Gezocht....MF-er met nickname PULSE

Status
Niet open voor verdere reacties.
De strijd die je nu gaat proberen te winnen heb je al bij voorbaat verloren. Alle voorgaande betrokken partijen zullen zeggen van niks te weten en zullen je vragen om aan te tonen dat het a. niet naderhand gebeurd is (immers 11 maanden verder) en b. dat ze er dan vanaf zouden weten.

Neem je verlies, trek er lering uit, laat hem weer opknappen want ik geloof niet dat hij verloren is. Of verkoop hem aan iemand die er wel wat in ziet maar daar ga je veel op toeleggen. Steek dus liever je tijd, geld en energie in die fiets i.p.v. in procederen ;)

SUCCES
:^

Procederen zal weinig zin hebben. Denk ook dat de kans aannemelijk is dat je dat gaat verliezen. Jij moet namelijk bewijzen dat Pulse je willens en wetens heeft misleid bij de koop.

Je zegt zelf al dat je zelf ook niets hebt gemerkt tijdens het proefrijden. Jij hangt dan al bij voorbaat, als Pulse zegt dat ie het ook niet heeft geweten. Daarnaast heb je er ook niet even door een expert naar laten kijken in geval val twijfel, wat ontdekt had kunnen worden want Pulse heeft aangeboden om de kappen er af te halen wat niet gedaan is. Had je dat gedaan, dan had je misschien al heel anders over de koop nagedacht. De motor is ook particulier gekocht, wat de zaak ook al anders maakt en last but not least, het is 11 maanden geleden.

Denk dat je gewoon uit moet gaan kijken naar een tweedehands frame en de zooi over moet zetten.

Succes in ieder geval, want vind het toch zwaar klote. Is toch een hele hoop geld dat je weggegooid hebt.


PS: heeft Groenen geen interesse om deze motor van je over te nemen?
 
Kijk, je voelt je nu in het kruis gepakt omdat ik iets neerzet wat jij niet wilt horen/lezen.
Maar wat ik neerzet is helaas wel de harde realiteit.
Als jij het eventueel voor laat komen en de verkoper houd dan vol dat die schade er toen niet was, heb je denk ik geen poot om op te staan.
Je heb namelijk ook het woord van je zwager en die is niet neutraal en dat zal een rechter ook zien.
En ja, het klinkt lullig en het is echt niet zo dat ik je probeer te pesten ofzo.
Maar je moet gewoon realistisch zijn in wat je mogelijkheden zijn.
Dus scoor een paar nieuwe poten of complete voorvork, laat je frame richten zodat je zeker weet dat hij recht is en ga genieten van de zomer. :] :] :]

wat jij denkt hoeft niet kei-hard de waarheid te zijn, het zijn jouw gedachten.
jij moet beter lezen althans interpreteren.
ook al zou jij nu gelijk hebben wat dan nog dat is niet wat t.s. bedoelde.
ts wilde hoofdzakelijk weer contact met verkoper, in de hoop er wat me te kunnen.
ts vroeg niet om al die goed bedoelde meningen.
ik snap ts wel de drift kikker in mij is heel anders, ik had al bij hem binnen gestaan.
vergeet een ding niet de verkoper heeft verteld dat er een ongeluk mee is gebeurd.


wie het niet probeert is het wachten niet waard.

ts kan nu meer verdien aan onderdelen, ik wens hem dan ook veel succes.
 
Hoi Soes!

Ten eerste vind ik het rot voor je dat je zo genomen bent.
Ben ook door die leerschool gegaan met mijn huidige ZX-9.

Uit eigen ervaring wil ik je zeggen dat als je je rechtzaak verliest,het je veel geld kan gaan kosten (Je moet dan de griffierskosten dragen).
Mocht je toch die rechtzaak aangaan vergeet je dan niet te voegen in de zaak.(Weet je advocaat wel)Dan kun je hem voor ál je gemaakte kosten laten betalen zoals opgenomen verlof, telefoonkosten, expertise enz...
(Die pulse zou jou kunnen aanklagen wegens smaad/laster als je je zaak niet goed op orde hebt).

Het lijkt mij beter om je geld in je fiets te steken en deze les zo te leren.
Ik ben nu heel blij met mijn "koopje" en hoop dat jij dat ook gaat worden met die van jou.

Suc 6! :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net het verhaal en ik vind het echt K :X T.

Het volgende wil ik nog toevoegen voor wat het waard is.


We (mijn vriendin en ik) hebben ook zoiets aan de hand gehad met een 1pk'r (paard) waar wat mee aan de hand was.

Het komt er op neer dan je volgens de wet als koper "onderzoeksplichtig" bent, dus dat de koper verantwoordelijk is voor het aan het daglicht brengen van verborgen gebreken.
De enige uitweg voor de kopende partij om de boel terug te draaien is als je keihard kan bewijzen dat de verkoper op de hoogte was van de gebreken. Dat is op zich al moeilijk zeker omdat er 11 maanden tussenzit.


Procederen heeft dus weinig zin (denk ik).


Succes!!!!!
 
ts vroeg niet om al die goed bedoelde meningen.
Volgens mij begrijp ji het begrip forum niet echt, als je naar mijn mening iets op een forum post dan vraag je om meningen van een ander, ander post je het niet(en zeker niet op motor-forum.)
Daarnaast heeft ts aangegeven dat hij de koop teruggedraaid wil hebben, oftewel hij wil zijn geld terug.
Hij is ook aan tafel gaan zittn met een jurist, en ik heb daarom aangegeven dat hij gewoon geen poot heeft om op te staan.
Hoe wil je bewijzen dat het er al was na 11 maanden???
Waar ik wel respect voor heb is dat hij het zo probeert op te lossen en niet de praat heeft om direct bij iemand binnen staat(zoals jij het aangeeft.)
Ben dan toch benieuwd wat je daar dan mee wil bereiken(naast het opgepakt worden of nog erger met een honkbalknuppel naar buiten geslagen worden)
 
und? is er wat besproken met de jurist of met "Pulse" iets geregeld?????

succes anders nog ff met dit gedoe! :r is het
 
Heb alles doorgelezen en vind t behoorlijk -O- en de schuldvraag is ook nog eens een keer moeilijk te bepalen. En een goede taxatie hebben ze ook niet gedaan denk ik voor die 100 euri. Vind dealers toch :r en zou als ik jou was zou ik een goed sleutel adresje zoeken die t voor een redelijk bedrag maakt! En als je een adresje wilt heb ik die ook nog voor je die man is redelijk geprijst en goed! Heb em al een aantal gsxr blokken uit elkaar zien halen en dergelijke en hij heeft 3 jaar in motorzaak gewerkt en is hts er. Je moet alleen wel goed naar je framen laten kijken want das toch belangrijk! Zijn bedrijven die frames richten en dergelijke dus er is altijd een manier om em te fixen wat jij wil! Ik sleutel zelf aan mijn bikes wel na vele sleutelcursessen en daarnaast al t te technisch wordt breng ik em naar dat adresje.
 
Ik zeg hier nu opzettelijk even niet veel meer. Ik ga er geen spectakel van maken op het MF. Uiteraard laat ik het er niet bij zitten en de eerste schriftelijke bevestiging is zijn kant op, waarin ik hem voorstel te schikken en ik mijn aansprakelijkstelling aan zijn adres onderbouw. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en het is nu aan hem. Voor wat betreft de tactiek e.d laat ik mij ook niet uit.

Voor wat betreft de taxatie. Morgen haal ik de motor op en mag bijna € 200,- voor het rapport betalen. Hoe goed of slecht het is weet ik niet, maar Pulse mag altijd contra-expertise laten verrichten. Dit is ook de reden dat ik de motor ophaal.

Tot zover de up-date.

Bedankt voor de reacties en de discussies en meningen van anderen zijn prima. Daar is het MF voor.
 
Ik zeg hier nu opzettelijk even niet veel meer. Ik ga er geen spectakel van maken op het MF. Uiteraard laat ik het er niet bij zitten en de eerste schriftelijke bevestiging is zijn kant op, waarin ik hem voorstel te schikken en ik mijn aansprakelijkstelling aan zijn adres onderbouw. Ik ben bereid water bij de wijn te doen en het is nu aan hem. Voor wat betreft de tactiek e.d laat ik mij ook niet uit.

Voor wat betreft de taxatie. Morgen haal ik de motor op en mag bijna € 200,- voor het rapport betalen. Hoe goed of slecht het is weet ik niet, maar Pulse mag altijd contra-expertise laten verrichten. Dit is ook de reden dat ik de motor ophaal.

Tot zover de up-date.

Bedankt voor de reacties en de discussies en meningen van anderen zijn prima. Daar is het MF voor.

Succes verder !!
 
Tis stil, kep het gelezen, was er wel ff mee bezig, maar het zet je wel aan het denken.

Kep gisteren mijn Ninja verkocht, was er mee onderuit gegaan, hij stond ook als opknapper op Marktplaats, de motor was geheel "kaal" en heb alles eerlijk verteld tegen de koper, nu kan ik toch ook niet een jurist in mijn nek krijgen??

Mvg Vonky
 
Ik kocht ook een lekker brik,
na een week heb ik de verkoper opgebeld om te zeggen wat er allemaal mis mee was.
Zij respons was: ik heb net ook een andere motor gekocht waar een en ander mis mee is, shit happens....

Sta je dan....

Natuurlijk kun je de motor naar de ANWB brengen, maar ten eerste is het zo dat je daar een afspraak moet maken, dus dat moet dan net effe overeenkomen, daarnaast moet er ook nog een in de buurt zijn, en last but not least zijn er erg veel verkopers (zowel motor als auto) die aangeven dat je eerst moet betalen (want voertuig is goed) en dat je daarna vrij bent om 'm naar welke garage dan ook te brengen, mocht er dan iets naar voren komen dan word dat geregeld (Yeah right, ondertussen hebt ie mooi je centjes en die krijg je niet terug)

Het is altijd moeilijk met het aankopen van voertuigen, zelfs met een nieuwe ben je niet gegarandeert pech-vrij.

Ik heb er nu een bij een motorzaak gekocht en mijn oude daar ingeruild.
Ik heb nu iig 6 maanden garantie, maar ik weet dat dat ook niets zegt.

Soesoeki, Veel Succes!!

P.s. misschien een idee om een zwarte lijst te maken? om toekomstige kopers te kunnen behoeden?
 
Ik kocht ook een lekker brik,
na een week heb ik de verkoper opgebeld om te zeggen wat er allemaal mis mee was.
Zij respons was: ik heb net ook een andere motor gekocht waar een en ander mis mee is, shit happens....

Sta je dan....

Natuurlijk kun je de motor naar de ANWB brengen, maar ten eerste is het zo dat je daar een afspraak moet maken, dus dat moet dan net effe overeenkomen, daarnaast moet er ook nog een in de buurt zijn, en last but not least zijn er erg veel verkopers (zowel motor als auto) die aangeven dat je eerst moet betalen (want voertuig is goed) en dat je daarna vrij bent om 'm naar welke garage dan ook te brengen, mocht er dan iets naar voren komen dan word dat geregeld (Yeah right, ondertussen hebt ie mooi je centjes en die krijg je niet terug)

Het is altijd moeilijk met het aankopen van voertuigen, zelfs met een nieuwe ben je niet gegarandeert pech-vrij.

Ik heb er nu een bij een motorzaak gekocht en mijn oude daar ingeruild.
Ik heb nu iig 6 maanden garantie, maar ik weet dat dat ook niets zegt.

Soesoeki, Veel Succes!!

P.s. misschien een idee om een zwarte lijst te maken? om toekomstige kopers te kunnen behoeden?
Ik weet niet of je het goed gelezen hebt maar het gaat hier om een particulier.
Hoe wil je een lijst maken van alle particuliere verkopers :? :? :?
En het is heel simpel, wil je meer zekerheid laat je de fiets keuren door erik van lent ofzo of je gaat ermee naar de anwb.

Ik ben nog steeds van mening dat als je een motor koopt en je er na een week achter komt dat er heel veel dingen niet kloppen, dan heb je staan dromen bij het kopen ervan.
Ik heb het zelf ook altijd hoor, als ik iets echt wil vergeet je gauw de kleine mankementjes.
Dus gewoon iemand meenemen die er verstand van heeft en dan ook daadwerkelijk luisteren naar wat hij zegt.
 
Hoi rubbere ronnie,

Ik heb het topic weldegelijk gelezen en mijn ervaring is juist met particulieren.
Met de lijst bedoelde ik MF-ers die mede MF-ers op een of andere wijze benadeeld hebben en/of particulieren en motorzaken. In dit topic alleen al word een mf-er en een aantal motorzaken genoemd.
Een daarvan, daar ben ik ook geweest en dus deze informatie had voor mij van toepassing kunnen zijn.

Ik meen uit jou verhaal op te kunnen maken dat je nog nooit een slechte motor van een particulier gekocht hebt, gelukkig maar, dat gun je niemand.
Mocht je dit wel meegemaakt hebben dan hoop ik dat je je enigzins kunt vinden in dit verhaal.

Het is namelijk altijd zo, als je van een particulier koopt dan is het garantie tot aan de deur.

Daarnaast moeten we niet ons enthousiasme vergeten, want we willen nu eenmaal motorrijden en als het even kan op een mooie (betaalbare) motor ook. Vaak word iemand die we meegenomen hebben als "expert" hier ook door beinvloed...

We moeten daarnaast allemaal een keer beginnen en er zijn helaas genoeg mensen die ons aan zien komen.....

Groet, Mariecke
 
Kijk het zou mooi zijn als er een lijst zou bestaan die daadwerkelijk ook klopt.
Maar stel...
Ik verkoop jou een motor welke gewoon goed is, bij de motor gaat na 2 weken de oliepomp kapot(slechts een voorbeeld).
weer 2 weken later gaat de cdi kapot, en weer 2 weken later gaat er weer wat kapot.
Dan kom jij uiteraard met het verhaal dat je een k*t motor gekocht hebt, maar bij mij zouden deze problemen mischien nooit voorgekomen zijn.
Dan kom ik op een zogenaamde zwarte lijst terecht terwijl dat helemaal niet terecht is, en omdat ik als particulier geen garantie geef kan ik er ook helemaal niks aan doen.
Kijk, een motorzaak die regelmatig schademotoren of motoren met gepikte onderdelen verkoopt geef ik je gelijk in.
Maar bij particulieren is het jouw woord tegen die van de ander en wie bepaalt dan wie er gelijkt heeft en op die zwarte lijst moet komen.
Je moet er gewoon rekening mee houden dat ook de leden van m-f de maatschappij weergeven en ook hier zitten dus de oplichters en de rotte appels.
 
Tjeem ik kom hier per ongeluk op terecht en lees dit allemaal zo door nu..
ken(de) ik erg goed. Niets voor hem is mijn eerste reactie!
Maar feiten wijzen anders uit. Jammer..
Ben ook benieuwd naar hoe het nu precies verlopen is allemaal..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tis stil, kep het gelezen, was er wel ff mee bezig, maar het zet je wel aan het denken.

Kep gisteren mijn Ninja verkocht, was er mee onderuit gegaan, hij stond ook als opknapper op Marktplaats, de motor was geheel "kaal" en heb alles eerlijk verteld tegen de koper, nu kan ik toch ook niet een jurist in mijn nek krijgen??

Mvg Vonky

jou kennende wel hoor :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan