Gezocht: Tygon 2375 slang voor rem reservoir achter

JC-GSX-R

MF veteraan
12 apr 2019
1.014
1.067
Grijpskerk
Is er toevallig iemand die nog een stuk Tygon 2375 slang heeft liggen om te gebruiken als rem reservoir achter?
een adres in NL waar je het niet per 100 meter af hoeft te nemen is ook welkom.

Ik heb nu die slang van TKRP erop, maar dat is waardeloze troep, aangezien die na 1 maand al begint te zweten en nu compleet wit is uitgeslagen.
 
Hi JC-GSX-R,

Ik heb hier ook lang naar gezocht en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het alleen via Ebay te krijgen was of 15 meter bestellen.
Als je op Ebay Tygon 2375 invoert krijg je setjes te zien met afsluitdopjes e.d.
Succes!
 
Ik zou het niet (meer) adviseren. De slang is goed bestand tegen remvloeistof, maar omdat hij niet goed wordt ondersteund is het een kwestie van tijd voordat hij door de trillingen scheurt boven de slangenklem. Dus regelmatig vervangen of een reserve stuk meenemen. Zo'n geintje heeft mij bijna een circuitdag gekost...
 
Ik heb hem er net onder gezet, langdurige ervaring heb ik dus niet maar hoor er wel veel positieve verhalen over.
dat dacht ik ook van die ten kate slangen, maar blijkbaar hebben die nu een ander type slang ofzo. mensen om mij heen hebben ze er al een heel seizoen opzitten zonder enige vorm van zweten oid en bij mij is die voor het seizoen begint al aan zn einde _O-
 
Ik zou het niet (meer) adviseren. De slang is goed bestand tegen remvloeistof, maar omdat hij niet goed wordt ondersteund is het een kwestie van tijd voordat hij door de trillingen scheurt boven de slangenklem. Dus regelmatig vervangen of een reserve stuk meenemen. Zo'n geintje heeft mij bijna een circuitdag gekost...
Ik heb de slang gewoon met een klem aan het frame bevestigd, lijkt mij voldoende? Hij zit dus niet alleen maar aan de rem cilinder vast.
 
Ik heb een aantal jaar geleden zo’n eBay setje gekocht. Werkt prima.
77D0F418-3B0C-43C8-9D0F-CA956B5C52DA.jpeg

Ik heb nog een stuk slang over van ongeveer dezelfde lengte als die van mijn foto. Mag je ophalen om te proberen.
 

Bijlagen

  • 1C35823A-392B-41BD-90BF-A7598EE32106.jpeg
    1C35823A-392B-41BD-90BF-A7598EE32106.jpeg
    135,6 KB · Weergaven: 8
Bedankt voor de reacties, ik ga wel even op e-bay speuren voor een stuk tygon slang.

@Migilo, bedankt voor het aanbod, maar ik heb wel bijna de lengte van 25cm nodig om de slang nog vast te kunnen zetten.
 
Ik heb niet zo'n slang voor je en het heeft verder ook niks te maken met je probleem, maar kan iemand mij eens uitleggen wat nou precies de winst is ten opzichte van een potje met een slang eraan?
 
met een andere rearset erop (welke ook nog eens verstelbaar is in meerdere standen) past de origineel slang met potje niet meer.
 
Tygon 2375 is uitstekend voor remvloeistof, bij mij nu 2 jaar tussen rempomp en reservoir.

Het is echter wel erg flexibel dus als achterrem reservoir kan maar moet je hem idd goed ondersteunen. Wat betreft scheuren op de bevestiging, gewoon niet lomp vast, er komt geen druk op te staan tenslotte.
 
Ik heb het zelf al zeker 6 jaar op mijn motor zitten en blijft perfect,heb ook nog wat reserve liggen.
Na dit gelezen te hebben ben ik iemand aan het bellen die hier ook op het forum zit en die het volop kon leveren,heb heel wat metertjes bij hem vandaan.
Weet niet of hij het nog levert(2 jaar geleden nog wel)en krijg hem nu niet tel. te pakken maar als ik meer weet laat ik het weten en of ik zijn nr. mag delen.
 
Ik heb het zelf al zeker 6 jaar op mijn motor zitten en blijft perfect,heb ook nog wat reserve liggen.
Na dit gelezen te hebben ben ik iemand aan het bellen die hier ook op het forum zit en die het volop kon leveren,heb heel wat metertjes bij hem vandaan.
Weet niet of hij het nog levert(2 jaar geleden nog wel)en krijg hem nu niet tel. te pakken maar als ik meer weet laat ik het weten en of ik zijn nr. mag delen.
dat zou mooi zijn, Alvast bedankt
 
Ik heb het zelf al zeker 6 jaar op mijn motor zitten en blijft perfect,heb ook nog wat reserve liggen.
Na dit gelezen te hebben ben ik iemand aan het bellen die hier ook op het forum zit en die het volop kon leveren,heb heel wat metertjes bij hem vandaan.
Weet niet of hij het nog levert(2 jaar geleden nog wel)en krijg hem nu niet tel. te pakken maar als ik meer weet laat ik het weten en of ik zijn nr. mag delen.
Interessant!
 
Dat zou super geweldig zijn mocht dat lukken , er zijn er zat hier die wel een stuk willen kopen o.a ik
Heb nog niets gehoord van hem na vanmiddag maar dat komt echt wel goed.
Hij had toendertijd 8 en 6mm binnendiameter,ik wil alles overnemen wat die nog heeft liggen.
 
Ik heb een aantal jaar geleden zo’n eBay setje gekocht. Werkt prima.
Bekijk bijlage 1473416
Ik heb nog een stuk slang over van ongeveer dezelfde lengte als die van mijn foto. Mag je ophalen om te proberen.

Ik heb een aantal jaren geleden exact dezelfde gekocht, maar deze begon na een maand of 2 al te zweten en het rubber sloeg wit uit.
Was via eBay uit de UK, dus wellicht een namaak? Weet jij nog waar jij hem vandaan hebt?
 
vind het ook slecht van tenkate hoor. Op de site staat er niks over vermeld. Krijg je hem thuis gestuurd, zit er een kaartje bij in dat je hem om de 3 maand moet vervangen.
 
Ik heb een aantal jaren geleden exact dezelfde gekocht, maar deze begon na een maand of 2 al te zweten en het rubber sloeg wit uit.
Was via eBay uit de UK, dus wellicht een namaak? Weet jij nog waar jij hem vandaan hebt?

Ik geloof ook ebay, maar precies weet ik het niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan