Gezocht: Motoren & feedback (voor motorfilmpjes)

JMG

MF veteraan
14 okt 2005
1.027
1
omgeving Den Bosch
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar posers, maar wel met gezond verstand.. die moeten hier toch te vinden zijn ;)

In het kort:
Ik zoek MFers die het gaaf vinden hun motor op beeld terug te zien (en te horen!). Ik ben een tijdje geleden een youtubekanaaltje gestart met een paar motorfilmpjes en daar krijg ik hele leuke reactie`s op, daarom wil ik er mee door gaan en meer filmpjes gaan maken! Vandaar deze oproep, wie heeft interesse? (in dat geval, zie wie/wat/waar hieronder)

In het lang: Om jullie een idee te geven waar dit initiatief vandaan komt.
Ik kan, zoals sommige wel zullen herkennen, uren besteden aan Youtube, lekker motorfilmpjes kijken. Maar ik vond dat er te weinig goede fimpjes op stonden, vaak is het beeld niet goed, het geluid niet goed, zie je een stationair draaiende motor en als je geluk hebt word er een keer half gas gegeven, weinig aan.. daarom dacht ik vorig jaar samen met m`n maat dat beter te kunnen en hebben we een beginnetje gemaakt met het idee een Youtubekanaaltje te starten met zelfgemaakte filmpjes van motoren! De filosofie was simpel: goed beeld en geluid, alleen motoren in beeld en (misschien nog het belangrijkste) geen muziek, alleen maar uitlaatherrie }) We zijn begonnen met onze eigen motoren te filmen en hadden grote plannen ;)

Helaas is niet lang daarna m`n beste vriend en motormaat Nick plotseling overleden bij een verkeersongeluk. Een bizarre twist in het leven met een waardeloze tijd als gevolg. Gelukkig daarna steeds meer bezig met vooruit kijken en toen ik begin dit jaar onze beelden tegenkwam heb ik besloten ons idee voort te zetten. Het was niet veel maar ik heb een tweetal fimpjes van onze oude beelden kunnen bakken en die geupload op een youtubekanaal met bijpassende, hippe naam ;) De reactie`s waren op youtube en hier op MF overall positief (ik ontketende een stroom van "zo hoort een [motor] te klinken" filmpjes op motormeuk, sorry nog :P ) en daarna heb ik met een paar MFers nog wat filmpjes gemaakt, ook daarop hele leuke reactie`s. Daarom nu dus door!

Honda CBR600rr met Laser pijp op motormeuk

Honda VTR1000f met Laser pijpen op motormeuk

Daarnaast ben ik begin dit jaar, ook bij wijze van bezigheidstherapie, begonnen met mezelf de kunst van CMS aan te leren. Daaruit is na avonden en avonden pielen een opzet gekomen voor een blog wat ik na het starten van het youtubekanaal en de leuke reactie`s omgedoopt heb tot motorfilmpjes blog. Hierop wil ik, naast eigen gemaakte filmpjes, het beste aan motorfilmpjes van Youtube verzamelen. Heb het de naam van m`n Youtubekanaal meegegeven en het hele zooitje online gezet, de link staat in m`n onderschrift onderaan deze post, feedback daarop ook altijd welkom :)

Al met al wil ik hier m`n tijd in gaan stoppen, bij wijze van nieuwe hobby nu het motorrijden zonder m`n maat niet meer is wat het geweest is. Ik heb er wel zin in in ieder geval!

Wie?
Ik zoek mensen die vinden dat hun motor het vereeuwigen waard is. Let op! Er hoeft niet gestunt of gek gedaan te worden, ik wil absoluut niet dat mensen dingen buiten hun kunnen proberen te doen omdat er een camera bij staat, ik zoek mensen met gezond verstand en beheersing.

Wat?
Het filmen van je motor met als doel het maken van een filmpje voor Youtube. De filmpjes vallen voornamelijk in de categorie "soundcheck" (dus het geluid van de motor, stationair, op toeren, wegrijden, langsrijden) maar er zijn veel meer dingen mogelijk, als mensen iets bijzonders hebben, een bijzondere motor of bijvoorbeeld stuntskills, leg ik dit ook graag vast. Ik sta overal voor open zolang het maar over motoren gaat! Ik kan inmiddels steeds beter overweg met de camera, heb ook een Contour HD bullitcam en ook op het gebied van videobewerking is veel mogelijk, denk bijv. aan super slow-motion, tekst (specificatie`s) meebewegend in beeld e.d. Uiteraard worden kentekenplaten onherkenbaar gemaakt ;)

Link naar alle eerder gemaakte filmpjes: Moto Acoustics

Ducati 999r Testastretta met Termignoni seatpipe | Soundcheck

Ducati 999r Testastretta met Termignoni seatpipe | Kneedowns

Honda Fireblade met ingekorte BOS pijp | Soundcheck

Waar?
Ik kom zelf uit het Brabantse land (omgeving Den Bosch) dus het is handig als je een beetje uit de buurt komt of deze kant op kunt komen. Ik kan zeker ook een eindje ergens naartoe komen maar als je uit Noord-Groningen komt is dat niet handig ;) We kiezen samen een plek uit om te filmen waar we zo weinig mogelijk mensen lastig vallen.

Wanneer?
Ik ben vrij flexibel dus er is altijd wel een mouw aan te passen. Ik heb deze week de hele week vrij en daarna kan ik in de weekenden of avonduren tijd maken, dat spreken we in overleg af. Houd er rekening mee dat we niet binnen een half uurtje klaar zijn, voor een filmpje van anderhalve minuut ben je toch al snel anderhalf uur (!) bezig met het maken van verschillende shots, het word het mooiste als we de tijd kunnen nemen!

Ik wil wel meedoen!
Mooi, dan is het denk ik het makkelijkst om even een PM te sturen, mailen kan ook, het adres wat bij het Youtubekanaal hoort staat in m`n profiel. Geef daarin even aan wat voor motor je hebt en wat je het beste uitkomt, dan komt dat wel goed!

Disclaimer: ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade, boetes of boze vriendinnen, meedoen is je eigen keuze en ik wil nogmaals niet dat mensen dingen buiten hun kunnen doen, dan komt dat helemaal goed

Vragen en feedback zijn in dit topic allemaal welkom, bedankt!
 
Laatst bewerkt:
zijn echt hele goede filmpjes ja :o
het is alleen jammer dat ik dan uit het noorden kom :(
je hebt iig een abonnee bij youtube erbij
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je volgen en heb het linkje aan me favo's toegevoegd. :Y
Op vimeo heb ik een video kanaal aangemaakt Motor-forum.nl
Eigenlijk meer om motorclips bij elkaar te houden.
Er zitten echt hele goede clips tussen, misschien iets voor wat inspiratie :]
 
zijn echt hele goede filmpjes ja :o
het is alleen jammer dat ik dan uit het noorden kom :(
je hebt iig een abonnee bij youtube erbij

Thanks! Jammer dat je niet in de buurt zit inderdaad, mocht ik een keer in het hoge noorden zijn zal ik het laten weten.

@ Roelkalkboel, Ik ben bereid om een uitzondering te maken wat betreft het posergehalte ;) Heb je een berichtje gestuurd!

@ Mozes, thanks, ga ik zeker in de gaten houden! Ik heb ook weleens wat clipjes van jou voorbij zien komen in het DB topic, zag er ook goed uit. Mocht je feedback hebben hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar posers, die moeten hier toch te vinden zijn ;)

In het kort:
Ik zoek MFers die het gaaf vinden hun motor op beeld terug te zien (en te horen!). Ik ben een tijdje geleden een youtubekanaaltje gestart met een paar motorfilmpjes en daar krijg ik hele leuke reactie`s op, daarom wil ik er mee door gaan en meer filmpjes gaan maken! Vandaar deze oproep, wie heeft interesse? (in dat geval, zie wie/wat/waar hieronder)

In het lang: Om jullie een idee te geven waar dit initiatief vandaan komt.
Ik kan, zoals sommige wel zullen herkennen, uren besteden aan Youtube, lekker motorfilmpjes kijken. Maar ik vond dat er te weinig goede fimpjes op stonden, vaak is het beeld niet goed, het geluid niet goed, zie je een stationair draaiende motor en als je geluk hebt word er een keer half gas gegeven, weinig aan.. daarom dacht ik vorig jaar samen met m`n maat dat beter te kunnen en hebben we een beginnetje gemaakt met het idee een Youtubekanaaltje te starten met zelfgemaakte filmpjes van motoren! De filosofie was simpel: goed beeld en geluid, alleen motoren in beeld en (misschien nog het belangrijkste) geen muziek, alleen maar uitlaatherrie }) We zijn begonnen met onze eigen motoren te filmen en hadden grote plannen ;)

Helaas is niet lang daarna m`n beste vriend en motormaat Nick plotseling overleden bij een verkeersongeluk. Een bizarre twist in het leven met een waardeloze tijd als gevolg. Gelukkig daarna steeds meer bezig met vooruit kijken en toen ik begin dit jaar onze beelden tegenkwam heb ik besloten ons idee voort te zetten. Het was niet veel maar ik heb een tweetal fimpjes van onze oude beelden kunnen bakken en die geupload op een youtubekanaal met bijpassende, hippe naam ;) De reactie`s waren op youtube en hier op MF overall positief (ik ontketende een stroom van "zo hoort een [motor] te klinken" filmpjes op motormeuk, sorry nog :P ) en daarna heb ik met een paar MFers nog wat filmpjes gemaakt, ook daarop hele leuke reactie`s. Daarom nu dus door!

filmpje op motormeuk

filmpje 2 op motormeuk

Daarnaast ben ik begin dit jaar, ook bij wijze van bezigheidstherapie, begonnen met mezelf de kunst van CMS aan te leren. Daaruit is na avonden en avonden pielen een opzet gekomen voor een blog wat ik na het starten van het youtubekanaal en de leuke reactie`s omgedoopt heb tot motorfilmpjes blog. Hierop wil ik, naast eigen gemaakte filmpjes, het beste aan motorfilmpjes van Youtube verzamelen. Heb het de naam van m`n Youtubekanaal meegegeven en het hele zooitje online gezet, de link staat in m`n onderschrift onderaan deze post, feedback daarop ook altijd welkom :)

Al met al wil ik hier m`n tijd in gaan stoppen, bij wijze van nieuwe hobby nu het motorrijden zonder m`n maat niet meer is wat het geweest is. Ik heb er wel zin in in ieder geval!

Wie?
Ik zoek mensen die vinden dat hun motor het vereeuwigen waard is. Let op! Er hoeft niet gestunt of gek gedaan te worden, ik wil absoluut niet dat mensen dingen buiten hun kunnen proberen te doen omdat er een camera bij staat, ik zoek mensen met gezond verstand en beheersing.

Wat?
Het filmen van je motor met als doel het maken van een filmpje voor Youtube. De filmpjes vallen voornamelijk in de categorie "soundcheck" (dus het geluid van de motor, stationair, op toeren, wegrijden, langsrijden) maar er zijn veel meer dingen mogelijk, als mensen iets bijzonders hebben, een bijzondere motor of bijvoorbeeld stuntskills, leg ik dit ook graag vast. Ik sta overal voor open zolang het maar over motoren gaat! Ik kan inmiddels steeds beter overweg met de camera, heb ook een Contour HD bullitcam en ook op het gebied van videobewerking is veel mogelijk, denk bijv. aan super slow-motion, tekst (specificatie`s) meebewegend in beeld e.d. Uiteraard worden kentekenplaten onherkenbaar gemaakt ;)

Link naar alle eerder gemaakte filmpjes: Moto Acoustics

Waar?
Ik kom zelf uit het Brabantse land (omgeving Den Bosch) dus het is handig als je een beetje uit de buurt komt of deze kant op kunt komen. Ik kan zeker ook een eindje ergens naartoe komen maar als je uit Noord-Groningen komt is dat niet handig ;) We kiezen samen een plek uit om te filmen waar we zo weinig mogelijk mensen lastig vallen.

Wanneer?
Ik ben vrij flexibel dus er is altijd wel een mouw aan te passen. Ik heb deze week de hele week vrij en daarna kan ik in de weekenden of avonduren tijd maken, dat spreken we in overleg af.

Ik wil wel meedoen!
Mooi, dan is het denk ik het makkelijkst om even een PM te sturen, mailen kan ook, het adres wat bij het Youtubekanaal hoort staat in m`n profiel. Geef daarin even aan wat voor motor je hebt en wat je het beste uitkomt, dan komt dat wel goed!

Disclaimer: ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade, boetes of weetikveelwat, meedoen is je eigen keuze en ik wil nogmaals niet dat mensen dingen buiten hun kunnen doen dan komt dat helemaal goed

Vragen en feedback zijn in dit topic allemaal welkom, bedankt!


Ah nu mis ik mijn 848 nu ik hem weer zie en hoor op dat filmpje -O-
 
Zie dat je al wat van de grootste posers van NL hebt gevonden, bij de Brand :). Meteen geabonneerd. Leuke hobby, maar gaat veel tijd in zitten. En zie dat mozes zich ook al gemeld heeft, koning movie editing :)

Gr uit Vlijmen, Falierke
 
Ah nu mis ik mijn 848 nu ik hem weer zie en hoor op dat filmpje -O-

Hahah ongetwijfeld ;) Maar je hebt nu een SM toch? Misschien kunnen we daar een keer een filmpje van maken?

@ Falierke, vanuit het DB topic heb ik inderdaad al wat posers weten te strikken ;) Vlijmen is wel érg om de hoek, heb jij geen interesse wellicht?
 
misschien een keer contact opnemen met de jongens van roadrash? dat zijn allemaal brabanders, posers, en zo gek als een deur:P
 
Geinig idee.
Ik kom nog wel eens in omgeving den bosch,dus wellicht eens iets afspreken.

Gixxer k6 1000 met micron exhaust.
Gilt heerlijk op toeren en blaft en sputtert fantastisch bij terugschakelen.
 
Leuk hoor, zo'n YouTube kanaal. Al heel wat views en lekker al je video's monetised! Kan je een leuk extra zakcentje mee verdienen als het echt aanslaat (doe ik zelf ook op beperkte schaal). Maar beter nog, zoals je zelf al aangeeft, voor het goede doel van kwalitatief goede filmpjes/audio!

Succes d'r mee in ieder geval!
 
misschien een keer contact opnemen met de jongens van roadrash? dat zijn allemaal brabanders, posers, en zo gek als een deur:P

De heren van RoadRash heb ik al weleens gesproken inderdaad, heb er ook al een paar voor de camera gehad (zie filmpjes van de witte kawa) maar ik zal zeker nog eens een balletje opgooien daar!

@ Hc460, ik heb zeker interesse, je kunt me altijd een PM of mailtje sturen als je in de buurt komt dan spreken we wat af!

@ Yonni, thanks! Heb inderdaad al wat views weten te verzamelen maar stel je bij het monetised niet teveel voor, dat is echt maar centenwerk.. heb heel wat geld in m`n materiaal geïnvesteerd (camera, lenzen, bullitcam, mic, statief, HD, software e.d.) en voordat ik dat eruit heb ben ik bejaard denk `k ;) Maar daar gaat het ook niet om, het gaat erom mooie filmpjes te gaan maken! *D
 
Laatst bewerkt:
Opzich wel interesse! En misschien wat maten van mij ook wel!
 
Hahah ongetwijfeld ;) Maar je hebt nu een SM toch? Misschien kunnen we daar een keer een filmpje van maken?

@ Falierke, vanuit het DB topic heb ik inderdaad al wat posers weten te strikken ;) Vlijmen is wel érg om de hoek, heb jij geen interesse wellicht?

Ja ik vind het goed maar moet eerst nog even andere pijpkes kopen :+
 
Opzich wel interesse! En misschien wat maten van mij ook wel!

Oke top! Qua maten, die zijn natuurlijk van harte welkom. Uit ervaring weet ik echter wel dat het het meest praktisch is om met z`n tweeën (of misschien drieën) af te spreken. Als we aan de slag gaan heb ik vaak maar 1 motor tegelijk in beeld nodig en als je dan met een groep bent staat de rest er maar een beetje bij te wachten, die zouden ook nog stil moeten zijn omdat er anders door het filmpje heen gepraat word, is voor hun ook niet ideaal denk ik.. Maar mochten ze enthousiast zijn, bijv. nadat we een filmpje gemaakt hebben dan by all means!

@ CorvetteFreak, dat wist ik al idd, gaan we een keer voor afspreken!

@ Sven, ik hoor het wel wanneer je er andere pijpen op hebt ;)

@ SnakeEyes, thanks! en Keep Calm, Chive On ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook wel hoor! Mooie rode Z1000 met MIVV brulpijpen eronder! In Amsterdam, niet te beroerd om een eindje tegemoet te rijden..
 
Oke top! Qua maten, die zijn natuurlijk van harte welkom. Uit ervaring weet ik echter wel dat het het meest praktisch is om met z`n tweeën (of misschien drieën) af te spreken. Als we aan de slag gaan heb ik vaak maar 1 motor tegelijk in beeld nodig en als je dan met een groep bent staat de rest er maar een beetje bij te wachten, die zouden ook nog stil moeten zijn omdat er anders door het filmpje heen gepraat word, is voor hun ook niet ideaal denk ik.. Maar mochten ze enthousiast zijn, bijv. nadat we een filmpje gemaakt hebben dan by all means!

@ CorvetteFreak, dat wist ik al idd, gaan we een keer voor afspreken!

@ Sven, ik hoor het wel wanneer je er andere pijpen op hebt ;)

@ SnakeEyes, thanks! en Keep Calm, Chive On ;)

:}

Je bent de eerste op MF die het (her)kent 8-)
Ben ook iedere keer te laat voor die t-shirts _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan