Gezocht: Mooie documentaire over de jaren 70, 80 en 90

Randy#178

Die hard MF'er
13 jun 2011
495
41
Yerseke
Door omstandigheden is er een familielid helaas thuis komen te zitten voor enkele weken.. Gelukkig geen erge ziektes maar wel ineens veel vrije tijd;) Om hem toch wat op te vrolijken zoek ik dus mooi beeld materiaal :)

Zo de titel aangeeft zoek ik mooie documentaires over de Grand prix van af de jaren 70. Het mag ook over specifieke coureurs gaan zoals Wil Hartog, Agostini, Phil Read, Mick Doohan, Freddie Spencer enz..

Enige vereiste is dat het Nederlands gesproken is, of Nederlandse ondertiteling aanwezig.

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet!
 
Nederlandse 500cc documentaires: dat klinkt als een onmogelijke opgave.

Als tijdverdrijf zijn wél aan te raden de documentaires van Mark Neale:
Faster (2003)
Faster & Faster (2004)
The Doctor, the Tornado and the Kentucky Kid (2006)
Charge, Zero Emissions/Maximum Speed (2011)
Fastest (2011)
Hitting The Apex (2015)

De documentaires betreffen de MotoGP seizoenen voorafgaand aan de release. Ze zijn Engels gesproken en zeker de moeite waard voor iedere motorsportfan. Met wat zoekwerk in ieder geval Engels ondertiteld te vinden, met meer zoekwerk vast ook wel Nederlands ondertiteld te vinden. Sommige van deze films zijn zelfs in Nederlandse bioscopen vertoond.

Ook leuk tijdverdrijf: de series "The Long Way Round" en "Long Way Down". Star Wars-acteur Ewan McGregor trekt met zijn beste maat per motor de wereld rond. Veel afleveringen, van een uur ieder. Ook hier is Nederlandse ondertiteling misschien een uitdaging. Maar de beelden alleen al spreken vaak voor zich, dus misschien toch de moeite waard voor een motorfan!
 
edit: oke eerst lezen |( Nederlands gesproken of Nederlands ondertiteld, sorry |(

TT Assen 1980

Silverstone 1981

Nog veeeeel meer:
Theo den Hugt
 
Laatst bewerkt:
Harley and the Davidsons, binnenkort op discovery, maar allang te downloaden natuurlijk.

En Idd The long way round is een toppertje, vooral dat stuk road of bones naar Magadan erg gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Engels leren.

Heb een harde schijf vol met docu's over bovengenoemde heren, Jarno Saarinen, Wayne Rainey, Hailwood, Isle of Man, etc etc etc, maar alles in engels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan