Gezocht: Reisgenoot voor Pinkster- en Hemelvaartweekend

steks

Die hard MF'er
1 okt 2004
479
0
Brielle
Hoi, in mei wil ik tweemaal een lang weekend met de motor weg. Hoe en wat weet ik nog niet precies, maar het gaat om 13 t/m 16 mei en 22 t/m 24 mei. Ik zit er aan te denken om dan de Eifel in te duiken, maar dat kan nog veranderen. Het lijkt me gezelliger om dit met een andere motorrijder samen te doen ipv alleen vandaar mijn oproep.

Ik ben Martijn, 31 jaar en 2 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs. In die tijd heb ik ruim 15.000 km gereden en op dit moment ben ik in het bezit van een KTM Superduke.

Wie lijkt het leuk om 1 van deze weekenden (of beiden) samen met de motor de Eifel te doorkruisen?
 
Lijkt mij ook wel een keer wat om rond te toeren in de Eifel. Wat heb je in gedachten voor overnachten? Ik heb zelf een vrij beperkt budget dus 5-sterren hotels zitten er helaas niet in :)
 
Een tent oid lijkt me helemaal niks, maar wat hotels betreft hoeft het voor mij ook niet al te luxe te zijn. Zolang de motor veilig staat en er een bed is vind ik het wel goed.

Verder ben ik niet exact gebonden aan die weekenden.
 
Kamperen hoeft van mij ook niet per sé. Ik kan me voorstellen dat je met een Superduke ook niet al te veel bagage mee wil slepen. Die eerste weekend die je noemt zou wat mij betreft prima kunnen. In het 2e weekend ben ik jarig en dan kan ik het thuis niet maken om weg te blijven.

Hier staan trouwens een aantal verblijfplaatsen in de Eifel:
gezocht goed motor hotel in Eifel
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel interesse in pinksterweekend (weet immers niet of ik de vrijdag na hemelvaart vrij kan krijgen), ook omdat ik wel ideën had, maar er zelf nog niet serieus naar gekeken had.

[me="Ted"]vraagt zich wel af of de "betere" motorhotels niet vol zitten, maar andere hotels zat daar.[/me]

EDIT : Westerwald of Luxemburg ook OK & bekend ;)
 
Laatst bewerkt:
adresje van een motorvriendelijk pension tussen de Rijn en de Moezel
www.pension-zummuehlental.de Motoren kunnen binnen staan LO € 26,00 p.p.p.n bij 3 overnachtingen HP ontbijt en warm eten € 99,00 p.p.
 
Zou als ik jou was uitkijken naar andere plekken om te rijden. Tijdens de feestdagen zijn er een hoop weggetjes in de Eifel verboden voor motoren en de rest zitten stampvol.
En nee, niet leuk druk maar nog net niet file-rijden en steeds slalommen tussen andere bikers of door raggende idioten ingehaald worden. Zeker als het weer mooi is. Rijd door naar het Westerwald of ga naar Luxemburg. Just my 2cts.
 
Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat iedereen die weekenden zal gebruiken om te gaan toeren.

Ik ben niet gebonden aan die weekenden trouwens en ook niet aan de Eiffel. Ik wil in de periode van 12 t/m 30 mei 2 maal een paar dagen toeren en dan lekken mij die twee weekenden wel handig.

Scaluner en Ted als jullie allebei serieus interesse hebben, dan neem ik contact met jullie op om wat concretere plannen op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Het advies van Naba geeft zeker stof tot nadenken. Continu file rijden kan er algauw voor zorgen dat je met minder plezier rond rijdt. Andere weekenden zijn wat mij betreft zeker bespreekbaar. Staat me nog bij dat koninginnedag dit jaar ook gunstig valt (vrijdag). Aangezien dat alleen in Nederland gevierd wordt zal het elders misschien niet zo druk zijn...
 
Staat me nog bij dat koninginnedag dit jaar ook gunstig valt (vrijdag). Aangezien dat alleen in Nederland gevierd wordt zal het elders misschien niet zo druk zijn...
dat weekend kan ik in principe ook, maar is dat een officiele vrije dag ? of was dat nu met bevrijdingsdag .....

[me="Ted"]verwacht geen "echt" filerijden , tenzij rond rursee, nurburg of cochem ....[/me]
 
Koninginnedag heeft (bijna) iedereen vrij. Bevrijdingsdag is eens in de 5 jaar, dit jaar dus ook toevallig. Maar dat is dit jaar een woensdag, dus niet echt handig voor een lang weekend/
 
Het weekend rond koninginnendag moet ik helaas alle dagen werken, dus dat gaat voor mij niet lukken.
 
Het weekend rond koninginnendag moet ik helaas alle dagen werken, dus dat gaat voor mij niet lukken.
Dan gaan Scaluner en ik wel alleen met koninginnedagweekend })

Nee hoor, pinksterweekend is voor mij OK. Misschien eens wat definitievers bespreken ? Via groeps-PM ofzo, of hier ?
 
Een groeps PM lukt me niet, dus dan maar even zo.

Als ik het goed heb kan Ted alleen het Pinksterweekend en scaluner alleen rond Hemelvaart of niet?

Ik denk dat voor jullie allebei een weekend het beste uitkomt ivm vrij nemen. Ik werk in ploegendienst en kan in de periode van 12 t/m 30 mei ook wel andere dagen, maar voorlopig houd ik even rekening met deze 2 weekenden.

Laat maar even weten wie wanneer wilt, dan kunnen we vooraf eens een keer wat afspreken.
 
In principe kan ik wel het Pinksterweekend, maar ik ben maandag de 24e jarig en dan stelt mijn partner het op prijs dat ik die dag thuis ben. Dus dan zou het afhankelijk zijn van wanneer we vertrekken en thuiskomen.
 
Scaluner, kan je me mailen (ik kan jou mailadres nergens vinden)? Dan kunnen we wat afspreken.
 
:W @ oma })

Pinkster weekend zat erop , was een super weekend in Cochem !

kleine samenvatting : super rijden daar, van door sommigen beweerde drukte niets gemerkt (op rursee gebied na bij thuisreis) , op een groep van ± 40 soort hells angels na, welke we (ik) maar even niet zijn gaan inhalen op een bochtig stuk, omdat 2 km verder er een afslag was waar ze weer achter/naast ons stonden O-)
(gezien de manier waarop ze het kruispunt afzetten, terwijl ze geen voorrang hadden wellicht een juiste beslissing :X )

1ste dag 1ste deel snelweg, tot aan Bad Munstereifel, vandaar binnendoor (o.a. nordschleife) naar Cochem

2de dag ten westen van Cochem steeds de heuvels op en af gereden, o.a. langs bruttig-fankel, Zell, Hahn, traben-trarbach, morbach, trittheim, piesport, wittlich, bausendorf, alf en lutzerath, alvorens weer in Cochem te eindigen via de B259.

3de dag de "taunustour" , vanuit cochem via bruttig-fankel, Treis-karden, beltheim, Boppard, karbach naar de pont bij St. Goar. Vervolgens sauerthal, Bad Schwallbach, katzenelnbogen, waarnaar er flink gedraaid is, oa Nassau, attenhausen, geilnau, holzappel en Bad Ems gezien, voor we bij Koblenz weer de rijn overstaken, en via Alken de oever van de Moezel berijkten om deze terug naar Hotel te volgen.

4de dag de terugreis, tot aan Düren binnendoor, ao langs B259, lutzerath, Wittlich, meerfeld, gerolstein, Roth an Prüm en Auw am Prüm, Büllingen (BE), monschau, einruhr, Heimbach en vossenack. (vanaf Monschau rustiger aan gedaan, ivm extra politiecontroles en "nederlandse" max. snelheden ban veelal 50 en 70.

en verder veelal schnitzel gegeten, op een verdwaalde pizza na :P

Hier de XXL schnitzel bij de croaat, en een ober die zo in fawlty towers kan :P (ober niet op foto)
Foto-LX4RA8WW.jpg


ijsje in katzenelnbogen, taunus
Foto-IANZCOML.jpg


... en het is een flinke wandeling naar de burght van Cochem, maar dan heb je ook wat ....
(namelijk een suffe foto :P )
Foto-DCGFJ7IC.jpg


Steks en Scaluner, nogmaals bedankt voor 't toffe weekend !
 
Laatst bewerkt:
Het was leuker dan ik had verwacht, voor mij was het de eerste keer dat ik met de motor buiten onze landsgrenzen was, maar het zal zeer waarschijnlijk niet de laatste keer zijn.

Ted en Scaluner, bedankt voor het gezellige weekend, en Ted ook nog bedankt voor het maken van de mooie routes en het voorrijden.
 
Ik heb ook een bijzonder leuk weekend gehad. Aan het eind zelfs een stuk voor mogen rijden ;)

Ted en Martijn bedankt voor alles, en misschien tot een volgende keer.

Iemand nog een schnitzel? :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan