlijk.
Specialisten bij HvW :X
Scootahboys is een betere omschrijving _O-
 
Is het dan misschien zoals eerder werd voorgesteld toch wat om het frame naar Nico Bakker te brengen? Of misschien is een dergelijk frame wel ergens aan te komen? Sloperijen of onderdelenboeren genoeg. En daar zal misschien ook wel een voorvork te vinden zijn?

Nu heb je eigenlijk niks, en die 3500 euro die je hebt getaald blijven ruim 7700 ouderwetsche guldens. Een hoop geld....
Ik snap het best, je hebt geen zin meer in die fiets. Maar als je met een goed frame en vorkpoten de motor weer in goede staat op kan bouwen kan je hem met wat inspanning met een gerust hart wel inruilen bij een dealer. Zo krijg je er toch wat voor en blijft de schade beperkt.

Al met al een vervelende geschiedenis waar je niet op zit te wachten.
Veel sterkte en wijsheid in ieder geval.
 
De modjes moeten maar beslissen of dit topic wordt gesloten of niet. Voor mij niet noodzakelijk, maar dat is aan u heren/dames mods!

Blijft zwaar k*t voor je... '( B|






Voor de crew is er geen reden om dit topic op slot te doen, alleen als jij erom vraagt gaat hij dicht, zoals het nu loopt.




Hoe dan ook..lijkt me de enige oplossing dat je op zoek gaat naar een second opinion en dan naar een ruilframe + set voorpoten....al het andere lijkt me extra z/duur..??
 
Blijft zwaar k*t voor je... '( B|






Voor de crew is er geen reden om dit topic op slot te doen, alleen als jij erom vraagt gaat hij dicht, zoals het nu loopt.




Hoe dan ook..lijkt me de enige oplossing dat je op zoek gaat naar een second opinion en dan naar een ruilframe + set voorpoten....al het andere lijkt me extra z/duur..??

Ik denk alleen de boel uitbouwen....ander frame.....boel inbouwen.....ander frame dus ander kenteken en dus keuren = hoop geld. In en uitbouwn is niet iets dat ik zelf kan e/o de ruimte voor heb dus moet dat worden uitbesteed. Al met al ben je dan toch een klap geld kwijt. Wellicht is die klap gelijk aan het verlies dat ik pak bij eventuele verkoop. T is even kijken hoe sterk ik sta om de koop met Pulse terug te draaien of bezien wat het wrak nog kan opbrengen. Misschien in onderdelen verkopen ofzo of compleet verkopen.

Eerst maandag maar eens met de jurist om tafel.
 
Nou dan kom ik maar weer eens met mijn kritische muil O-)


Ben blij dat je(soesoekie)begrijpt dat het niet negatief bedoelt was maar dat ik gewoon mijn logische gedachte hier poste.

Wat betreft die fiets, ik ken van wijk niet maar het lijkt me stug dat ze op basis van een put in het frame kunnen zeggen dat het allemaal niks meer waard is.
Ik zou gewoon lekker die fiets op een richtbank zetten en dan zie je snel genoeg of hij nog recht is of te krijgen is.
Kijk die put zal je waarschijnlijk er niet meer uit krijgen maar om nou te zeggen dat het allemaal levensgevaarlijk is :? :? :?
Je zou eens na moeten vragen of de fiets met alles erop en eraan(zonder kuip natuurlijk) zo op de richtbank kan, of dat het frame helemaal kaal moet zijn!!!
Dan een nieuwe vork zoeken op marktplaats of ebay en gewoon lekker rijden hoor.
Of het hele gebeuren verkopen en het hele verhaal erbij vertellen maar dat is hetzelfde als je geld in een put gooien.
Wat je ook gaat doen, ik wens je heel veel succes ermee maar ik zou iig niet op alleen het woord van van wijk afgaan.
 
Hoi soesoeki...., zwaar kl*ten voor je, ook ik ga nog steeds te vaak af
op de eerlijkheid van een verkoper..... (van oud vrouwtje geweest en zo)
Ik hoop voor je, dat het nog (enigzins) goed voor je komt!
 
Of het hele gebeuren verkopen en het hele verhaal erbij vertellen maar dat is hetzelfde als je geld in een put gooien.
Wat je ook gaat doen, ik wens je heel veel succes ermee maar ik zou iig niet op alleen het woord van van wijk afgaan.

:^

ik wens je ook veel succes hiermee en ik ben met rubbere ron eens dat mocht je de boel in zijn geheel verkopen je wel alles moet vertellen.

zou niet netjes zijn om een ander ongewenst met jouw probleem op te zadelen zoals jou dat nu is overkomen.

eerlijk zijn is de nette manier en helaas voor jou ook de duurste manier.

-O-
 
Als je dat zo allemaal leest durf je nergens meer iets te kopen met een beperkt budget. Ik was al zover dat ik niet zomaar een motor van een oud vrouwtje zou kopen tenzij ik haar ken en haar regelmatig op de cbr 1000 rr naar de weekly bingo zie gaan met de kneepads aan de grond bij hoevelaken of in de speeltuin van Roozendaal.

Gelukkig heb ik met dealers qua techniek goede ervaringen. Qua koopprijs ben ik niet altijd goed uit, maar dat ligt meer aan mijn onderhandelingstechnieken.
Soes, succes met je fiets en bedankt voor de tips. Grijp 'm als je hem in je buurt krijgt. :( :( '(
 
er wordt een hoop in dit topic geschreven dat waar zou kunnen zijn.
maar ik lees feitelijk alleen maar dat het om een voorheen goed sturende motor gaat met een of twee kromme binnenpoten en een deukje in het frame.

gezien de opmerkingen van de motorboer os hij zo'n beetje helderziend.

als de motor goed stuurde, ook met losse handen is het frame vrijwel zeker recht.
niemand neemt toch de moeite om een frame te verbuigen om een kromme vork te compenseren!

laat er nu eerst maar eens door iemand naar kijken met verstand van zaken en zeg er alleen bij dat je hem vreemd vind sturen.
laat hem dan maar met zijn bevindingen komen.
een framebouwer als bakker uit HHwaard zou een goede specialist zijn.
ik denk zelf dat je met eventuele nieuwe binnenpoten klaar bent.
je zal niet de eerste zijn die zijn "economisch totall loss" later weer tegenkomt bij iemand die er een normale prijs voor heeft gegeven.
 
Wat ik mij trouwens al de hele tijd afvraag; als die poten inderdaad zo gruwelijk krom zijn, hoe heeft het geheel dan in hemelsnaam nog kunnen veren? Je zou toch verwachten dat zoiets klemt en niet meer uitveert. Wat het frame betreft, dat is van aluminium, en als ik mij goed herinner is dat een "bros" materiaal. Het zou dus best kunnen dat het frame door de klap die de deuk heeft veroorzaakt (haar)scheurtjes heeft opgelopen die de boel gevaarlijk maken. Het advies om eens met de heer N. Bakker te Heerhugowaard te gaan praten lijkt mij zinvol. Ik denk dat je in NL geen tweede vindt met zoveel verstand van- en ervaring met motorframes als hij. Bovendien handelt hij niet in motoren en heeft er geen enkel belang bij jou angst aan te jagen. Let wel, ik zeg niet dat HvW hier wel op uit is ten eigen voordeel, ik ken de man niet eens, maar een onafhankelijk advies van een erkend expert lijkt mij nooit weg.
 
soww die lees ik nu pas ff helemaal door

die is een dikke lul

hij heeft mij ook bezeikt met zijn ik neem 'm en die van mij kome ze ophalen...

heb toen 2 verkopen misgelopen door hem,da's als je goed wil zijn voor de mensen

nooit meer dus.

dat geval van jou is heel wat erger maar ik ga je ff wat zeggen:

dingen die tijdens de msn conferentie tusse mij en hem zijn gegaan :

- er kon nogal makkelijk wat van de prijs af om hem snel te verkopen want hij was 'niet 100%'
er moest heel wat aan gebeuren zei hij toen en de meest noodzakelijke dingen zou hij nog laten doen... (banden,ketting en zo oid)
ik zei nog tegen hem : ge moet die niet perfect in orde zetten als je toch gaat laten afdingen want dan ben je een hoop geld kwijt aan onderdelen,werk en afdingen...

hij heeft psies mijn raad goed opgevolgd

|(

ben 'r zeker van dat hij wel op de hoogte was van deze erge zaken, als ik zo'n fiets moest zien te verkopen zou ik ook van niets weten net als iedereen hier denk ik, ken nog wel zo'n gevalletje bij een ouwe kennis...

veel suc6 met de juridische afloop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
menesen verkopen tegenwoordig al hun schroot.
eerlijkheid is tegenwoordig ver te zoeken.
Ik heb m`n oude motor waarvan ik wist dat ie kuren had eerlijk verkocht. alles verteld wat er mis mee was, krijg ik later bericht van de koper dat er in het blok ook nog van alles kapot was. dat wist ik dus ook niet |( |(
voelde me wel knap klote. leek net of ik hem opgelicht had. maar andere mensen hebben daar blijkbaar geen moeite mee. :(
 
Ik heb wel een adresje voor je van iemand die dit soort dingen voordelig voor je op kan knappen. Deze jongen raced zelf met een vriendengroepje en ze liggen er weleens naast, hij heeft hier zijn werk van gemaakt en heeft zo zijn connecties. Gebruikte onderdelen zijn geen probleem en het richtwerk wordt uitbesteed maar tegen schappelijke prijzen.

De strijd die je nu gaat proberen te winnen heb je al bij voorbaat verloren. Alle voorgaande betrokken partijen zullen zeggen van niks te weten en zullen je vragen om aan te tonen dat het a. niet naderhand gebeurd is (immers 11 maanden verder) en b. dat ze er dan vanaf zouden weten.

Neem je verlies, trek er lering uit, laat hem weer opknappen want ik geloof niet dat hij verloren is. Of verkoop hem aan iemand die er wel wat in ziet maar daar ga je veel op toeleggen. Steek dus liever je tijd, geld en energie in die fiets i.p.v. in procederen ;)

SUCCES
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan