Gezocht: Uitlaatdemper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckylovernr1

MF veteraan
17 okt 2011
1.900
13
Helmond
Dag mede-MF'ers,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik niet eens een e-keur demper, liefst met dB-killer erop, wil gaan kopen..
Nu zit er namelijk een zelfbouw (vorige eigenaar) kort uitlaatje op, met slechts een zelfgedraaid busje erin om druk op te bouwen en als soort van dB-killer.. helaas zal de politie het er waarschijnlijk niet mee eens zijn dat ie legaal is, qua geluid.

Heb daardoor wel een linkpijpje die erbij zit, aansluitdiameter 52 (ik heb 52,43 gemeten, maar kan afwijking in zitten van schuifmaat..

Het loopt in ieder geval zoiets, en moet dus ook hierop passen.

Nou ben ik gewoon benieuwd of er wat leuks is, heb al wat dingen gevonden bij de onderdelen pagina's, maar het liefst wil ik niet meer uitgeven dan 100 euro, inclusief eventuele uitlaatpakkingen die nodig zijn om verschil diameters aan te pakken..
En als je hier komt om te melden dat dat bijna niet lukt voor die prijs, dat weet ik al..
Toch heb ik laatst een mooie demper aan me voorbij zien gaan voor 60 euro, al was die met lichte schade, maar daar sta ik ook voor open.
 
Ik heb nog wel een leuke demper voor je liggen, zonder e keur wel met killer. En over de politie hoef je je niet zo druk te maken, het komt zelde voor dat er op DB's gecontroleerd wordt. Onze ooster buren hebben er wel een handje van.

Laat het maar weten het gaat om een Dan Moto Jisu
 
Als het om de CBR in TS z'n onderschrift gaat hoeft ie zich geen zorgen te maken over het ontbreken van e-keur. Afaik geldt dat pas bij een Erstzulassung vanaf 1992. Wel zijn er bepaalde geluidsgrenzen, maar hoe dat precies zit en hoe dat gecontroleerd wordt (b.v. alleen de hele luide pijpen van voor 1992 'uitnodigen' voor verder onderzoek) weet ik niet.
 
@Stefan S: Ziet er heel vet uit, zo op google.. Heb je meer specs? Linkpijp erbij? Diameter daarvan? Mijn bochtenset is volgens mij 48 mm intern..

@Dutch: Ja, hoorde al zoiets inderdaad.. originele demper heeft wel een e-keur soort van.. Maar is inderdaad dacht ik niet nodig.. Alsnog klinkt mijn huidige uitlaatje dus iets te sportief, en de geluidsgrens is dacht ik 90 dB, welke gemeten kan worden.
 
Geen linkpipe erbij aansluit diameter was volgens mij 53mm, je kan het eindstuk van je huidige linkpipe laten oprekken heb ik destijds ook laten doen koste ongeveer 15 euro.
 
Hmm..
Heb filmpje opgezocht en maakt toch flink lawaai en geen e-keur.. Dus dan is het weinig verbetering t.o.v. m'n huidige dempertje..
Wat wil je er eigenlijk voor hebben?

Liefst heb ik er echt eentje met e-keur..
 
Hmm..
Heb filmpje opgezocht en maakt toch flink lawaai en geen e-keur.. Dus dan is het weinig verbetering t.o.v. m'n huidige dempertje..
Wat wil je er eigenlijk voor hebben?

Liefst heb ik er echt eentje met e-keur..

Ben inmiddels voorzien.. Bedankt voor de reacties..

Laser%20demper%20%282%29.jpg


Mijn vorige uitlaatje staat daardoor te koop..
Unieke korte carbon uitlaat

Mag op slot..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan