gezocht motorscooter

shopjan

Die hard MF'er
12 mrt 2008
521
0
vlijmen
wie heeft er nog een motorscooter staan om op te knappen maakt niet uit hoeveel cc hij is wel met kenteken
 
wie heeft er nog een motorscooter staan om op te knappen maakt niet uit hoeveel cc hij is wel met kenteken

ik weet een 83er honda lead 125cc tekoop,volgens mij 200euro.
maar is geen opknapper,tenzij je een kmtellerkabel vervangen opknappen noemt

ik heb er zelf ook 1 en mijn meisie ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aprilia sr 125

zit gewoon een nederlands kenteken op

het is dus een 125cc 2 takt (zelfde blok als onder een motor runner e.d. hangt)
 
ja nog bedankt voor de tip rijdt prima moet alleen even wennen aan de kleine wieltjes maar sta niet meer in de file
 
nou die van mij loopt ongeveer 80/85 maar ik ben wel zwaar heb jij toevallig een werkplaats handboek over of anders wat gegevens zoals welke bougie ,welke olie,bandenspanning, enz.
 
Honda NH125 parts: order spare parts online at CMSNL

volgens motozoom gaat er een NGK Bougie BPR 6 HS in.
er zit een ring tussen de vario,zonder ring trek ie iets minder goed maar loopt ie 1000 toeren minder en iets harder.
ik heb bij de brommer winkel sterkere koppelingsveren gekocht ,nu trekt ie weer goed weg.

die van ons rijden trouwens ook beter zonder het luchtfilter in de kist
 
hoe kan dat hij draait minder toeren maar loopt harder en wat voor veren zijn dat [merk en type]en dat boek op die site staat daar de lead 125nh in
 
met de ring liep ie 85 bij 9500 toeren nu loopt ie 95 bij 9500 toeren.
de veertjes zijn van mallosie,er zitten 4 verschillende sterktes in 1 doosje.
die zorgen voor beter wegtrekken tot de 30kmpu
 
mijne komt uit mei 83 en die van mijn vriendin sept 83,zelfde model als de jouwe.
mijne heeft zelfs een koffertje uit die tijd erop.

ik heb ook een rondje op jouwe gereden toen renee um net had.
 
Laatst bewerkt:
trilt hij van jullie ook als je weg rijdt heb nu een paar dagen gereden en nu gaat hij steeds harder rijden heb vandaag de 90 gehaald en wat is jullie gemiddeld verbruik
 
trilt hij van jullie ook als je weg rijdt heb nu een paar dagen gereden en nu gaat hij steeds harder rijden heb vandaag de 90 gehaald en wat is jullie gemiddeld verbruik
verbruik,geen idee eigelijk.
trillen doet de mijne minder dan die van mijn vriendin.
de eigenaar voor renee heeft er weinig op gereden en renee zelf volgens mij nog nooit dus hij zal wel los gereden moeten worden.

mijne start wel slechter dan de andere maar volgens mij ligt dat aan de bougie en rotte dop
 
mijne start ook slecht als hij koud is komt denk ik door de choke ik heb er ook een andere bougie in zitten dan jij namelijk ngk bpr 4 hs ga dit weekend maar eens alles nakijken achterband loopt ook langzaam leeg
 
mijne start ook slecht als hij koud is komt denk ik door de choke ik heb er ook een andere bougie in zitten dan jij namelijk ngk bpr 4 hs ga dit weekend maar eens alles nakijken achterband loopt ook langzaam leeg

het verbruik kan ik misschien zaterdagavond vertellen.
ik ga zaterdag vanuit gilze rijen naar purmerend met de lead en mijn collega op een 62er vespa 150cc,helemaal binnendoor dus 180km en ruim 4 uur volgens de navigatie.

mijne heeft wel problemen met het oliepompje,als de scooter lang (3 weken) stil staat dan zit het blok vol olie en doet ie niks meer,.
de andere heeft dit probleem niet,dus moet ik um gewoon vaker gebruiken
 
Laatst bewerkt:
en hoe was de rit gilze - purmerend hoop alles goed gegaan en goedkoop gereden

ja,was perfect verlopen,wel dik 200km ivm verkeerd rijden maar wel erg leuk.
eigelijk is net net zo leuk als op mijn normale motoren *O*

verbruik ligt rond de 1 op 22.
mijn vriendin rijd meestal rond de 1 op 28 maar zij rijd rustiger dan ik.
ik rij als een pizzakoerier zegt ze }) :o
 
heb je geen tomtom dan :) en het verbruik is toch redelijk rij je dan volgas of rustig aan en hoeveel druk heb jij in de banden heb al verschillende atm. geprobeerd maar hij ligt niet echt lekker op de weg
 
heb je geen tomtom dan :) en het verbruik is toch redelijk rij je dan volgas of rustig aan en hoeveel druk heb jij in de banden heb al verschillende atm. geprobeerd maar hij ligt niet echt lekker op de weg

ja, ik heb navigatie en een 12v aansteker in het dashboardkastje gemaakt.
maar we reden zonder tomtom en met de ouderwetse kaart,was een drama maar wel erg gelachen.
we zijn op mijn teller niet boven de 75kmpu geweest.

de wegligging van een lead is gewoon slecht maar dat ligt ook erg aan de banden.
ik had vorige keer een goeie achterband erop,ik had gevraagt om een "sportieve" band en die reed goed in de bochten maar hij ging lek dus nu rij ik weer met een ruk band.
maar voor we ermee naar valkenburg toeren,komen er 2 nieuwe banden om.
ze zijn ook erg soeper geveerd,is opzich wel lekker maar in bochten toch wat minder.
aan de andere kant is dat ook weer leuk,elke bocht is nu spannend en het hoeft niet eens hard tegaan :+

je moet niet vergeten dat de lead nog een ouderwetse scooter is,het frame heeft de dikte van een rietje en een korte wielbasis.
ik vind de voorrem leuk,hij maakt kleine sprongetjes als je hem steeds ff inknijpt,toch met de achterrem erbij kan je hard remmen
 
nou je rijdt nogal wat af met de honda helemaal naar valkenburg hoeveel km is dat wel niet en rijden jullie dan ieder op zijn eigen scoot lijkt me wel gezellig mijn vrouw durft niet achterop [jammer]heb een keer geprobeert maar ze is bang heb heelrustig gereden had toen een yamaha 900cc halve chopper nu gebruik ik de hondalead alleen voor woon/werk verkeer alleen rijden is niet gezellig en verder knap ik motoren op ben nu bezig met een suzuki savage alles polijsten en repareren en dan even op rijden en weer verkopen maar heb nog een vraag wat voor olie moet er in is dat de zelfde als bij een gewone scooter
 
nou je rijdt nogal wat af met de honda helemaal naar valkenburg hoeveel km is dat wel niet en rijden jullie dan ieder op zijn eigen scoot lijkt me wel gezellig mijn vrouw durft niet achterop [jammer]heb een keer geprobeert maar ze is bang heb heelrustig gereden had toen een yamaha 900cc halve chopper nu gebruik ik de hondalead alleen voor woon/werk verkeer alleen rijden is niet gezellig en verder knap ik motoren op ben nu bezig met een suzuki savage alles polijsten en repareren en dan even op rijden en weer verkopen maar heb nog een vraag wat voor olie moet er in is dat de zelfde als bij een gewone scooter
de olie is gewone 2takt scooterolie.

ja,we rijden beide op onze eigen lead.
we gaan eerst op vakantie naar zuid frankrijk op onze gewone motoren en ergens in juli naar valkenburg.
helemaal binnendoor is het dik 400km rijden,gewoon voor de fun.
 
Terug
Bovenaan Onderaan