Gezocht: verlaagde Kawa Versys 650/1000

14 apr 2022
40
34
Zuid-Holland
Beste MF-ers,

Deze maand heb ik zo’n 1500 km afgelegd op verschillende motoren (ER6N, Z650, Z900 & Vulcan). Enorm genoten van verschillende ritten en de rij eigenschappen van de diverse motoren.

Nu ben ik echter alleen maar nieuwsgieriger geworden naar de Versys, die zithouding lijkt me namelijk echt geweldig. Klein probleempje (letterlijk & figuurlijk...), ik kan op een standaard Versys niet met twee voeten op de grond komen. Het zijn dan de tenen van óf rechts óf links en daarmee vind ik het risico op omvallen gewoon te groot. Ik mag graag lekker rijden maar hoef de risico’s niet extra op te zoeken.

Het weekend van 8 oktober ga ik op pad met mijn vriendin (op haar MT07) en mijn broer & schoonzus (TDM Twin 900) en ik zou het dan dus geweldig vinden om op pad te mogen op een verlaagde Versys 650/1000. Ik heb reeds 1 keer een motor gehuurd via Motoshare (kan je niet filteren op hoogte) en twee keer bij Goedhart Motoren in Bodegraven (hebben alleen standaard modellen plus weten nog niet zeker of ze in oktober de verhuur nog openzetten).

Ik dacht laat ik maar eens een balletje opgooien hier om te kijken of er een eigenaar is van een verlaagde Versys die ervoor openstaat om zijn/haar trots te delen met anderen. De verhuur zou eventueel via Motoshare plaats kunnen vinden zodat we zeker weten dat alles goed geregeld is (ik ben een geverifieerde gebruiker, de verzekering is goed geregeld etc).

Ik woon zelf in Rotterdam maar qua locatie ophalen/terugbrengen is veel mogelijk aangezien ons gezamenlijke vertrekpunt nog bepaald moet worden (mijn liefje woont in Groningen en broer & schoonzus in Eindhoven dus dat moet wel lukken).

Mocht je dit lezen en denken “hé, die kleine kan ik wel helpen aan het kennismaken met de Versys!” dan zie ik je reactie ontzettend graag tegemoet. Alvast hartelijk dank!

Overigens… het is oktober in Nederland dus we zijn ook wel ietwat afhankelijk van het weer. Mocht het dat weekend alleen maar regen dan blijven de motoren op hun plek en gaan wij wat anders doen.
 
Ik heb 3 jaar met een Vstrom650 gereden waarvan het eerste half jaar zonder 30mm verlaging. Mijn benen zijn kort, heel kort, lengtemaat 30, de kortste die je in de reguliere handel kunt krijgen en het is echt geen ramp om niet met twee voeten aan de grond te kunnen.
 
Er zit heel veel tussen “met twee voeten op de grond kunnen” en “nét met de toppen van je tenen van 1 voet de grond raken”. Dan zoek ik liever wat meer in het midden van dat gebied zodat je met wat meer zekerheid stil kan staan en niet bij een zuchtje wind of een slecht wegdek staat te balanceren alsof je in het circus werkt.

Gelukkig kan ik komend weekend gewoon weer lekker toeren op een motor van Goedhart Motoren, ze hebben toch een paar open gezet voor de verhuur de komende weken 🥳
 
Mocht je ooit besluiten een versys te kopen , ik heb nog een verlager liggen. Past op modellen tot 2014 en woon ook nog in omg. Rotterdam ook 😎.
 
Terug
Bovenaan Onderaan