Gezocht: vorige eigenaar Ducati 748 (2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de vorige eigenaar het "gezeur van de nwe eigenaar" zou accepteren had hij hem wel particulier verkocht, had hij er waarschijnlijk een stuk meer voor gevangen ipv de inruilprijs.

In snap dat het voor jou vervelend is, maar ik had ook contact geweigerd
 
Nah, een ducati is toch een liefhebbersfiets en de man had 'm als ik het goed begrepen heb al 15 jaar in bezit toen ie 'm in heeft geruild. Dan verwacht ik dat je die fiets toch wel een warm hart toedraagt en ook de nieuwe eigenaar alles wilt vertellen.

Maar als je daarmee al je gegevens prijs moet geven, in plaats van dat de vorige eigenaar de gegevens ontvangt kan ik me voorstellen dat je daar idd geen zin in hebt. Vind het dus wel een goede vrag, hoe zoiets in zn werk gaat en wat de RDW voor een briefje stuurt. Een standaardbrief met de vraag of de RDW de gegevens mag doorsturen, of een brief met daarbij de vragen/gegevens van de nieuwe eigenaar zodat de eigenaar zelf benadert kan worden?
 
Nah, een ducati is toch een liefhebbersfiets en de man had 'm als ik het goed begrepen heb al 15 jaar in bezit toen ie 'm in heeft geruild. Dan verwacht ik dat je die fiets toch wel een warm hart toedraagt en ook de nieuwe eigenaar alles wilt vertellen.

Maar als je daarmee al je gegevens prijs moet geven, in plaats van dat de vorige eigenaar de gegevens ontvangt kan ik me voorstellen dat je daar idd geen zin in hebt. Vind het dus wel een goede vrag, hoe zoiets in zn werk gaat en wat de RDW voor een briefje stuurt. Een standaardbrief met de vraag of de RDW de gegevens mag doorsturen, of een brief met daarbij de vragen/gegevens van de nieuwe eigenaar zodat de eigenaar zelf benadert kan worden?

Daar heb je idd wel een punt, dat het een liefhebbers fiets is.....
Misschien komt het wel dat ik gewoon cbr rij, in mijn ogen en super fiets, maar als hij teveel problemen heeft gaat hij er doodgewoon uit.

Ik moest maar geen duc gaan rijden ;)
 
Nah, een ducati is toch een liefhebbersfiets en de man had 'm als ik het goed begrepen heb al 15 jaar in bezit toen ie 'm in heeft geruild. Dan verwacht ik dat je die fiets toch wel een warm hart toedraagt en ook de nieuwe eigenaar alles wilt vertellen.

Maar als je daarmee al je gegevens prijs moet geven, in plaats van dat de vorige eigenaar de gegevens ontvangt kan ik me voorstellen dat je daar idd geen zin in hebt. Vind het dus wel een goede vrag, hoe zoiets in zn werk gaat en wat de RDW voor een briefje stuurt. Een standaardbrief met de vraag of de RDW de gegevens mag doorsturen, of een brief met daarbij de vragen/gegevens van de nieuwe eigenaar zodat de eigenaar zelf benadert kan worden?

Dat soort dingen snap ik dus niet, als ik een motor verkocht heb interesseert het me echt NIETS wat er vervolgens mee gebeurt...voor mijn part steek je 'm in de fik waar ik bij sta :]
 
Dat soort dingen snap ik dus niet, als ik een motor verkocht heb interesseert het me echt NIETS wat er vervolgens mee gebeurt...voor mijn part steek je 'm in de fik waar ik bij sta :]


*dit*

Ding is weg, vreet hem op...
Zou behoorlijk een pest humeur krijgen als een volgende eigenaar me privé benaderd met
een waslijst aan vragen over een object wat ik al lang niet meer in bezit heb.
( en zou al zéker geen toestemming aan de tussenhandelaar geven om m'n gegevens te geven )
 
Dat soort dingen snap ik dus niet, als ik een motor verkocht heb interesseert het me echt NIETS wat er vervolgens mee gebeurt...voor mijn part steek je 'm in de fik waar ik bij sta :]
Goed man. Best wel stoer.

Maar er zijn ook motorrijders die er anders over denken. Zeker met liefhebbersmotoren. Ik vind het ook leuk als een nieuwe eigenaar een fotootje stuurt van hoe de motor geworden is. Vooral met XT500 / XT600 etc.

En als iemand een vraag heeft is het ook geen enkel probleem. Dat onderscheidt de liefhebber van de motorrijder.
 
*dit*

Ding is weg, vreet hem op...
Zou behoorlijk een pest humeur krijgen als een volgende eigenaar me privé benaderd met
een waslijst aan vragen over een object wat ik al lang niet meer in bezit heb.
( en zou al zéker geen toestemming aan de tussenhandelaar geven om m'n gegevens te geven )
A: ik heb geen "waslijst"aan vragen.
B: Hij heeft de motor 16 jaar in bezit gehad en zeer waarschijnlijk liefhebber. Ik zou er juist blij van worden als iemand anders serieus interesse heeft in "mijn oude Duc". Als hij iets over de motor wil weten, zal ik hem daar zoveel mogelijk bij helpen. Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid bij de handelaar waar hij "mijn oude" motor heeft gekocht.

Anders gesteld: zou jij het leuk vinden als je geholpen wordt, wanneer je een vreemd probleem ondervindt bij je motorfiets en je een vermoeden hebt dat de vorige eigenaar zulks ook is tegengekomen??
Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar wil het graag bevestigd zien.
 
Goed man. Best wel stoer.

Maar er zijn ook motorrijders die er anders over denken. Zeker met liefhebbersmotoren. Ik vind het ook leuk als een nieuwe eigenaar een fotootje stuurt van hoe de motor geworden is. Vooral met XT500 / XT600 etc.

En als iemand een vraag heeft is het ook geen enkel probleem. Dat onderscheidt de liefhebber van de motorrijder.
:^ Dit :)
 
Dat soort dingen snap ik dus niet, als ik een motor verkocht heb interesseert het me echt NIETS wat er vervolgens mee gebeurt...voor mijn part steek je 'm in de fik waar ik bij sta :]
Dan ben je gewoon geen motorliefhebber maar rijd je waarschijnlijk alleen motor om praktische redenen.
 
Goed man. Best wel stoer.

Maar er zijn ook motorrijders die er anders over denken. Zeker met liefhebbersmotoren. Ik vind het ook leuk als een nieuwe eigenaar een fotootje stuurt van hoe de motor geworden is. Vooral met XT500 / XT600 etc.

En als iemand een vraag heeft is het ook geen enkel probleem. Dat onderscheidt de liefhebber van de motorrijder.

:^ Dit :)
 
Maar er zijn ook motorrijders die er anders over denken. Zeker met liefhebbersmotoren.

Hij heeft die motor ingeruild, dus zo`n liefhebber was het niet, anders had ie hem wel gehouden.

En wanneer is iets een liefhebbersmotor? Voor de een is zijn CB500 een liefhebbersmotor, voor de andere is een Panigale S een gebruiksobject/transportmiddel.

Onderhoud is belangrijk, maar er wordt altijd veel te veel waarde gehecht aan de zogenaamde "historie". Slijtagedelen in de gaten houden/vervangen, vloeistoffen op tijd verversen en in de gaten houden en bij een Ducati zorgen dat de riempjes op tijd worden vervangen, zo moeilijk is het allemaal niet.
 
Mij ontgaat het een beetje waarom er zo negatief gereageerd wordt op de TS.

Motor liefhebber zijn hoeft niet voor een specifieke (type) motor te zijn toch? Na16 jaar is het niet gek dat je misschien een nieuwe model wilt, of door welke omstandigheden dan ook een anders gene motor moet of wilt rijden. Er zijn ook best wat mensen die een motor of een auto inruilen omdat ze een andere willen (of mogen) waar niets mee aan de hand is en die heet leuk vinden als de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van zal hebben als zij dat hebben gehad.

Voor een boel mensen is motorrijden en hobby, en het is voor een boel mensen met een hobby niet ongewoon eindeloos te ouwehoeren over ditjes, datjes en andere details van die hobby.

Daarnaast zijn er gewoon mensen die andere mensen willen helpen en de meerwaarde van informatie voor de nieuwe eigenaar zoals deze vraag inzien.

René heeft al gezegd dat hij beter had moeten doorvragen naar de onderhoud historie en dat het hem nu alleen maar te doen is om wat informatie. Zo gek is dat toch niet?
 
Laatst bewerkt:
A: ik heb geen "waslijst"aan vragen.
B: Hij heeft de motor 16 jaar in bezit gehad en zeer waarschijnlijk liefhebber. Ik zou er juist blij van worden als iemand anders serieus interesse heeft in "mijn oude Duc". Als hij iets over de motor wil weten, zal ik hem daar zoveel mogelijk bij helpen. Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid bij de handelaar waar hij "mijn oude" motor heeft gekocht.

Anders gesteld: zou jij het leuk vinden als je geholpen wordt, wanneer je een vreemd probleem ondervindt bij je motorfiets en je een vermoeden hebt dat de vorige eigenaar zulks ook is tegengekomen??
Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar wil het graag bevestigd zien.


Het zou eerlijk gezegd niet eens in me op komen een speurtocht te beginnen om achter de privé
gegevens van een oude eigenaar proberen te komen.

In de eerste plaats omdat ik er zelf totaal niet van gediend zou zijn om benaderd te worden.

Maar voor mij is inderdaad een motor een motor, een voorwerp .
 
*dit*

Ding is weg, vreet hem op...
Zou behoorlijk een pest humeur krijgen als een volgende eigenaar me privé benaderd met
een waslijst aan vragen over een object wat ik al lang niet meer in bezit heb.
( en zou al zéker geen toestemming aan de tussenhandelaar geven om m'n gegevens te geven )


Best apart. Wel op motor-forum zitten, maar een pest humeur krijgen als iemand je wat simpele vragen wilt stellen over de motor die je 15 jaar hebt gereden.

Dat je een tussenhandelaar geen toestemming geeft om jouw gegevens door te geven snap ik. Zou ik ook niet op zitten te wachten.

Tegelijkertijd, als ik die motor aan een HP Motoren verkocht zou hebben en dat ding was eigenlijk total loss maar verkocht als zijn 'in nieuwstaat', zou ik daar weer geen enkel bezwaar tegen hebben om de koper te wijzen op de tekortkomingen van de motor.
 
Het zou eerlijk gezegd niet eens in me op komen een speurtocht te beginnen om achter de privé
gegevens van een oude eigenaar proberen te komen.

In de eerste plaats omdat ik er zelf totaal niet van gediend zou zijn om benaderd te worden.

Maar voor mij is inderdaad een motor een motor, een voorwerp .


Word je ook humeurig als een potentiele koper die je wilt verkopen, wat meer informatie wilt en aan jou motor vraagt wanneer bijv. het laatste onderhoud is geweest, of de motor schadevrij is, of ie rare klachten heeft gehad en wat meer info? Of zeg je dan: alles staat in de advertentie, daar doe je het maar mee!

Of ga je dan vooraf even naar de huisarts toe voor wat anti-depressiva zodat je die vragen dan gewoon kan beantwoorden en met een goed humeur de verkoop kan afronden?
 
Laatst bewerkt:
Word je ook humeurig als een potentiele koper van jou motor vraagt wanneer bijv. het laatste onderhoud is geweest, of de motor schadevrij is, of ie rare klachten heeft gehad en wat meer info?

Of ga je dan vooraf even naar de huisarts toe voor wat anti-depressiva zodat je die vragen dan gewoon kan beantwoorden en met een goed humeur de verkoop kan afronden?


Dan is ie nog niet verkocht, dán is het tijd om vragen te stellen.

En daarnaast , als ik een auto wegduw gaat ie naar de handel.
- in mijn geval, de laatste 4 zijn door de lokale schrootboer met het kraantje en de oprij wagen opgehaald voor de deur -
Omdat ik die afding-banden schoppers niet aan de deur wil.
( en eventueel gezeur achteraf )

- ik rij mijn koekblikken op tot op de draad -

Ik behandel mijn motoren niet anders, is de vfr moe , gaat ie weg, restwaarde is nu al nihil.
De xl blijft tot ik hem aan weer aan mijn zoon kan geven.
( of, ik hem kort rij 8-) )



Ja, een motor is voor mij een gebruiksvoorwerp / speeltje / vervoermiddel.
Ben ik er klaar mee, dan gaat ie weg en wil er nooit meer wat van horen.
 
Dan is ie nog niet verkocht, dán is het tijd om vragen te stellen.

En daarnaast , als ik een auto wegduw gaat ie naar de handel.
- in mijn geval, de laatste 4 zijn door de lokale schrootboer met het kraantje en de oprij wagen opgehaald voor de deur -
Omdat ik die afding-banden schoppers niet aan de deur wil.
( en eventueel gezeur achteraf )

- ik rij mijn koekblikken op tot op de draad -

Ik behandel mijn motoren niet anders, is de vfr moe , gaat ie weg, restwaarde is nu al nihil.
De xl blijft tot ik hem aan weer aan mijn zoon kan geven.
( of, ik hem kort rij 8-) )



Ja, een motor is voor mij een gebruiksvoorwerp / speeltje / vervoermiddel.
Ben ik er klaar mee, dan gaat ie weg en wil er nooit meer wat van horen.

En dan kom je bij HP Motoren }) , zie je die droomfiets. "Ja meneer, goed onderhouden. Schadevrij, nooit brokken gehad. Slecht 10dkm op de teller. En die verkoper is zo'n meneer met van die prachtige blauwe ogen die blindelings vertrouwnd worden. Alles pico bello in orde, denk je.

Tot een maatje dat ding ziet en hem wat vreemds opvalt dat jou niet is opgevallen en er vraagtekens rijzen en je denkt: klopt het wel allemaal? Wat is er dan mooier dat je de optie hebt om de vorige eigenaar te benaderen om een en ander na te vragen?

Voor garantieperikelen hoef je niet bang te zijn als ex-eigenaar. Daar heeft de koper bij een handelaar immers niets mee te maken. Maar een paar simpele vragen beantwoorden die ie heeft, en daar een pesthumeur van krijgen? Neuh.. dan spoor je niet helemaal en is een prozacje wellicht noodzakelijk.

Dat je niet wilt meewerken omdat je je privegegevens niet door wilt geven, daar kan ik wel begrip voor opbrengen.

Edit: ik ben heel wat uitroeptekens en hoofdletters vergeten bij HP motoren. Mijn nederige excuses daarvoor!
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk, echt niet..
Zou ( indien ik in de verstandsverbijstering was om bij HP daadwerkelijk een euro uit te geven ;) )
bij HP aankloppen met een moker.

Uiteraard, na eerst wat zelfkastijding hebben toegepast aangezien ik zo stom was een of andere sloper bij HP motoren te kopen :)

Oprecht, vorige particuliere eigenaar is voor mij totaal niet relevant.
( staat niet voor niks bij HP , nietwaar ? :) )

je belt toch ook niet een ex van je huidige vlam op, om te informeren over de vervelende eigenschappen?



Het gaat niet zozeer om prozac gebruik, of een pest humeur te hebben, maar met duidelijke
grenzen wat ik persoonlijk , wel of niet acceptabel vind.

Hoef je uiteraard niet mee eens te zijn, dat is wat anders :)



Zover ik het zie, die duc is een zaak tussen de handelaar en de verse eigenaar.
De vorige particuliere eigenaar, is totaal niet relevant.
( dat er goede sier word gemaakt door de verkoper, met ... 15 jaar in bezit geweest... is
een lekker maak / verkoop praatje )
Voor het zelfde geld heeft dat ding van de 15 jaar, z'n laatste 10 jaar kapot ( zoals een duc betaamd :) :) ) in een vergeten hoekje in de garage gestaan.
En was die oude eigenaar meer als blij dat ie er een paar knaken voor terug kreeg op een chinees scootertje om naar het werkt te gaan.


Maar ja, inderdaad. ik zie een motor ( hoe mooi / exclusief of 100 op een hoop hij ook is ) , echt
als een speeltje / gebruiksvoorwerp.
En ja, ik zou een behoorlijk teringhumeur ontwikkelen als een nieuwe eigenaar een op -slinkse- wijze verkregen adres zou gebruiken voor wat vragen. Hoe onschuldig dan ook.
( lees, vriendje bij de politie / rdw )

Geloof je nu zelf , dat een bedrijf, met een verplichte boekhouding, niet meer weet wie
de oude eigenaar is van die motor ??
 
je belt toch ook niet een ex van je huidige vlam op, om te informeren over de vervelende eigenschappen?
Je vriendin/vrouw/relatie zal blij zijn vergeleken te worden met een motor "hoe mooi / exclusief of 100 op een hoop hij ook is"

En ja, ik zou een behoorlijk teringhumeur ontwikkelen als een nieuwe eigenaar een op -slinkse- wijze verkregen adres zou gebruiken voor wat vragen. Hoe onschuldig dan ook.
( lees, vriendje bij de politie / rdw )
Serieus!?!? je hebt een slechte dag als je een berichtje van het RDW krijgt met een verzoek tot medewerking??
Mwah, ...dan helpt 1 Prozac niet echt hoor. Dan heb je iets zwaarders nodig
 
Wie maakt hier zich nou druk over een 2e hands duc of ie wel of niet z'n beurtje heeft gehad ?

Het is maar een motor..


Denk niet dat ik diegene ben die een pilletje nodig hebt :)
 
Het gaat erom; wil je iemand helpen, ja of nee? Sommige mensen doen dit graag, andere misschien niet.

Allebei prima! Zo is het toch Stefan?
 
Goed man. Best wel stoer.

Maar er zijn ook motorrijders die er anders over denken. Zeker met liefhebbersmotoren. Ik vind het ook leuk als een nieuwe eigenaar een fotootje stuurt van hoe de motor geworden is. Vooral met XT500 / XT600 etc.

En als iemand een vraag heeft is het ook geen enkel probleem. Dat onderscheidt de liefhebber van de motorrijder.

Heeft niets met stoer te maken, het is maar een object waar je vrijwillig afstand van doet en waarvan de waarde gecompenseerd wordt.

Dus wat doet het er toe wat de nieuwe eigenaar ermee doet?

Makes no difference to me.
 
Dan ben je gewoon geen motorliefhebber maar rijd je waarschijnlijk alleen motor om praktische redenen.

Onzin.

Ik rijd inmiddels bijna 25 jaar motor, het gehele jaar lang, omdat ik graag motor rijd.

M'n auto is een heel stuk praktischer dan mijn motoren, maar ik rijd toch liever motor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan