Gezocht toermotor

soepkipp

Rookie
1 mrt 2009
14
0
Ik ben momenteel op zoek naar een toermotor. Ik heb een aantal jaren een R6 gehad maar wat houding betreft vind ik dat niet helemaal optimaal. Ik ben nu geïnteresseerd in een Fazer. Dit zit wat houding betreft beter. Maar is een Fazer wat motorblok ook sterk?
Hebben jullie nog suggesties wat motoren betreft? Hij moet er wel stoer uit zien...

Budget: 3000/3500 euro
 
Laatst bewerkt:
suzuki GSXF
Honda VFR 800 2002+
Honda CBR1100 Blackbird
Goldwing
BMW R1150RT
BMW 1100RT
...

Van een Fazer ken ik weinig ( behalve dat ik het geen mooie motor vind, maar das persoonlijk ;) )
 
Ja
Zie Fazertopic


Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12
heb 4 jaar op een FZS600 gereden, nu 3 jaar op een FZS1000.
Fazerblok is in principe een R6 / R1 blok, maar minder op topsnelheid en onderin iets meer koppel. Nix mee aan het handje
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ken iemand die op een fazer veel last van rugpijn heeft en op een XJR niet.
Ga proefrijden zou ik zeggen en ervaar hoe het zit/rijdt
 
Ik heb het oude model Fazer 1000 gehad, en dat blok is best wel sterk.
Verder weet ik dat het oude model Fazer 600 tot 7000 of 8000 rpm sterker is dan een R6.
Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.
De zithouding is toeristisch en een klein beetje voorovergebogen, daar rijd je moeiteloos heel Europa mee door (ik tenminste met hernia).
 
vergeet de fazer! de zrx1200s! de toer sensatie zonder in te leveren op sportifiteit! toevallig nog eentje staan! en binnen je budget:P
 
Laatst bewerkt:
Durf eens buitenn de gebaande paden te denken:
Triumph 955i ST
Oersterk, uiterst betrouwbaar, driecilinder ( dus beter koppel dan een 4pitter)
Als ik me niet vergis staan er twee te koop op dit forum voor weinig geld en nog minder kilometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan