gezocht motorcampings omgeving boulogne sur mer en honfleur dday stranden

biker den

Rookie
14 jul 2019
26
11
kan iemand mij helpen aan een paar adressen van motorcampings of gewone campings waar je met je tentje staan kan,ik vind op internet alleen maar familiecampings en chalets ,met zwembaden etc,etc,ik ga van Hoorn naar normandie in 2 etappes,dus als iemand wat weet dan hoor ik t graag. Mvg Dennis
 
municipal = gemeente???

:? :?

Ik wil het ook wel weten, wellicht een mooi doel AS zomer. @biker den ik ben er meerdere keren geweest maar de herfstvakanitie is wel ideaal hoor... nix te warm en heeeel rustig. Ben nogal aan het fotograferen en heb honderden foto's waar gewoon alleen maar historie op staat, dat ben ik zelf ook wel, maar iig staan er geen mensen op, zoals hier op point du hoc
DSCF0250.JPG
 
In Frankrijk hebben ze veel Municipal campings, dat zijn campings die eigenaar zijn van de gemeente en niet van een particulier. Uiteraard hebben ze een beheerder, maar dat is gewoon een medewerker van de gemeente. Die campings liggen over het algemeen dicht tegen of in een dorp/stad. Die campings zijn meestal vrij basic, natuurlijk een toiletgebouw, maar geen restaurant, bar of kinderanimatie. Daardoor is de prijs meestal vrij gunstig en doordat je meestal vrij dicht bij een dorp of stad bent heb je alle faciliteiten vaak toch wel op loopafstand. Soms verhuren ze ook huisjes, maar dat is niet altijd.

Paar weken terug stond ik nog op de municipal camping in Arromanches. Prima camping, aardige beheerders, sanitair redelijk goed, je loopt zo het dorpje in waar je genoeg restaurantjes hebt. Uiteraard natuurlijk ook de nodige musea om de hoek.

Jaren terug heb ik ook op de Municipal in Bayeux gestaan, wat grotere camping, sanitair destijds wel iets achterhaald maar het is al meer dan 10 jaar terug dat ik er was dus dat kan veranderd zijn. Het ligt wel aan een vrij drukke weg. Bayeux is wel een handige plek als je centraal wilt zitten met goede uitvalsbasis voor alle stranden.
 
Ja weet ik. Dat is gefotografeerd bij de imbiss op de parkeerplaats
Daarzo zegmaar

DSCF0185.JPG
 
Naast de Camping Municipal zijn er nog twee andere opties in Frankrijk die vaak goedkoop en lekker basic zijn, de Aire Naturelle en de Camping a la Ferme.

Tip: ga even naar Archiescampings

Daar kun je POIs met campings downloaden die je in je navigatie zet. Als je toe bent aan kamperen aan het eind van de dag zoek je dan op "Naturelle", "Ferme" of "Municipal".

Archie's heeft tegenwoordig ook een app. Als je er een paar euro voor overhebt heb je de app met al die campings ook op je telefoon en kun je filteren op "kleine campings" met minder dan 50 plaatsen. In Frankrijk vind je dan altijd wel wat in de omgeving.
 
let daar wel op met haringen in de grond slaan he..je weet maar nooit daar
Nou, zeker wel op point du hoc, het terrein is nooit wat aan gedaan en de gaten in de grond zijn de echte bomkraters van het bombardement vanaf zee...zullen er best een paar niet afgegaan zijn
 
Ik wil er gelijk weer heen... :X B|

Ik ken dat gevoel. Was er al jaren niet geweest, laatste keer was 2008 en stond al jaren op de rol om er weer heen te gaan maar het kwam er maar niet van. In oktober had ik nog een paar dagen vrij en ben ik weer eens die kant op gegaan.

Nog maar eentje dan

IMG_20190927_194803.jpg
 
oh en in frankrijk is wild camperen nog steeds toegestaan volgens mij


Frankrijk heeft zich, net als Nederland, verbonden aan 'Het verdrag van Rome'. Verschillende rechten van de mens zijn hierin geregeld. Zo ook de vrijheid van verkeer en verblijf op het gehele grondgebied. Het betekent dat iemand, zolang hij geen overlast veroorzaakt of schade toebrengt, overal mag verblijven. Dit verdrag gaat boven plaatselijke verordeningen. Mocht de politie u erop wijzen dat u in overtreding bent, kunt u proberen zich te beroepen op dit verdrag (Traité de Rome).

Een nacht ergens bivakkeren ('bivouac') mag tussen zonsondergang en zonsopgang. U dient meer dan een uur verwijderd te zijn van bewoning of nationaal park. Wellicht kiest u er liever voor het zeker te weten. Bij het plaatselijke 'VVV-kantoor' kunt u altijd navragen of er op een bepaalde plek overnacht mag worden. Op een privéterrein mag u enkel staan met toestemming van de eigenaar. De Franse boeren en huiseigenaren blijken het soms geen enkel probleem te vinden dat u er een nachtje verblijft. U kunt het altijd vragen
 
Ik ken dat gevoel. Was er al jaren niet geweest, laatste keer was 2008 en stond al jaren op de rol om er weer heen te gaan maar het kwam er maar niet van. In oktober had ik nog een paar dagen vrij en ben ik weer eens die kant op gegaan.

Nog maar eentje dan

Bekijk bijlage 1449145
Ook Arrowmanches toch? Als je bij dat kasteelachtig gebouwtje naar boden gaat. Aan de oostkant richting Bioscoop
 
Naast de Camping Municipal zijn er nog twee andere opties in Frankrijk die vaak goedkoop en lekker basic zijn, de Aire Naturelle en de Camping a la Ferme.

Tip: ga even naar Archiescampings

Daar kun je POIs met campings downloaden die je in je navigatie zet. Als je toe bent aan kamperen aan het eind van de dag zoek je dan op "Naturelle", "Ferme" of "Municipal".

Archie's heeft tegenwoordig ook een app. Als je er een paar euro voor overhebt heb je de app met al die campings ook op je telefoon en kun je filteren op "kleine campings" met minder dan 50 plaatsen. In Frankrijk vind je dan altijd wel wat in de omgeving.

Toffe site man! Ik heb even gekeken maar hoe werkt dat dan precies op de tom Tom? Als je dit dan op Tom Tom download kun je dan gewoon al die campings vinden? Die app is echt een koopje. Die ga ik ook nog downloaden. Geeft een hele hoop rust aan het eind van de dag.
 
Veel foto's hierboven zijn standaard voor dit gebied!

Paar jaar geleden daar gestaan op camping La Prairie in Port-en-Bessin.
Camping ligt goed centraal voor veel oorlogs-herinneringen. Dorpje zelf heeft wat barretjes en resto's op loopafstand.
Simpele camping en niet duur. Niet te druk en daarom wel goed gras. Kwaliteit toiletten is matig maar wel schoon.
Vlak daarbij naar beide kanten veel oorlogs-musea. Zeker een bezoek waard!

Je gaat daar voor alle 2e WO- gebeurtenissen, verder is daar niet zo veel te doen. Prima voor een weekje!

SteMereEglise.jpg
Ste Mere Eglise

O ja, vwb de motor is daar niet veel te beleven! Weinig leuke weggetjes.
Daarvoor ben ik naar Cotentin gereden, heel rustig gebied. Helemaal bovenin bij La Hague heb je een prachtige kustweg.

Andere kant op is idd Honfleur/ Deauville (Honda?) wel mooi.
Daar over de Pont de Normandie naar de kalkrotsen van Etretat.
 
Laatst bewerkt:
Toffe site man! Ik heb even gekeken maar hoe werkt dat dan precies op de tom Tom? Als je dit dan op Tom Tom download kun je dan gewoon al die campings vinden? Die app is echt een koopje. Die ga ik ook nog downloaden. Geeft een hele hoop rust aan het eind van de dag.

Geen idee hoe het op een Tom Tom werkt, ik heb een Garmin. Maar het moet er vast op te krijgen zijn.
 
Honfleur heeft een stadscamping. Vanaf daar kun je prima het stadje in wandelen.
In het hoogseizoen zit ‘ ie echter wel snel vol.....
 
Sinds ik jaren geleden door Normandië naar huis ben gereden, heb ik me voorgenomen dat geen tweede keer te doen.
Ik werd depressief en emotioneel van de talrijke begraafplaatsen waar al die jonge jongens liggen die nooit een kans hebben gekregen om een leven op te bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan