Gezocht Yamaha-specialist/tuner...Kees Doorakkers?

Er6ik

MF veteraan
12 jun 2003
2.096
0
Breda
Hallo,

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een Yamaha-specialist in/of rond Brabant.

Iemand die bijvoorbeeld mijn vering goed kan afstellen (en niet zoals bij mijn dealer: linkerpoot 4 klikken en wat zullen we rechts doen?.... euh... okay 9 klikken!) en verders ervaring heeft met tunen. Niet dat ik zo'n racer ben, maar ik merk dat sommige dealers praatjes verkopen naar hun eigen producten/portemonnaie. En omdat ik zelf niet zo thuis ben in het wereldje ben ik bang dat mijn motor niet optimaal loopt.

Nog een voorbeeld: mijn dealer zegt dat het standaard luchtfilter het beste is voor mijn r6, maar bij safe eindhoven (tsja, safe...) waar ze ook K&N dealer zijn, hadden ze wel een ander verhaal. Een opstelling met een ping-pong-balletje gaf duidelijk aan dat het K&N luchtfilter meer lucht doorliet. Wie heeft er nu gelijk?

Ik heb de naam Kees Doorakkers vaker gehoord en ben ook wel eens een R6 tegengekomen met reclame van hem erop. Wat voor zaak heeft Kees Doorakkers? Wat zijn jullie bevindingen bij hem? Heeft iemand een adres?
 
De een zegt standaard filter , de ander zegt K&N.. ik weet het echt niet
daarentegen is een K&N +- 90euro dus geen wonder dat ze je die graag verkopen.

Binnenkort ga ik het testen op een vermogensbank... ben benieuwd.
 
Tuner voor je motor kan ik je wel aan helpen.

Maar vering experts zijn er niet veel. Kun je best bijv. eens bij WP aan kloppen in Uden. Hun hebben echte specialisten lopen die race jongens begeleiden.
 
IDD voor vering: ga naar de specialisten, WP of Technoflex of een andere. SO Products (WP) in Bornebroek bij Almelo is een hele goede.

Voor tuning ga je in Brabant naar Jan Roelofs in Valkenswaard. Hij heeft bijna alle Yamaha 600 racers van Jeffrey de Vries, Wilco Zeelenberg en Harry van Beek getuned. Daarnaast is hij nu de motorbouwer voor het WCM MotoGP team.
 
K&N laat inderdaad meer lucht door. Maar dat is voor sommige fietsen helemaal niet zo goed. Bij de Fazer 1000 werd het K&N filter zelfs uit de handel genomen, omdat de meeste fietsen er boven de 6000 toeren gewoon slecht mee gingen lopen. K&N heeft nu een nieuw filter, waarbij de doorstroming van lucht beperkt wordt. Vraag: wat heb je er dan nog aan????
Bovendien komt er, door de mindere filterfunctie, meer rommel in de cylinders.
 
Het gaat mij er om dat ik niet bij een peperdure tuner uitkom (Belgarda? ;) ), maar eerder dat er mensen met verstand van zaken aan mijn motor sleutelen en die er ook het juiste hart voor hebben.

Bedankt voor het adres van Cees Doorakkers, ik zal er eens een keer gaan kijken. En verders kreeg ik een adres van 'Yammie' via de hotmail: ook bedankt!

Zodra ik mijn nieuwe R6 heb, denk ik aan een vervangingsset van hyperpro of technoflex. Dat schijnt echt een wereld van verschil te zijn.

Ik had een tijdje geleden een Akra-slip on geplaatst, maar ik vraag me dan af of er dan niets afgesteld dient te worden. Mijn dealer zei van niet, maar ik heb zo mijn twijfels... En omdat ik al meer twijfels over mijn dealer had, ben ik nu aan het rondkijken. Ruil ik mooi mijn motor daar in. (Ik vind het zo lullig staan als je je motor bij dealer X koopt en vervolgens voor service en onderhoud naar dealer Y gaat...)
 
Laatst bewerkt:
Jan Roelofs is de importeur van jouw Akra. Dus als iemand het moet weten is hij het. Bel hem eens op, heb ik in het verleden ook wel eens gedaan, tis een erg vriendelijke, behulpzame man. Vragen kost nergens geld...
 
Je moet inderdaad naar Roelofs Racing Service in Valkenswaard toe.

Ik ben er zelf in augustus nog geweest om naar een Akra te gaan kijken omdat er hier in de buurt (Oosterhout NB) nergens een demper was om te zien.(wel lekker Exclusief Akra ipv Laser/Bos) O-)
Na een telefoontje was ik van harte welkom om er een te zien. Jan (en zijn vrouw)waren erg aardig en behulpzaam toen ik ook nog andere vragen had, ze hebben een mooi bedrijf en zin gespeciliseerd in YAMAHA Tuning. ;) Niet groot, wel goed

adres en telefoon nr staan ook op WWW.AKRAPOVICS.COM

Groeten R6Duppy+AKRA ookikhebereen :}
 
Nog even dit:

Wel leuk hoor een K&N luchtfilter maar dan moet je fiets wel nog even op de DYNOJET-bank om alles weer een beetje goed af te stellen. Want je krijgt wel een heel ander mengsel.(lees meer lucht).
Hier heb ik het dus bij mijn bezoekje ook nog over gehad met Jan.
Volgens hem hoef je bij alleen de demper niets aan de afstelling te veranderen en een ander filter geeft hooguit 2 pk winst :?
De kosten van het filter vallen mee maar de bank kost al gauw 400 Euri, ;(

Maar daar kan Jan Roelofs je veel meer over vertellen.

Succes verder en anders lees ik het wel?! :}
 
Ik denk inderdaad dat ik met mijn r6 eens die kant op ga...

Bedankt voor de reacties!
 
Peter Smetsers
De Hil 8, 4762 AG Zevenbergen
0168-326958

Een hele goede, je zou bijna denken dat ie het voor de lol doet.
Heeft mijn vering perfect afgesteld na een beurt.
Geldt voor meerdere mensen als een YZF expert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan