Gezocht: Moto Guzzi V7 Sport of 750s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger Tony

Die hard MF'er
5 aug 2020
559
2.187
Scherpenheuvel, België
Met veel ijdele hoop en weinig zin voor realiteit waag ik hier toch maar eens mijn kans. Ik ben namelijk op zoek naar een Moto Guzzi 750s of V7 Sport (geen s3). Dus mocht je er eentje te koop hebben of ergens eentje weten staan stuur me dan een PM aub. Niet geschoten is altijd mis, een beetje die gedachte...
 
En waarom geen S3, niet dat ik er een heb hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig, de 750s of s3 vind ik wel mooier dan de V7 sport.
Al mag je die laatste ook gerust in de woonkamer komen zetten.
 
Hmm, misschien is "liever een V7 Sport of een 750S, dan een 750S3" een beter omschrijving. Ik vind de S en de S3 ook de mooier dan de V7, maar de S3 heeft heel weinig stelmogelijkheid in het stuur, waar je bij de V7 en de S net heel veel stelmogelijkheid hebt. Een uurtje op de V7 in de laagste stand is zowat het langst wat ik comfortabel vind. En aangezien ik vaak langer dan een uurtje weg ben, heeft de S3 met vast laag stuur niet mijn voorkeur.

S stuur op de s3 kan ook, maar dan moet je ook de lamporen (en nog onderdelen, bekeek het nog niet in zoveel detail?) gaan vervangen. Kan wel, maar heb m'n fietsen liever origineel.
 
Da's natuurlijk wel het belangrijkste het rijden op de motor. Heb nog nooit op die guzzi's gereden. De oudste guzzi is een t3 geweest. Heb deze een jaar of 6 gehad. Hierna nog 6 jaar een cali 2. Toen kwamen de kinderen en hebben we alle motors weg gedaan. Ook mijn vrouw had een guzzi. Een lario om precies te zijn.

Jaren later wilde ze weer gaan rijden. Ik ben toen ook weer overstag gegaan en een v65 gekocht, maar die was te klein voor mij. Heb toen een Yamaha TRX gekocht. Die heb ik na 5 jaar weg gedaan omdat ik de laatste tijd wel snel last kreeg van de rug. Dus ja een juiste zit is wel belangrijk. Tegen woordig rij ik op een Yamaha XTZ 750 SUPER TENERE. En die is ook al weer 25 jaar. En daar zit ik prima op.

Succes met de zoek tocht 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan