Gezocht: Momentsleutel

Dan kan je kiezen uit 1/4" of 3/8" (dat is de aansluitmaat / vierkant op de sleutel). Die aansluitmaat correspondeert met het bereik en formaat van de sleutel.

1/4":

3/8"
 
Dan kan je kiezen uit 1/4" of 3/8" (dat is de aansluitmaat / vierkant op de sleutel). Die aansluitmaat correspondeert met het bereik en formaat van de sleutel.

1/4":

3/8"

Bedankt.

Ik lees dus op die site dat 1/4''. De meest gangbare maat is ? Het gaat mij er vooral om dat ik straks zelf vloeistoffen en olies kan verwisselen en eventueel remmerij kan vervangen etc. ( voor dat laatste ben ik dus een momentsleutel nodig )
 
Bedankt.

Ik lees dus op die site dat 1/4''. De meest gangbare maat is ? Het gaat mij er vooral om dat ik straks zelf vloeistoffen en olies kan verwisselen en eventueel remmerij kan vervangen etc. ( voor dat laatste ben ik dus een momentsleutel nodig )
Klopt, op motorfietsen zeker. Alleen kom je in 1/4" wel net bereik tekort voor richting de 50Nm. De meeste monteurs hebben daarom altijd 2 tot 3 sleutels in gebruik. Ik wil wel even (in alle eerlijkheid) benadrukken dat dit mijn eigen shop / bedrijf is.
 
Klopt, op motorfietsen zeker. Alleen kom je in 1/4" wel net bereik tekort voor richting de 50Nm. De meeste monteurs hebben daarom altijd 2 tot 3 sleutels in gebruik. Ik wil wel even (in alle eerlijkheid) benadrukken dat dit mijn eigen shop / bedrijf is.
Ja precies. Het is nogal prijzig gereedschap. Maar, je bent het volgensmij wel nodig, iniedergeval voor de remmerij wel. Verder wil ik ook niet gaan. De rest mag een monteur doen :)
 
Ik zou ook even bekijken welke maat doppenset je al hebt (als je er een hebt). De niet juiste aansluit maat van dop naar moment sleutel is altijd op te lossen door adapters maar ik probeer het altijd te voorkomen.
 
Ik gebruik zelf de lidl momentsleutel van 20 euro. Prima ding met een bereik van 42-210nm. Gebruik de momentsleutel momenteel vooral voor wielmoeren op de motor en mijn jaarlijkse velgenwissel op de auto. Voor kleinere bereiken zou je een 2e kunnen regelen, en dan kan je alles op moment draaien wat op je motor zit.
 
Ik gebruik zelf de lidl momentsleutel van 20 euro. Prima ding met een bereik van 42-210nm. Gebruik de momentsleutel momenteel vooral voor wielmoeren op de motor en mijn jaarlijkse velgenwissel op de auto. Voor kleinere bereiken zou je een 2e kunnen regelen, en dan kan je alles op moment draaien wat op je motor zit.
Zijn deze nog te koop ? Ja, het is een groot bereik, maar voor dat geld niet duur.
Wel spijtig dat ze niet in kleiner te koop zijn.
 
Heb een 3/8 gekocht bij de brezan, en met een 3/8 naar 1/4 verloop kan ik 99% van de dingen doen.
Heb er ook een verloop bij van 3/8 naar 1/2
Geloof 14-88 nm
 
Heel goed naar bereik kijken wat je nodig hebt.

Heb hier nog een haynes boek liggen van revere

Ik wil wel wat waarden checken eventueel
 
Heel goed naar bereik kijken wat je nodig hebt.

Heb hier nog een haynes boek liggen van revere

Ik wil wel wat waarden checken eventueel
:^

Een 1/2" bakbeest (zonder kalibratie rapport al helemaal) is waardeloos voor 99% van de werkzaamheden aan motoren.
 
Die 1/2" is leuk voor de auto, de lidl variant heb je veel goeie tussen zitten ( als je ze even door een vriendje laat nakijken/kalibreren )
Maar ben ook een banaan tegen gekomen waar de laagste stand meteen 110nM was.

Beun methode calibratie ( goed genoeg voor hobby )

ga naar vriendje met gekalibreerde set, en zet een paar bouten vast op waarde ( 50 - 100 - 150 .. ter voorbeeld )
En ga er dan achteraan met je Lidl / budget momentsleutel.

Komt het overeen , prima ! .. anders is t een mooi breekijzer / slagwapen .
 
Ik gebruik zelf een set van Laser (3 stuks 1/2, 1/4, 3/8) welke ik heb gekocht bij @Mechanism. De 1/4 en 3/8 worden het vaakst gebruikt. De 1/2 eigenlijk alleen om de achteras moer vast te zetten. Fijne set.
 
Ik koop altijd gereedschap bij HBM-machines.com
Niet duur en heel veel auto/motor gereedschaps materialen
Op Google zoeken HBM moment sleutel
1/4 3/8
 
Terug
Bovenaan Onderaan