Gezondheidsverklaring afleggen examen nodig?

Marlig

MF veteraan
11 sep 2010
3.517
1.063
Vrij duidelijk, is dit nodig anno 2019 wil je een rijexamen afleggen ongeacht je al in het bezit bent van het A2 en B rijbewijs?

Kostenplaatje €37,80

De vraag is voor wie onlangs een rijexamen heeft doorstaan.
 
Eigen verklaring moet inderdaad voor elk rijbewijs opnieuw gedaan worden.
Van A2(zonder code 80) naar het A rijbewijs is een dure aangelegenheid,wat een kromme regeling echt onbegrijpelijk.
Het is te triest voor woorden dat dit er nu ook nog bij komt naast examenkosten en een paar? lessen om je te updaten.
 
Van A2(zonder code 80) naar het A rijbewijs is een dure aangelegenheid,wat een kromme regeling echt onbegrijpelijk.
Het is te triest voor woorden dat dit er nu ook nog bij komt naast examenkosten en een paar? lessen om je te updaten.
Jep. Ik heb die weg ook bewandeld.

Maargoed, bekijk het positief; die lessen zijn een stuk leerzamer dan je in eerste instantie denkt.
 
Jep. Ik heb die weg ook bewandeld.

Maargoed, bekijk het positief; die lessen zijn een stuk leerzamer dan je in eerste instantie denkt.
Ik zie het anders over die lessen;),pure geldklopperij.
He gaat trouwens om mijn dochter die deze weg nu moet bestrijden:)
Na 2 jaar rijervaring met circuittrainingen en nog vele tips van mij (geef zelf les op circuits) dit nog moeten doorstaan is mentaal zwaar om die A te halen,als ze zakt om onzin sloopt ze het CBR gebouw.
Die code 80 hebben hoeven niet,achterlijke uitvinding.

Maargoed het zijt zo.
 
Ach het kan nog erger, Ik mocht gelijk door naar een keuringsarts omdat ik ook mijn C,E rijbewijs heb.
Nog een keer 70,- betalen voor een nutteloze keuring. Wordt iedere 2 jaar gekeurd voor de brandweer en die is iets serieuzer dan de rijbewijskeuring.
5 min binnen geweest. Dan kom je bij het CBR op de stapel van beroepschauffeurs en oudere terecht. Kun je 19 weken wachten!!!

Ben gelijk gaan bellen en ben er zo iets vlotter doorheen gekomen.
 
Ik zie het anders over die lessen;),pure geldklopperij.
He gaat trouwens om mijn dochter die deze weg nu moet bestrijden:)
Na 2 jaar rijervaring met circuittrainingen en nog vele tips van mij (geef zelf les op circuits) dit nog moeten doorstaan is mentaal zwaar om die A te halen,als ze zakt om onzin sloopt ze het CBR gebouw.
Die code 80 hebben hoeven niet,achterlijke uitvinding.

Maargoed het zijt zo.
Circuit is heel anders rijden dan op straat. Ik geloof best dat ze bochtjes kan draaien, maar juist de tips om eerder raar verkeersgedrag van anderen te herkennen, hoe je zorgt dat je straatjes van rechts eerder kan overzien, plaats op de weg en ga zo nog maar even door komt wel aan bod bij wat lessen en niet bij circuittrainingen. Ik zou juist zeggen: ben blij dat er iemand is die je dochter juist ook op straat kan zorgen dat ze veiliger rijdt.
 
Circuit is heel anders rijden dan op straat. Ik geloof best dat ze bochtjes kan draaien, maar juist de tips om eerder raar verkeersgedrag van anderen te herkennen, hoe je zorgt dat je straatjes van rechts eerder kan overzien, plaats op de weg en ga zo nog maar even door komt wel aan bod bij wat lessen en niet bij circuittrainingen. Ik zou juist zeggen: ben blij dat er iemand is die je dochter juist ook op straat kan zorgen dat ze veiliger rijdt.
Ik geloof dat wij elkaar niet helemaal begrijpen😉
Maak niet uit.

Het gaat puur om de poen.
FF laten zien dat je met een zware categorie motor kan rijden, laat mij niet 🤣
 
Ik geloof dat wij elkaar niet helemaal begrijpen😉
Maak niet uit.

Het gaat puur om de poen.
FF laten zien dat je met een zware categorie motor kan rijden, laat mij niet 🤣
ik snap wel wat je bedoeld hoor. Ik ben binnen de 2 jaar van A2 naar A gegaan. Die was nog een stukkie duurder. Baalde er ook van. Ik probeer je alleen maar de positieve kanten van het verhaal te laten zien.
 
Van A2(zonder code 80) naar het A rijbewijs is een dure aangelegenheid,wat een kromme regeling echt onbegrijpelijk.
Het is te triest voor woorden dat dit er nu ook nog bij komt naast examenkosten en een paar? lessen om je te updaten.

Ik heb dit nu al 3x moeten betalen, denk binnenkort een 4de en 5de keer voor mijn a2 en A rijbewijs.

Dat je een gezondheidsverklaring moet afleggen, oke. Dat dit dan 37,95 euro kost over een websitje, wat je makkelijk kan verdoezelen, PURE GELDKLOPPERIJ!

Ben als ik alles heb gedaan, dat 5x kwijt, is in totaal 189,95 euro aan gezondheidsverklaringen waar niemand zijn hoofd naar omdraaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan