gezocht wheelieexperts

R1 Freak

MF'er
8 nov 2001
189
0
ik krijg mijn motor maar niet omhoog..........
wel een paar centimeter maar niet lang,
ik droom er van om echt een lange wheelie te maken
hoe kan ik dat het beste leren.
ik heb nu een kawasaki ZXR 750, hij heeft 122 pk maar ik heb wel eens gehoord dat het motorblok ver naar voren ligt zodat het zwaarte punt ver naar voren hangt........
ik woon in Enschede is er iemand in deze buurt die het wel goed kan en wie misschien handige tips heeft
en hoe moeilijk is het om evenwicht te houden en te zorgen dat je niet achterover klapt.....
en wat is een acceptabele snelheid om een wheelie te maken........
ik ben zelf van plan om volgend jaar een R1 te kopen nou moet dat zeer makkelijk gaan met deze motor heb ik mij laten vertellen klopt dat........
 
Ja met een R1 is het ook makkelijk.. maar met je huidige fiets moet het ook lukken hoor... Max weet er alles van :)
 
Met je huidige fiets kan het ook makkie (zelfs met 25kw). In Urban Assault maken ze met een zx7r zelfs een wheelie met de benen over stuur 8-)

Voor info over wheelies moet je in de search kijken
 
gas geven, even koppelen met gas erop op 7a8000 toeren lossen, gewicht wat naar achter en huppekee,bij bewustzijn komen, rechtstaan, stuur en hendels rechtwringen en opnieuw proberen met iets minder gas })
 
heb je dan niet gauw dat de motor achteroverslaat als je te snel met je koppeling speelt en hoe hard rij je met een gemiddelde wheelie
 
ga er maar van uit dat je niet over de kop kan slaan, je kunt heeeeeeeeeeeel ver voordat dat gebeurt... trust me ;)
 
ga er maar van uit dat je niet over de kop kan slaan, je kunt heeeeeeeeeeeel ver voordat dat gebeurt... trust me ;)

Kijk maar naar iemand zijn icon hier op t forum, die kerel ging echt heel ver :)

misc.php
 
Laatst bewerkt:
heb je dan niet gauw dat de motor achteroverslaat als je te snel met je koppeling speelt en hoe hard rij je met een gemiddelde wheelie
Met powerwheelies kom ik neer tegen een 160 (in 3de) als je het lef hebt om op balanspunt te blijven (ik niet dus)kun je in theorie tot de topsnelheid van je fiets gaan

Hé waar blijft Max nu, ik dacht als je 3x wheelie typte dat ie dan tevorschijn kwam :P
 
heb je dan niet gauw dat de motor achteroverslaat als je te snel met je koppeling speelt en hoe hard rij je met een gemiddelde wheelie

als je in zijn 1ste blijft rijden kun je tot 110km/u ... ligt eraan wanneer je wijzertje in rode komt... wil je harder moet je gaan schakelen.. veel verder dan zijn 2de vind ik persoonlijk onzin... wanneer je in evenwichtspunt zit kun je oneindig doorrijden.. of je moet powerwheelie freak zijn... dan ram je lekker door naar zijn 5 ofzo 8-)
 
Met powerwheelies kom ik neer tegen een 160 (in 3de) als je het lef hebt om op balanspunt te blijven (ik niet dus)kun je in theorie tot de topsnelheid van je fiets gaan

Hé waar blijft Max nu, ik dacht als je 3x wheelie typte dat ie dan tevorschijn kwam :P

[Fluistermodus in Sigma's oor]
Je moet het 3x in 1 post zetten })
[/Fluistermodus]
 
heb je dan niet gauw dat de motor achteroverslaat als je te snel met je koppeling speelt en hoe hard rij je met een gemiddelde wheelie

Je hebt ook nog een achterrem.
Een wheelie kan je zo snel maken als je wilt. Kan met 50 constant of dooraccelererend naar 200.
 
die van dat icoontje is leuk dat is Max die kan volgens mij alles

dan vindt ik dat toch een mooie snelheid om mee te beginnen 50-80 km

maar hoe kom ik het beste achter het evenwichts punt als je te ver gaat ben je hem kwijt of niet

ik zag een filmpje van judement day wat ze daar allemaal kunnen is toch echt een droom die ik ooit eens uit wil laten komen
 
Tja, oefenen, oefenen, en nog eens oefenen :)

Maar.. je moet toch wel beetje aanleg hebben hoor volgens mij, je moet gewoon de motor ''aanvoelen'' volgens mij. Niet dat ik ervaring met motoren heb.. maar toch. Volgend jaar ga ik lessen :9~

En van dat motorblok ver naar voren is onzin volgens mij, want bij alle motoren zit het blok helemaal vooraan dus..
 
Laatst bewerkt:
is het trouwens makkelijker om op de motor te gaan staan of om te blijven zitten.......
en moet je zelf mee helpen of de motor zelf het werk laten doen
als ik een wheelie wil maken met ongeveer 50 km/per uur om te beginnen moet dat dan in de eerste of in de 2e versnelling
 
is het trouwens makkelijker om op de motor te gaan staan of om te blijven zitten.......
en moet je zelf mee helpen of de motor zelf het werk laten doen
als ik een wheelie wil maken met ongeveer 50 km/per uur om te beginnen moet dat dan in de eerste of in de 2e versnelling

Niet beginnen met staan, maar gewoon zittend. Ik denk gewoon in de 1e.. maar niet 50km/h, maar 20-30km/h denk ik. Dat kunnen de andere jongens je beter vertellen..
 
Kijk maar naar iemand zijn icon hier op t forum, die kerel ging echt heel ver :)

misc.php
Die bepaalde persoon verdiend wel zijn boterham met dit soort shit.

Heb er al enkele zien overgaan met een wheely
oh ja vergeet ook niet voor je te kijken, dat durf je al eens vergeten
 
als je in zijn 1ste blijft rijden kun je tot 110km/u ... ligt eraan wanneer je wijzertje in rode komt... wil je harder moet je gaan schakelen.. veel verder dan zijn 2de vind ik persoonlijk onzin... wanneer je in evenwichtspunt zit kun je oneindig doorrijden.. of je moet powerwheelie freak zijn... dan ram je lekker door naar zijn 5 ofzo 8-)

niet mee eens..
oneindig kan je niet dat houd je niet vol..
maar wel lang en als je door wil schakelen heb je ook al een balance wheelie zeker met een 600 tje
 
Nu we het er toch over hebben. Kunnen de mensen die met de motor een wheelie kunnen, dit ook op bijvoorbeeld een mountainbike?
Dit kan ik bijvoorbeeld wel (zelfs met opschakelen).

Motor heb ik het lef nog niet voor. Iemand moet dat maar 's ff voordoen op mijn fiets :)
 
Nu we het er toch over hebben. Kunnen de mensen die met de motor een wheelie kunnen, dit ook op bijvoorbeeld een mountainbike?
Dit kan ik bijvoorbeeld wel (zelfs met opschakelen).

Motor heb ik het lef nog niet voor. Iemand moet dat maar 's ff voordoen op mijn fiets :)

Op een mountainbike vind ik het moeilijker ook omdat je ook moet trappen maar je kan er wel heel goed je balance mee oefenen. Ik oefen ook vaak met een moutainbike en met een crosser
 
Terug
Bovenaan Onderaan