Gezocht: voorste remklauw Honda400F

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Heeft er iemand de voorste klauw van een honda 400F op overschot.
De zuiger zelf is niet echt nodig maar wel met een losse ontluchtingsnippel.
De mijne is nl. afgebroken

GrLuke
 
Ik heb er op het moment geen 1 over liggen, maar wel 1 waar een mooie oplossing in zit.
Ik heb een klauw waar de aansluiting van de remleiding vervangen is door een aansluiting met een banjo en die is met een bout waar een gat in gemaakt is waar de onluchtingsnippel in gezet is. Werkt ook prima, creatieve maar functionele oplossing.
 
Ik heb er op het moment geen 1 over liggen, maar wel 1 waar een mooie oplossing in zit.
Ik heb een klauw waar de aansluiting van de remleiding vervangen is door een aansluiting met een banjo en die is met een bout waar een gat in gemaakt is waar de onluchtingsnippel in gezet is. Werkt ook prima, creatieve maar functionele oplossing.
Kun je een foto maken want ik snap het niet goed, en wat vraag je er eventueel voor?

Gr Luke
 
Nou deze gaat niet van de hand, maar ik zal er wel even een plaatje van maken. Is op zich namelijk vrij eenvoudig zelf te maken en dan kan je gewoon je huidige klauw behouden.
Moet alleen even zoeken waar dat ding in de berg onderdelen ligt ;)

Het principe begint er iig mee dat je ipv de koperenleiding die nu direct de klauw ingaat, gebruik maakt van een banjo die op de remleiding die je vervolgens weer met een bout vast zet op de klauw, in die bout maakt je vervolgens een gat waar je draad in tapt die je dan weer voorziet van een nieuwe ontluchtingsnippel.
 
Hoi Spider, hier stond ie geloof ik al, maar ik denk dat er meer tips zijn om deze brikker aan een voorrem te helpen.

full


Op dit plaatje zie je een cb400f remklauw met een banjo aansluiting voor staalflex. De grap is nu om bovenin de bout waarmee de banjo vast zit een gaatje te boren, daar draad in te tappen en klaar ben je, gehele oplossing incl staalflex remleidingen (die echt super veel betere remprestaties leveren) kost je ca 79euro, bij motorbazar.

overigens dit is denk ik ook wel een aardig topic voor je betere rem op je cbtje

en deze ook http://www.geocities.com/hotsyflotsy/Staalflex.pdf
 
Hoi Spider, hier stond ie geloof ik al, maar ik denk dat er meer tips zijn om deze brikker aan een voorrem te helpen.

[afbeelding]

Op dit plaatje zie je een cb400f remklauw met een banjo aansluiting voor staalflex. De grap is nu om bovenin de bout waarmee de banjo vast zit een gaatje te boren, daar draad in te tappen en klaar ben je, gehele oplossing incl staalflex remleidingen (die echt super veel betere remprestaties leveren) kost je ca 79euro, bij motorbazar.

overigens dit is denk ik ook wel een aardig topic voor je betere rem op je cbtje
en deze ook http://www.geocities.com/hotsyflotsy/Staalflex.pdf
Normaliter sluit de ontluchtingsnippel af op het conische gedeelte aan de onderzijde.
Hoe heb jij dit opgelost?
 
Bij een CB400 klauw maakt het niet zo heel veel uit, de ontluchtingsnippel zit op ca 5mm van de remleiding aanvoer, dit maakt dus niet zo heel veel uit. Per saldo zou het inderdaad wel iets beter zijn om het op de orginele plaats te doen, maar verschil is erg klein
 
Terug
Bovenaan Onderaan