Gezocht: Stille helm icm hoog windscherm op motorscooter

Jessedew

Die hard MF'er
24 jan 2016
760
99
Hallo mede motorrijders.

Ik heb al diverse helm topics gelezen, maar wordt nog niet veel wijzer.
Ik rij voor woon-werk op een motorscooter, Honda PCX (ja zo'n veredelde brommer, die bijna niets kost)
Daarop heb ik een hoog windscherm, waar ik bij regen nog net overheen kan kijken, maar meestal lekker achter duik. Ideaal, houd wind van de borst en ook veel regen en kou tegen (rij winter door en omdat bijna alles provinciaal is kom ik zelden boven de 100 km/u.
Echter doordat ik in alle weersomstandigheden rij, heb ik met regelmaat te maken met harde wind, dan gaat mijn scherm klapperen. Omdat ik al een suis in mijn oren heb, ben ik op zoek naar een stille helm. Heb nu een MT systeem helm en op maat gemaakte oordoppen.

Kortom, ik ben op zoek naar een stille systeem helm (liefst geel) verder niet veel eisen, als hij maar (redelijk) stil is en waarbij je oordoppen geen pijn gaan doen.
Nu weet ik van Schubert dat deze stil zou zijn en ook de Nolan 104 zou vrij stil zijn,

Vraag:

Weten jullie helmen die stil zijn i.c.m. een hoog windscherm en harde wind?
 
er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is proefrijden en uitproberen. elke berijder is anders inclusief de vorm van het hoofd en de lengte van de rug en armen en dan is ook nog eens elke motor anders. om via internet de combinatie te vinden van iemand met exact de zelfde motor met de zelfde vorm van het hoofd die met zijn hooft op de zelfde plek achter het scherm zit is niet te doen. en een paar millimeter kan een groot verschil maken.
al heb je de stilste helm uit de test als hij bij jouw niet goed aansluit maakt hij bij jouw herrie.

wat nog wel eens een hoop herrie wil schelen is de onderkant van de helm goed afsluiten met een dikke sjaal of buff. onderkant is vaak de plek waar een hoop herrie de helm binnen komt.
 
er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is proefrijden en uitproberen. elke berijder is anders inclusief de vorm van het hoofd en de lengte van de rug en armen en dan is ook nog eens elke motor anders. om via internet de combinatie te vinden van iemand met exact de zelfde motor met de zelfde vorm van het hoofd die met zijn hooft op de zelfde plek achter het scherm zit is niet te doen. en een paar millimeter kan een groot verschil maken.
al heb je de stilste helm uit de test als hij bij jouw niet goed aansluit maakt hij bij jouw herrie.

wat nog wel eens een hoop herrie wil schelen is de onderkant van de helm goed afsluiten met een dikke sjaal of buff. onderkant is vaak de plek waar een hoop herrie de helm binnen komt.

En de zuurstof...
 
Arai + oordoppen (schuimpjes dus, geen kurken oid), stiller kan niet.
 
Laatst bewerkt:
Welke Arai bedoel je dan?

Ik heb op maat gemaakte ooordoppen, met filter, anders blijf je schuimpjes kopen.

Proefrijden is uiteraard mijn plan, al zijn de motorzaken daar niet happig om en om maar lukraak via internet wat te bestellen is ook niet alles.
 
Belangrijkste heb je in ieder geval, oordoppen tijdens het rijden.
Oude discussie over dit onderwerp hier op MF.
Too heeft het over een sjaal of zoiets om je nek doen, maar die heb je ook als kant en klare windjammer te koop.
Schuberth heeft een nekkraag als een standaard in meerdere typen al zitten. Ik rijd zelf met een MRA vario touring screen (heeft een instelbare spoiler/deflector) + oordopjes op maat + Schubert C3.
 
...
En de zuurstof...
En denk je nu echt dat je zuurstof lucht tekort gaat hebben als je je helm onder de kin en langs de nek heel goed afsluit?

@TS: Een Schubert C3, als ik het mij kon permitteren zou ik er weer voor gaan.
Ten tijde dat ik die van mij had beweerde ze bij Schubert dat dit de stilste helm op de markt was. En dat was terecht.
Buiten dat was de pasvorm ook na 5jaar en 150.000km verder nog steeds heel goed, en oordopjes waren er geen hinder in, alsook goed voorzien voor merkeigen en andere merken communicatie in te verwerken.
Kortom ... die helm was zijn 650€ wel waard!
Nu zullen er de dag van vandaag nog andere merken zijn die ook vrij stil zijn, zoniet stiller. Al zou Schubert dat niet zomaar over hen heen laten gaan.

Maar, hoe stil de helm ook is, oordopjes gebruiken, en dat doe je gelukkig al.
 
Schuberth C3 gaat nu voor € 369
Ik kocht hem 3 jaar geleden bij een motor kleding outlet voor € 300, nieuw in doos.
Ze hadden een helmen stuntdag. Bij mij in het eigen dorp.
 
probeer de shoei gt air maar eens die is echt wel stil.
en perfecte pasvorm...
heb je geen oordopjes nodig maar kan wel
 
Haha nou ik heb maat M of L, 58. Geen waterhoofd in elk geval.. volgens mij een redelijk normale omvang.

Ik heb even gekeken die Shoei is geen systeem helm, dus die valt dan af, en zelfs nog duurder dan de schubert C3 basic.

Iemand weleens een helm via RAD gekocht, getest en eventueel weer geretourneerd? (Als je bij een motorzaak bij mooi weer ook geen proefrit mag maken)
 
Helm kopen gaat volgens mij niet zonder goed helm passen.
De C3 past mijn kop precies, maar de zelfde maat Shoei of Arai past me voor geen meter of zit echt niet lekker.
 
Je kan voor het geluid ook overwegen een tweede scherm kopen dat net iets lager is (of er een stukje afzagen) zodat je hoofd in schonere lucht komt. Kwa winddruk op je lijf scheelt het niets (mits je er niet te veel af haalt) terwijl je hoofd waarschijnlijk in rustige lucht komt zodat je niet van die schokken krijgt.

En zoals bovenstaand: een helm moet je passen. Rad heeft ook (best wel wat) winkels dus als je het toch daar wilt kopen kan je er ook heen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan