Gezocht: Reisgenoot voor Europa Tour - Zomer 2018

Feni

Rookie
4 mei 2018
4
0
Welkom allemaal!

Mijn naam is Martin en ik ben een 22 jarige student (bijna 23). Ik heb twee jaar op een A1-motor gereden en nu rij ik al twee jaar op een Honda CBR500R ‘16 (A2-rijbewijs). Twee jaar terug was ik 2 weken op vakantie in Luxemburg en afgelopen zomervakantie was ik op een solo tour door Europa (reis van +/- 9000 km).

Komende zomervakantie ben ik van plan om weer door Europa te gaan reizen. Ik vond het niet erg om vorig jaar in mij eentje te gaan en als het niet anders gaat dan ga ik het dit jaar ook doen! Aangezien ik niemand ken die het leuk vindt om zo’n avontuur mee te maken, ben ik hier opzoek naar iemand of meerdere mensen die mee willen gaan op een tour door Europa. Want met iemand lijkt me het toch veel gezelliger en is stuk veiliger!

Tour staat gepland ergens tussen 21 juli 2018 en 26 Augustus 2018. Volledige reis gaat 2 à 3 weken duren en dat is afhankelijk van de route. Ik ben van plan om een andere route te nemen dan vorig jaar, maar wel door ongeveer dezelfde landen. Denk hierbij aan: Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Noorden van Kroatië en Italië en Franse Alpen. Ik ben momenteel bezig met het plannen van de route, maar ben zeker open voor ideeën: Großglockner en Stelviopas liggen wel op de route :)

Als je weinig tot geen ervaring hebt met motorvakantie en/of motorrijden dan is dat helemaal niet erg! Ik was vorig jaar ook 2,5 weken alleen op pad gegaan en het was een geweldige vakantie. Veel rijervaring is ook niet nodig, want ik rij zelf ook maar heel kort, nog steeds A2-rijbewijs, maar wel in 4 jaar al 35.000km gereden in 12 verschillende landen.

Als je net als ik mooie plekjes van Europa wil ontdekken en het geweldig vindt om op een motortour te gaan, maar je hebt niemand om mee te gaan, stuur maar gerust een reactie hier of privé, dan zal ik zeker op reageren!

Groetjes Mart
 
Hoi Martin,

Hoever ben je met je reisplannen?

Lekker avontuurlijk bezig!! Daar ben ik ook van.

Mijn naam is Soufiane en ik ben 33 jaar oud en ik woon vlakbij Utrecht. Ik heb nog geen exacte vertrekdatun, maar ik wil begin juli naar Marokko rijden. Daar wil ik even in het Noorden een paar dagen rusten om verder wellicht verder door te trekken door Marokko. Misschien dat ik de reis door Marokko toch maar verplaats naar oktober gezien de warmte. Ik wil nl. reizen door Marokko organiseren. Mocht je interesse hebben (of iemand anders) dan kunnen we dat regelen.

Maar los van de tour door Marokko, we zouden eventueel samen kunnen rijden richting het zuiden van Europa. Het liefst via Portugal,maar een andere route vind ik ook niet erg. Wat datum en tijd ben ik flexibel mits het ergens eind juni/begin juli is.

Ik hoor graag van je.

Mvg.,

Soufiane
(Varadero)
 
Reisplannen gaat steeds beter en de voorlopige route is al een beetje bekend. Dat betekent dus niet dat het op dag zelf besloten wordt om toch ergens anders te gaan rijden. Net als vorig jaar ga ik in de avond plannen waar ik volgende dag wil gaan rijden.

De voorlopige route ziet er als volgt uit:

5p7ldvvf463br.png


Korte samenvatting:

Nederland
Duitsland - Eifel
Luxemburg
Duitsland - Zwarte Woud
Frankrijk - Zuidelijke Vogezen
Zwitserland - Bergpassen en meren in de noordelijke helft
Liechtenstein
Oostenrijk - Silvretta Hochalpenstraße
Oostenrijk - Großglockner Hochalpenstraße
Slovenië - Lake Bled
Kroatië - Noorden – Omgeving van Pula en Rovinj
Italië - Dolomieten
Italië - Stelviopas
Italië - Como
Zwitserland - Bergpassen en meren in de zuidelijke helft
Frankrijk - Alpen
Monaco
Frankrijk - Langs de kust
Pyreneeën incl. Andorra
Terug naar Nederland

Reisdatum is klein beetje aangepast: Begin Augustus vertrek.

Ik heb al een reisgenoot via deze forum gevonden maar als er meer mensen geïnteresseerd zijn kan er altijd over nagedacht worden of er nog iemand meegaat!

Tips en leuke locaties in de buurt zijn meer dan welkom!
 
Goed om te horen. Leuk man!

Zo’n reis heb ik 7 jaar geleden ook gemaakt. Net als jij heb ik ook de motor gepakt en ben in m’n eentje gaan rijden. Steeds maar wachten op vrienden die dan geen tijd hebben of wel willen maar geen rijbewijs. Alleen ik ben van Zürich naar Genève naar Milaan naar Genova en van Marseille in één ruk door gereden naar Nederland via Parijs. Ik voelde me net een klein kind dat speelgoed kreeg.

Ondanks de leuke tour wijkt dit helaas toch van mijn route af en datum af. Ik wil nl. begin juli gaan zoals gezegd.

Ik wens je heel veel plezier en succes met de reis, drop wat foto’s van je reis in deze topic.

De groeten,

Soufiane
 
Tip: ga terug door midden frankrijk (auvergne, bourgogne etc.. die kust is echt saai) en rij net iets onder de Pyreneeën langs!
 
Ik ga zeker naar kijken en misschien de route inderdaad aanpassen! Ik heb me nog niet zo verdiept in hoe ik precies terug door Frankrijk wil rijden!

Ik zal zeker wat foto's plaatsen!
 
Op terugweg door de Dordogne!
(kreeg daar het Z.Limburg-gevoel zoals ik dat rond de Cauberg ook heb)

Vaak is het zo dat je na hoge bergen op de terugweg in middelgebergte niet erg enthousiast wordt. Na de Pyreneeën kwam ik in de Dordogne en was blij verrast!
 
Laatst bewerkt:
Centraal Massif (het stuk onder Clermont Ferrand) is ook erg gaaf! Zeker de Col de Pas de Peyrol! Dit is weer mooi aan de Dordogne te koppelen.
Ohja het stuk MOnaco, Cannes, Marseille... hou je van files ofzo? Ga daar 50 tot 100 km de binnenlanden in en het er veel gaver rijden. Neem bijvoorbeeld de Mont Ventoux als toetje na de alpen ;)
 
Inspiratie voor de motorroute? Geen idee! Ik kijk wat ik wil zien en daar ga ik naartoe rijden. Plekken wat ik zeker wil zien heb ik onder de route uitgeschreven.

Ik heb vorig jaar gemerkt dat het vele malen leuker is als je gewoon gaat rijden en kijken waar je uitkomt. De getekende route laat meer richting zien waar ik naartoe ga rijden. Wat zou het voor een avontuur zijn als ik elke dag precies in ga plannen? Op de dag zelf ga ik kijken hoe ik precies ga rijden dus het kan zomaar het geval zijn dat ik meer dan 100km van de getekende route ga rijden!

Laatste stuk door Frankrijk ben ik nog aan het inplannen. Heb voorlopig een lijn langs kust getekend en dan richting Parijs en weer langs kust. Heb nog 0,0 naar gekeken dus daar klopt er niks van.
 
Dat laatste stuk is ook precies waar ik een vraagteken bij heb. Je kan ook met eindpunt San Sebastian/ Biarritz (ga je nu net aan voorbij) ook in 1 streep naar huis rijden over de autoroute.
Heb je extra tijd voor rijden in mooie streken. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan