gezocht wheelieexperts

Hoelang heeft het geduurd voor jullie het goed onder de knie hadden?
Zijn er dan echt supertalenten die het leren op enkele dagen of is het door echt lang te blijven oefenen?

ik had het een 1 dag voor mekaar om zijn 2 helemaal uit tekomen.. Wel de heledag geoefend bij elke stoplicht en mooie lege weg.

Het doorschakelen lukt me nu nog niet helemaal gaat af en toe goed.
 
Gewoon rustig aan proberen, eerst dat rot knopje wegwerken en dan steeds langer proberen en niet te lomp zijn. Easy does it!!!
 
Gewoon rustig aan proberen, eerst dat rot knopje wegwerken en dan steeds langer proberen en niet te lomp zijn. Easy does it!!!
 
ZXRFreak >> Waar in Enschede woon je? Toevallig in zijstraatje van de Lipperkerkstraat? Daar staat ook een ZXR750 voor de deur...
 
Zijn er ook wheelie-specialisten in het noorden van het land? Drenthe/Groningen/Friesland?

Ik kan wel een goed voorbeeld gebruiken. En een demo op mijn fiets :)
 
ZXRFreak >> Waar in Enschede woon je? Toevallig in zijstraatje van de Lipperkerkstraat? Daar staat ook een ZXR750 voor de deur...

verek dat klopt ben ik dan zo bekend.....nee volgens mij ben ik een van de weinige in Enschede met zo'n fiets.....er rijd ook wel eens een ZX-6 bij mij door de straat.........en jij.....woont dus ook in de buurt.......
 
gewoon max laten overkomen...
die doet dat zo voor je hoor.. :)

Zijn er ook wheelie-specialisten in het noorden van het land? Drenthe/Groningen/Friesland?

Ik kan wel een goed voorbeeld gebruiken. En een demo op mijn fiets :)
 
Op zaterdag 01 juni 2002 00:04 schreef jonas het volgende:Ik moet meteen tegen het balanspunt aan of het lukt echt niet. (en daar heb ik nog even de ballen niet voor)

Heb gisteren ook even een paar pogingen gedaan.

In z'n 1, tot ca 7.000 a 8.000 toeren
gas los en gelijk het gas er weer goed op.
Resultaat : gaat lekker omhoog, voor m'n gevoel natuurlijk ontzettend hoog maar dat is een kweste van wennen. (nog veel oefenen dat wel.)

Alleen er is een probleem, het "landen" gaat echt hard, d.w.z de eerste 3 keer vast met m'n edele delen op de tank....

Nou je moet er ballen voor hebben, maar die van mij zijn nu blauw.... :P
 
Heb gisteren ook even een paar pogingen gedaan.

In z'n 1, tot ca 7.000 a 8.000 toeren
gas los en gelijk het gas er weer goed op.
Resultaat : gaat lekker omhoog, voor m'n gevoel natuurlijk ontzettend hoog maar dat is een kweste van wennen. (nog veel oefenen dat wel.)

Komt jouw 600 zonder koppeling van de grond?
 
Jah, ok, ik doe aan laagvliegen *D
Maar ik had het over in een luie stoel zitten, voeten op bankje, glas drinke in mn hand, uit ut raampje kijken, na geland te zijn uitstappe en dan fris op de fiets te stappen *D
 
verek dat klopt ben ik dan zo bekend.....nee volgens mij ben ik een van de weinige in Enschede met zo'n fiets.....er rijd ook wel eens een ZX-6 bij mij door de straat.........en jij.....woont dus ook in de buurt.......

Da's toevallig! Ga regelmatig naar hoky-poky en dan kom ik bij jou door de straat. Kijk altijd even of de ZXR750 er staat. Heb zelf een ZXR400, dus dan let je daar op.... ik woon zelf niet aan de Lipperkerkstraat, maar ik heb mijn motor daar wel staan. Heel eind verderop (paar 100 mtr voorbij de coffeeshops). :]
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips voor wheelie met een ZXR400? Ben la druk aan het oefenen geweest.... in de 1e versnelling, 7000 a 8000 toeren koppeling in, gas erbij, koppeling snel op laten komen... maar meer dan 3 cm komt ie niet de lucht in! ;( Moet je eigenlijk de koppeling laten slippen of in 1 keer loslaten? En hoeveel gas moet je bijgeven? Scheelt een bijna lege tank erg veel... of valt dat wel mee?

Het kan wel met een ZXR400... zie plaatje

 
Ik denk dat je gewoon zoveel toeren niet mag maken. Door de koppeling pas in te trekken aan die toeren schiet je niet genoeg omhoog als de koppeling weer aangrijpt.

Bij mijn gs is het zo dat ik best al aan 4500-5000 toeren de koppeling erbij haal. Natuurlijk, dat is een 2-cilinder dus die is niet zo hoogtoerig.
Ook, als je zo hoog in de toeren maar begint te wheelieen zit je al heel snel aan je toerenbegrenzer.

Zit dat trouwens op elke motor, zo'n begrenzer? Bij mij denk ik van niet.
 
Ik denk dat je gewoon zoveel toeren niet mag maken. Door de koppeling pas in te trekken aan die toeren schiet je niet genoeg omhoog als de koppeling weer aangrijpt.

Bij mijn gs is het zo dat ik best al aan 4500-5000 toeren de koppeling erbij haal. Natuurlijk, dat is een 2-cilinder dus die is niet zo hoogtoerig.
Ook, als je zo hoog in de toeren maar begint te wheelieen zit je al heel snel aan je toerenbegrenzer.

Zit dat trouwens op elke motor, zo'n begrenzer? Bij mij denk ik van niet.

Kdenk dat z'n toerental wel goed is. Zo zxr heeft een heel ander karakter dan een gs. Z'n motor zal bij een lager toerental helemaal niet van de grond komen.
Bij mijn fiets doe ik het ook rond 7000 toeren. Als het wiel omhoog komt (20-30cm?) en ik hou het gas er op (voor mijn gevoel) dan daalt het voorwiel toch.
Komt dit door de terugval in toeren? Ik moet zeker nog meer gas geven? *D
 
Iemand nog tips voor wheelie met een ZXR400? Ben la druk aan het oefenen geweest.... in de 1e versnelling, 7000 a 8000 toeren koppeling in, gas erbij, koppeling snel op laten komen... maar meer dan 3 cm komt ie niet de lucht in! ;( Moet je eigenlijk de koppeling laten slippen of in 1 keer loslaten? En hoeveel gas moet je bijgeven? Scheelt een bijna lege tank erg veel... of valt dat wel mee?

Het kan wel met een ZXR400... zie plaatje

Hoe zit dat nou eigenlijk?
Ik lees op site's verhalen over het vermogen van een zxr tussen de 54 en 68 pk standaard.

met 54 trek je hem niet gouw op vermogen omhaaog natuurlijk!
 
Kdenk dat z'n toerental wel goed is. Zo zxr heeft een heel ander karakter dan een gs. Z'n motor zal bij een lager toerental helemaal niet van de grond komen.
Bij mijn fiets doe ik het ook rond 7000 toeren. Als het wiel omhoog komt (20-30cm?) en ik hou het gas er op (voor mijn gevoel) dan daalt het voorwiel toch.
Komt dit door de terugval in toeren? Ik moet zeker nog meer gas geven? *D

Hoe hoger je zit van bij het begin, hoe minder gas je later moet geven om het wiel hoog te houden...

En ik kan het altijd zo fantastisch uitleggen maar zoals ze zeggen "de beste stuurlui staan aan wal"
Telkens ik ook maar in de buurt kom van balanspunt panikeer ik heel even, dus even van het gas, en als ik daarna weer gas bijgeef als het wiel wat is gezakt is het al te laat :(
Mijn maximum is misschien een 20 of 30-meter wheelie... '(
 
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Ik lees op site's verhalen over het vermogen van een zxr tussen de 54 en 68 pk standaard.

met 54 trek je hem niet gouw op vermogen omhaaog natuurlijk!

niet puur op vermogen, maar bijna alles wat een koppeling heeft kan op 1 wiel...zelfs je MT met 1 pk...als je je koppeling laat schieten krijg je enorme pieken...dus op de vermogensbank zie je dan een piek naar de 180 pk op je R1 als je koppeling laat schieten *D
 
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Ik lees op site's verhalen over het vermogen van een zxr tussen de 54 en 68 pk standaard.

met 54 trek je hem niet gouw op vermogen omhaaog natuurlijk!

Standaard is 65 pk. Ik heb er iets meer door K&N, uitlaat en Dynojet. Op vermogen gaat het zeker niet lukken met een ZXR400. Koppeling is wel nodig. In de 2 gaat het met koppeling denk ik ook niet lukken.
Ik heb ook al eens aan Gary Rothwell gevraagd hoe je met een ZXR400 moet wheelien.... hij raadde me aan een andere motor te kopen (met meer pk's) *D
 
Standaard is 65 pk. Ik heb er iets meer door K&N, uitlaat en Dynojet. Op vermogen gaat het zeker niet lukken met een ZXR400. Koppeling is wel nodig. In de 2 gaat het met koppeling denk ik ook niet lukken.
Ik heb ook al eens aan Gary Rothwell gevraagd hoe je met een ZXR400 moet wheelien.... hij raadde me aan een andere motor te kopen (met meer pk's) *D


:+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan