Gezocht, OEM Yamaha handvatverwarming rechts

MorrieDIBs

MF'er
24 dec 2020
86
42
Edit: als alternatief voor het vinden van een rechter Yamaha OEM handvatverwarming grip, nu de vraag of een R&G grip rechts zou werken met de Yamaha controller links als je de stekker overzet.

Mijn rechter handvatverwarming is kapot door een kabelbreuk.

Mocht iemand een defect hebben in de linker grip, dan neem ik graag de rechter over.

1613064674592.png
 
Laatst bewerkt:
mocht je niks vinden, ik weet dat de handvaten van oxford los leverbaar zijn voor iets van 10 euro per stuk, uit mn hoofd, dus misschien ex btw .
dan is het alleen een kwestie van de stekkers overzetten, want die zijn anders van wat ik kan zien op de foto.

Los daarvan zou ik even het type en bouwjaar van je motor vermelden, ik kan mij niet voorstellen dat deze set op de hele range van yamaha motorfietsen past ( zonder meer) . Hoewel ik dankzij google vermoed dat het om een tenere 700 gaat ;)
 
mocht je niks vinden, ik weet dat de handvaten van oxford los leverbaar zijn voor iets van 10 euro per stuk, uit mn hoofd, dus misschien ex btw .
dan is het alleen een kwestie van de stekkers overzetten, want die zijn anders van wat ik kan zien op de foto.

Los daarvan zou ik even het type en bouwjaar van je motor vermelden, ik kan mij niet voorstellen dat deze set op de hele range van yamaha motorfietsen past ( zonder meer) . Hoewel ik dankzij google vermoed dat het om een tenere 700 gaat ;)

Goede suggestie, bedankt. Ben totaal niet thuis in electra dus niet aan gedacht. Nog even voor de duidelijkheid: de controller aan de linkerkant stuurt gewoon een bepaalde hoeveel spanning naar de grip toe, wat de warmte bepaald? Dus daar kan je in principe van alles op aansluiten, mits het de juiste aansluiting heeft?

Dan houd ik mezelf ook aanbevolen voor rechter grip van bijvoorbeeld Oxford.

Deze set zat al op de motor, het is artikelnummer: YME-F2960-00-00 volgens mij. Dit is universeel Yamaha in mijn beleving en past op de meeste modellen van de afgelopen 10 jaar. Het is voor een Yamaha FZ1 uit 2008.
 
ik vermoed dat de controller de stroomsterkte en niet de spanning reguleert , maar ik gooi electra termen ook steeds door elkaar
wegens ernstig gebrek aan interesse ;)

ik was in de war, het moet R&G zijn , niet oxford.

artikel nr is 41 999026 , 12,60

rg.jpg


Aangezien er een dunne koperdraad door het handvat heen loopt is het dus niet een 'min en een plus' maar een draad die door de controller van een bepaalde stroomsterkte word voorzien.
waarschijnlijk lachen er een paar electra knobbels nu hardop maar ik leg het maar even uit zoals ik het zelf (denk) te snappen ;)

gezien de ingebouwde controller aan de linkerkant heb je 'geluk'dat de rechterkant stuk is.
je hebt geen continuïteit als je het handvat meet op beide draad 'uitgangen' ?
aangezien de draad hitte moet maken kan er weerstand inzitten en je multi meter misschien niet piepen , omdat hij continuïteit pas 'ziet' onder een erg kleine weerstand.
Maar ik denk even hard op hoor :)
let er ook op dat het handvat 120 mm moet zijn qua lengte als ik het goed heb, dus meet die van jou even.
er is ook een verschil in diameter , je hebt 22 mm en inch dat is de dikte van het stuur.

ik ga toch maar even proberen of ik @jaap43 op deze manier kan oproepen om bovenstaande goed te verwoorden :)
 
gezien de ingebouwde controller aan de linkerkant heb je 'geluk'dat de rechterkant stuk is.
je hebt geen continuïteit als je het handvat meet op beide draad 'uitgangen' ?
aangezien de draad hitte moet maken kan er weerstand inzitten en je multi meter misschien niet piepen , omdat hij continuïteit pas 'ziet' onder een erg kleine weerstand.
Maar ik denk even hard op hoor :)
let er ook op dat het handvat 120 mm moet zijn qua lengte als ik het goed heb, dus meet die van jou even.
er is ook een verschil in diameter , je hebt 22 mm en inch dat is de dikte van het stuur.

ik ga toch maar even proberen of ik @jaap43 op deze manier kan oproepen om bovenstaande goed te verwoorden :)

Dank voor de uitgebreide uitleg. Zoals ik het begrepen heb bij de dealer heeft de massa draadbreuk opgelopen. Dit repareren krijg je nooit meer echt goed heb ik het idee.

Ik zal de juiste afmetingen erbij zoeken als ik voor een R&G grip ga. Nog even voor zekerheid: dit zou qua weerstand etc allemaal moeten werken met elkaar? Iemand die hier twijfels over heeft?
 
dit topic staat in het verkoop / gevraagd gedeelte. het is nu eigenlijk een technische vraag geworden en dat is een ander gedeelte.
als je de rapporteer knop ziet staan kan je vragen of dit naar techniek word verplaatst.
anders ziet men hooguit dit even langskomen en zal men niet snel kijken omdat men geen handvatverwarming te koop heeft of zoekt.

ik zou de stekker van het defecte handvat op een nieuw handvat zette, kans dat het ene handvat iets warmer zal aanvoelen dan de ander , maar ik kan mij niet voorstellen dat er iets stuk gaat.
let ook op dat sommige clip ons of sturen niet helemaal glad zijn, dus haal anders eerst het defecte handvat eraf.
wil je dan het universele gladde handvat van RG plaatsen en is de clip on niet glad dan kan je dat natuurlijk vijlen ofzo, maar is die clip on, of 'plastic gasbuis' aan de rechterkant, niet meer geschikt voor handvaten die bedoelt zijn voor gegroefde clip ons.

(heb ik een keer bij bmw gehad en daar was een BMW set maar liefst 500 euro.. )
 
Dat begrijp ik, maar ik probeer een OEM onderdeel te redden van de afvalbak..


Dat begrijp ik.


Goed, ik ga wel wat prutsen.
zeg nou gewoon dat die complete set 180 euro kost ;)
das best fors als zelfs een set van R&G 50 euro is.
en de hele set wegdoen voor een handvat met een stuk draadje is idd zonde, zoals ik eerder noemde ,de controller lijkt ingebouwd in het linker handvat en dan was het geheel vervangen misschien handig geweest.
 
ik vermoed dat de controller de stroomsterkte en niet de spanning reguleert , maar ik gooi electra termen ook steeds door elkaar
wegens ernstig gebrek aan interesse ;)

ik was in de war, het moet R&G zijn , niet oxford.

artikel nr is 41 999026 , 12,60

Bekijk bijlage 1595352

Aangezien er een dunne koperdraad door het handvat heen loopt is het dus niet een 'min en een plus' maar een draad die door de controller van een bepaalde stroomsterkte word voorzien.
waarschijnlijk lachen er een paar electra knobbels nu hardop maar ik leg het maar even uit zoals ik het zelf (denk) te snappen ;)

gezien de ingebouwde controller aan de linkerkant heb je 'geluk'dat de rechterkant stuk is.
je hebt geen continuïteit als je het handvat meet op beide draad 'uitgangen' ?
aangezien de draad hitte moet maken kan er weerstand inzitten en je multi meter misschien niet piepen , omdat hij continuïteit pas 'ziet' onder een erg kleine weerstand.
Maar ik denk even hard op hoor :)
let er ook op dat het handvat 120 mm moet zijn qua lengte als ik het goed heb, dus meet die van jou even.
er is ook een verschil in diameter , je hebt 22 mm en inch dat is de dikte van het stuur.

ik ga toch maar even proberen of ik @jaap43 op deze manier kan oproepen om bovenstaande goed te verwoorden :)
De regelaar waaraan je refereert die regelt op basis van tijd en niet op basis van temperatuur. Op stand één gaan er bijvoorbeeld x aantal pulsen in y tijd doorheen en door de materiaalkeuze van het weerstanddraad in het handvat resulteert dat in een bepaalde temperatuur. Bij elke hogere stand zal het aantal pulsen oplopen en de tijd tussen de pulsen korter worden totdat de hoogste stand is bereikt en er nog alleen maar de situatie “aan” over is gebleven. Dan kan het voor je gevoel zelfs te warm worden en regel je zelf tot zover terug dat het weer aangenaam te noemen is.

U= Spanning in volts
I= Stroom in amperes
R= Weerstand in ohm.

En nou snel weer vergeten.
 
De regelaar waaraan je refereert die regelt op basis van tijd en niet op basis van temperatuur. Op stand één gaan er bijvoorbeeld x aantal pulsen in y tijd doorheen en door de materiaalkeuze van het weerstanddraad in het handvat resulteert dat in een bepaalde temperatuur. Bij elke hogere stand zal het aantal pulsen oplopen en de tijd tussen de pulsen korter worden totdat de hoogste stand is bereikt en er nog alleen maar de situatie “aan” over is gebleven. Dan kan het voor je gevoel zelfs te warm worden en regel je zelf tot zover terug dat het weer aangenaam te noemen is.
Helder, bedankt voor de uitleg. Ik houd Marktplaats nog even in de gaten voor een rechter grip van Yamaha. Als ik dat zat ben ga ik knutselen met een losse grip zoals degene die Freon deelt . Zou zomaar kunnen werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan