Gezocht: vorige eigenaar Ducati 748 (2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet wat er toentertijd allemaal mogelijk was vwb mono- en biposto.
Het is officieel een biposto. De vorige eigenaar heeft dit zadel gemonteerd.

Ik vroeg mij al af of dat wel het originele mono zitje van de 748 2000 was.
Maar zal verder waarschijnlijk wel prima passen natuurlijk (ben verder ook geen duc kenner).
 
Vind het niet gek, je begint nu eng stalk gedrag te vertonen.


Jij spoort echt niet. Een pesthumeur krijgen als iemand je zou benaderen met een vraag over de motorfiets die je jaren hebt bereden en nu spreken van eng stalkgedrag omdat ie via Ducati Nederland probeert te achterhalen welke dealer de fiets mogelijk in onderhoud heeft gehad.

Maak er maar twee prozacjes van :Y
 
Laatst bewerkt:
Jij spoort echt niet. Een pesthumeur krijgen als iemand je zou benaderen met een vraag over de motorfiets die je jaren hebt bereden en nu spreken van eng stalkgedrag omdat ie via Ducati Nederland probeert te achterhalen welke dealer de fiets mogelijk in onderhoud heeft gehad.

Maak er maar twee prozacjes van :Y

Eerst de verkoper gegevens vragen

Daarna de RDW, daarbij heeft de oude eigenaar te kennen gegeven dat hij geen contact wenste, en daarna nog een keer de duc club, ja,dat vind ik ook stalk gedrag.

De TS accepteert gewoon de mening van de oude eigenaar niet.......

Moet ik nou ook aan de prozak?
Hoort daar ook een ziektewetje bij?
Heb ik lekker alle tijd om aan m'n brommers te knutselen, want bij mijn fietsen is ook de onderhouds historie niet bekend, moet ze ff een beurtje geven dus _O-
 
Jij spoort echt niet. Een pesthumeur krijgen als iemand je zou benaderen met een vraag over de motorfiets die je jaren hebt bereden en nu spreken van eng stalkgedrag omdat ie via Ducati Nederland probeert te achterhalen welke dealer de fiets mogelijk in onderhoud heeft gehad.

Maak er maar twee prozacjes van :Y


En via de ducaticlub ( geen reactie ) , via MF ( geen reactie ) , en via de rdw, oude eigenaar wil niet meewerken , Via de dealer waar die dat ding vandaan heeft.. wil niet meewerken.
en via ducati nederland ( om de eerste koper op te sporen ) Die heeft *nog* geen nee gezegd.

Moet je opletten, dan geeft ducati nederland de orginele dealer op..
Gaat TS het via die dealer proberen...

Dat vind ik gewoon eng stalk gedrag.



TS wil niet zo graag "nee" horen en kan niet omgaan met afwijzing of een reactie
die niet in zijn straatje is.

Wat ook goed verder te lezen is in dit topic.
 
Eerst de verkoper gegevens vragen
En die had een onjuist telefoonnummer en gaf de info niet ivm privacy. Niets raars aan.

Daarna de RDW, daarbij heeft de oude eigenaar te kennen gegeven dat hij geen contact wenste, en daarna nog een keer de duc club, ja,dat vind ik ook stalk gedrag.
Duc club heb ik gemist, wel dat ie Ducati NL ging vragen welke dealer deze motor geleverd heeft. Die kan waarschijnlijk wel aangeven wanneer dat ding zn laatste onderhoud heeft gehad en of ie regelmatig onderhouden is. Wordt de privacy van de vorige eigenaar daarmee geschaadt? Nee, want de gegevens van die persoon krijgt ie niet. Enkel wat gegevens over de motor wellicht.

Zelfde geldt voor de ducaticlub. Wellicht kent iemand de eigenaar of herkent de motor?
Geen rare vraag, ook via anderen kun je achterhalen hoe iemand met zn motor omgaat en of ie bij de dealer onderhouden werd of niet. Hoeft de vorige eigenaar helemaal niets van te merken.

De TS accepteert gewoon de mening van de oude eigenaar niet.......

TS weet niet eens de mening van de eigenaar. Die weet enkel dat ie de RDW geen teostemming heeft gegeven zijn gegevens door te geven.

Dat ie via Ducati NL wil achterhalen of deze motor wellicht bij een Ducati dealer onderhouden is, daar is niets mis mee. Dr zal geen contact zijn met de vorige eigenaar en dat is conform de wens van de vorige eigenaar.

De vorige eigenaar wil geen contact. Prima, zijn keuze. TS respecteert die mening pas niet als ie toch contact met 'm opneemt. Niet als ie de dealer contacteer die m geleverd heeft met de vraag of ie daar ook onderhouden wellicht onderhouden is. Daar heeft ie de gegevens van de vorige eigenaar niet voor nodig. Gaat gewoon op kenteken..

Moet ik nou ook aan de prozak?

Enkel als je dr echt heel depressief en humeurig van wordt ;)

Hoort daar ook een ziektewetje bij?
Heb ik lekker alle tijd om aan m'n brommers te knutselen, want bij mijn fietsen is ook de onderhouds historie niet bekend, moet ze ff een beurtje geven dus _O-

Hup, internet afsluiten en knutselen jij ;) Gewoon in je vrije tijd, tenzij je echt depressief bent en je werk niet meer aankunt. Dan is ziektewet wellicht mogelijk.
 
En via de ducaticlub ( geen reactie ) , via MF ( geen reactie ) , en via de rdw, oude eigenaar wil niet meewerken , Via de dealer waar die dat ding vandaan heeft.. wil niet meewerken.
en via ducati nederland ( om de eerste koper op te sporen ) Die heeft *nog* geen nee gezegd.

Moet je opletten, dan geeft ducati nederland de orginele dealer op..
Gaat TS het via die dealer proberen...

Dat vind ik gewoon eng stalk gedrag.



TS wil niet zo graag "nee" horen en kan niet omgaan met afwijzing of een reactie
die niet in zijn straatje is.

Wat ook goed verder te lezen is in dit topic.


TS wil wat meer weten over zn aanschaf, waaronder onderhoudsgeschiedenis. Ik vind dat niet raar. Niet eng, niet vreemd.

Eng wordt het pas als ie op een zomerse dag richting Zeeland vertrekt en alle Harleyrijders gaat aanspreken met de vraag of ze hiervoor een ducati 748 hebben gehad :W

Vorige eigenaar werkt niet mee. Respecteert ie gewoon. Jammer voor hem, maar dr zijn ook andere opties om aan info te komen. Waaronder dus wellicht via de dealer die m geleverd heeft. Heeft ie de gegevens van de eigenaar niet voor nodig. Het kenteken is voldoende om te zien of ie bij hen in onderhoud is geweest. En dan geldt: vragen staat vrij. En het enige wat ie dan vraagt, is info over zn EIGEN motor.

Om gelijk van eng stalken te spreken als ie wat mogelijkheden aanboort om wat meer informatie over de motor te vinden, vind ik persoonlijk nogal ver gaan. Het wordt pas eng als ie het hele riedeltje blijft herhalen net zolang tot ie zn zin krijgt.
 
Laatst bewerkt:
:^
Zoe zie ik het ook. Er zijn meerdere manieren om aan die info te komen en hij werkt ze allemaal af. Wat is daar nou mis mee? Hij benadeelt er niemand mee, doet geen mens kwaad.

Nou ja, behalve die gasten die zich achter hun pc / smartfoon / tablet hierover op zitten te winden.
 
@ RVH

Is mijn glas half leeg, of de jouwe half vol, als jij ook aan de prozak zit wil ik ze ook, jij ziet alles vrij positief vind ik ;)

Ff zonder gekheid,dat hij ducati NL gaat vragen naar de dealer om bij de dealer de onderhoudshistorie op te vragen had ik verkeerd begrepen, ik begreep het dat hij via de dealer weer wou achterhalen wie de brommer nieuw gekocht had. Mijn fout, daarin had ik ff door moeten vragen als hij alleen om de historie wou vragen.

Maar wat wel boven aan staat bij mij is dat ik bij de TS m'n bedenkingen heb.

Hij accepteert duidelijk geen "nee", want hij wil dingen gewoon weten, klaar, en als hij er niet in slaagt gaat hij hier gewoon mede-forum-leden voor "pik" uitschelden, eyyyyyy,waar gaat dat over dan.....

Daarbij komt dat hij dat ding na heeft laten kijken, en er is nu geen onderhoud nodig, komt volgende jaar wel, dan is het pas nodig.

Wat wil hij nu dan nog weten?
Hij weet toch al de hij geen onderhoud nodig heeft?
 
@ RVH

Is mijn glas half leeg, of de jouwe half vol, als jij ook aan de prozak zit wil ik ze ook, jij ziet alles vrij positief vind ik ;)

Ff zonder gekheid,dat hij ducati NL gaat vragen naar de dealer om bij de dealer de onderhoudshistorie op te vragen had ik verkeerd begrepen, ik begreep het dat hij via de dealer weer wou achterhalen wie de brommer nieuw gekocht had. Mijn fout, daarin had ik ff door moeten vragen als hij alleen om de historie wou vragen.
Mja, das gewoon logisch nadenken. De vorige eigenaar wil niet meewerken, waarom zou ie dan alsnog proberen om die te vinden? Ik ga er niet vanuit dat ie de vorige eigenaar zoekt omdat ie wilt daten met 'm omdat ie denkt dat het weleens wat kan worden omdat ze beide dezelfde goede smaak hebben qua motoren ;) De onderhoudshistorie ligt het meest voor de hand en dat is ook wel af te leiden uit de openingspost, want de toko waar ie 'm heeft gekocht had die niet toen ie ernaar vroeg.

Maar wat wel boven aan staat bij mij is dat ik bij de TS m'n bedenkingen heb.

Hij accepteert duidelijk geen "nee", want hij wil dingen gewoon weten, klaar, en als hij er niet in slaagt gaat hij hier gewoon mede-forum-leden voor "pik" uitschelden, eyyyyyy,waar gaat dat over dan.....
Ik ben Rotterdammer, geboren en getogen. Ik heb vrienden die ook weleens het woord 'pik' gebruiken. Daar is niets beledigends aan ;) In dat geval is het gewoon een synoniem voor vriend/makker/maatje. Ik heb dat hele woordje niet als scheldwoord gelezen eigenlijk. Als het wel als scheldwoord bedoeld en gebruikt is, had ie beter een wat kriachtiger scheldwoord kunnen gebruiken. Ik vind 'pik' als scheldwoord maar slapjes en totaal niet kwetsend. Dan had ie beter iets als 'eikel' ofzo kunnen gebruiken.

Daarbij komt dat hij dat ding na heeft laten kijken, en er is nu geen onderhoud nodig, komt volgende jaar wel, dan is het pas nodig.

Wat wil hij nu dan nog weten?
Hij weet toch al de hij geen onderhoud nodig heeft?

Ik weet niet precies wat er met de motor is gebeurd. Is het blok open geweest voor inspectie om te oordelen of er onderhoud nodig is, of is er slechts geluisterd door een deskundige? Geen idee, ik heb zelf de ballen verstand van motoronderhoud. Ik weet alleen dat sommige dingen wat makkelijker zijn dan andere dingen en dat ik het zelf onnodig zou vinden om het blok te openen als blijkt dat ie bijv. 2000km al open heeft gelegen voor groot onderhoud. Dan kan een indicatie van wanneer het laatste onderhoud is geweest toch net de doorslag geven voor een onderhoudsbeurt of niet en wanneer die wel te geven.

En juist daarom snap ik best dat TS graag wat inzicht wilt hebben in de onderhoudsgeschiedenis van zn motor. Temeer omdat een beurtje bij een ducati wat duurder is dan een beurtje van een ander merk volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een Ducati, en onderhoudshistorie dat ik meekreeg was alleen het boekje
waarin de grote beurten etc. zijn afgetekend / afgestempeld.
Hierdoor weet ik ook dat hij is afgeleverd door Ducati Zaltbommel.

Ik zou ook niet weten wat je nog meer zou willen als onderhoudshistorie.
Een map met alle facturen?

Dat is privacy van de vorige eigenaar dus die ga je nooit krijgen.
Geen enkele zichzelf respecterende motorzaak gaat je inzage in die data geven.
Alle facturen zijn sowieso aanwezig, ook bij Moto Puro waar ik mijn Ducati
heb gekocht en nu in onderhoud is. Ik zou het niet eens durven te vragen om
die facturen te zien van wat er allemaal aan is gedaan. Maar ok ik had goed
genoeg research gedaan voor ik het kocht en heb een hele waslijst aan vragen
gesteld.

Ik denk dat je het geheel ook in perspectief dient te plaatsen. Als het een
Limited edition Desmosedici was, of een Superleggera, of een R model, dan denk
ik dat de bereidheid van bijv. vorige eigenaar etc. etc. veel groter zou zijn dan
het geval nu het om een 748 gaat. Voor jou is het super belangrijk maar voor
anderen is het veel moeite etc. etc. voor een fiets met dagwaarde van @3000 eu.

Geef het een beurt bij een specialist, die ook weet wat de pijnpunten van een 748
zijn. Vervang alle slijtage delen, riemen etc, laat klepafdichting nakijken, kleppen stellen etc.
Daar kan je namelijk veel meer mee, en vertelt je veel meer dan wat er ooit in het verleden
is gebeurd.
 
@ RVH

gaat hij hier gewoon mede-forum-leden voor "pik" uitschelden, eyyyyyy,waar gaat dat over dan.....
Pik is echt in heel veel kringen geen scheldwoord, meer zoiets als "man".

Hoe is het pik? Tijd niet gezien.

Zo las ik hem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan