Gezocht ZX7R motorblok

Evil Karma

Rookie
18 okt 2004
22
0
Ede
Hallo allemaal.


Ik heb een Kawa ZX7R uit 96 en heb ongeveer 3 weken terug een grote beurt en een dynajet kit erop laten zetten

3 dagen geleden aan het toeren geweest en bijna thuis kwam er een geluid uit het blok waarvan je zou denken dat er een doos bouten los lag in het blok

gelijk gestopt en verder op de aanhanger naar huis

bij de garage kreeg ik na een kleine geluids demo te horen dat het waarschijnlijk een bikend is die stuk is en dat dan waarschijnlijk de krukas en lagers ect. ect. vervangen moeten worden en dat het knap wat geld gaat kosten en dat een nieuw blok vaak goedkoper is dan deze operatie ik baal er echt van want heb er net al 800 euro aan uitgegeven voor de beurt en dyno kit omdat ik het nu einelijk eens goed wou doen voor me fietsje en nu heb ik dit weer ;(

wie kan me helpen of weet een blok of een alternatief of iets dan ook?

wat zouden jullie doen in mijn geval?
 
Laatst bewerkt:
heb dat wel eens vaker gezien ja maar dan het volgende probleem dan moet ik een zx9r blok hebben en die zijn al net zo schaars

een gereviseert zx7r blok kost 900 euro bij boonstra motoren in friesland B|
 
klopt idd ben ook bij hem geweest maar schijnt niet te passen mits je wat aanpast

heb ondertussen ook van de garage te horen gekregen dat het niet mijn big-end was meer een afgebroken klep dus nu moet de cilinder uitgehoond worden de moet nieuwe klep hebben zuiger moet weer mooi gemaakt worden er zit slijpsel in de uitlaatpoort moet grotere zuigerveren hebben dan en ga zo maar door

gekke is dat ik net 3 weken geleden een grote beurt heb laten uitvoeren en kleppen heb laten stellen

het kan wel toeval zijn maar hou er toch een dubbel gevoel op na en dit geintje gaat me dan volgens een schatting van de garage 6 tot 700 euro kosten :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan