Gezocht: Quickshifter voor capacitor ontsteking (SRAD600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas Tussengas

MF veteraan
23 sep 2005
1.272
566
Utrecht
1659597718322.png

Moguh, ik zoek een quickshifter systeem die past op mijn SRAD 600 1997.
Heb een HM plus systeem gekocht om te passen, maar deze functioneert niet aangezien hij de 12V pakt, die op de penbobines staat.
Mijn ontstekingssysteem heeft geen constante 12V op de bobines, alleen 12v op timing. De QS zal dus extern gevoed moeten worden.
Mocht je wat hebben liggen zou dat top zijn, maar een gouden tip over waar te koop is ook welkom :)
 
Bekijk bijlage 1789672
Moguh, ik zoek een quickshifter systeem die past op mijn SRAD 600 1997.
Heb een HM plus systeem gekocht om te passen, maar deze functioneert niet aangezien hij de 12V pakt, die op de penbobines staat.
Mijn ontstekingssysteem heeft geen constante 12V op de bobines, alleen 12v op timing. De QS zal dus extern gevoed moeten worden.
Mocht je wat hebben liggen zou dat top zijn, maar een gouden tip over waar te koop is ook welkom :)

Ik heb ooit zo'n HM Plus op een '00 R6 gebouwd. Het zelfde probleem, bobines niet te schakelen ivm common -.

Ik heb dit destijds opgelost met een paar transistoren die de output van de krukas sensor af schakelde door deze kort naar de massa te schakelen. Gevolg: ECU krijgt geen input van de krukas en dan is er ook geen ontsteking. Dat werkte prima.

Inmiddels rij ik een andere motor waar dit probleem niet speelt. Het is mogelijk dat ik ergens die schakeling nog heb liggen, maar geen idee waar. Ik ben kort geleden verhuisd ;).

Mocht ik het ding vinden, dan mag je het zo hebben. Je hebt in ieder geval een richting voor het op te lossen. Als je iemand weet die een schakeling met wat transistoren kan ontwerpen, dan krijg je dit wel werkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan