Ghost Rider is terug!!!

Over medemenselijkheid: ik lees net dat een 69 jarige vrouw op het punt stond om een levertransplantatie te krijgen en hoorde dat een 23 jarige vrouw ook een lever nodig had en nog maar een dag te leven had. De lever bleek een perfecte match voor die jonge vrouw en dus stond de 69 jarige heldin de lever af aan de jonge vrouw.

Dat is het toppunt van medemenselijkheid lijkt me.

Er zijn mensen die een gezonde nier afstaan aan iemand die een nier nodig heeft. Een familielid b.v. Er zijn ook mensen die een nier afstaan voor een wildvreemde, gewoon omdat ze mensen willen helpen die anders dood gaan.

Donatie bij leven
 
Dat mogen we helemaal zelf bepalen. Zoals we zelf mogen bepalen of we aardig zijn tegen iemand, iemand helpen, of onaardig, en iemand die we kunnen helpen lekker toch niet helpen. Mensen die geen donor willen zijn, zijn vast ook de mensen die als ze een oud vrouwtje akelig zien vallen en blijven liggen, gewoon doorlopen.



Slaat nergens op ,rare denkwereld heb je :Y
 
Ik kan er echt helemaal niet bij dat mensen willen dat hun gezonde organen, waarmee ze andere mensen het leven kunnen redden, doelloos vergaan als ze begraven of gecremeerd worden.
 
Ik ook niet hoor, ze mogen mij helemaal uit elkaar halen,maar ik zal geen oordeel geven over iemand die dat niet wil :N
 
Dat mogen we helemaal zelf bepalen. Zoals we zelf mogen bepalen of we aardig zijn tegen iemand, iemand helpen, of onaardig, en iemand die we kunnen helpen lekker toch niet helpen. Mensen die geen donor willen zijn, zijn vast ook de mensen die als ze een oud vrouwtje akelig zien vallen en blijven liggen, gewoon doorlopen.

:z :z
 
Dat mogen we helemaal zelf bepalen. Zoals we zelf mogen bepalen of we aardig zijn tegen iemand, iemand helpen, of onaardig, en iemand die we kunnen helpen lekker toch niet helpen. Mensen die geen donor willen zijn, zijn vast ook de mensen die als ze een oud vrouwtje akelig zien vallen en blijven liggen, gewoon doorlopen.

Dit overstijgt zelfs Silvana Simons, als ik jou plat op je muil zie gaan weet ik in ieder geval wat me te doen staat.
He-le-maal niets :W
 
Dit overstijgt zelfs Silvana Simons, als ik jou plat op je muil zie gaan weet ik in ieder geval wat me te doen staat.
He-le-maal niets :W
Ik denk, dat als de situatie zich werkelijk voordoet, je niet kijkt wie het is, en gewoon je best doet om iemand in nood te helpen. Toertsenbord moraal is doorgaans iets anders dan de realiteit, daarnaast kunnen de meeste mensen zich niet voorstellen hoe ze reageren in zo'n situatie.

Op de weg denk ik ook wel eens "als die brokken maakt heeft hij /zij het helemaal aan zich zelf te wijten eigen schuld", maar uit eigen ervaring weet ik dat je toch de helpende hand uitsteekt als het mis gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk, dat als de situatie zich werkelijk voordoet, je niet kijkt wie het is, en gewoon je best doet om iemand in nood te helpen. Toertsenbord moraal is doorgaans iets anders dan de realiteit, daarnaast kunnen de meeste mensen zich niet voorstellen hoe ze reageren in zo'n situatie.

Op de weg denk ik ook wel eens "als die brokken maakt heeft hij /zij het helemaal aan zich zelf te wijten eigen schuld", maar uit eigen ervaring weet ik dat je toch de helpende hand uitsteekt als het mis gaat.

Ik denk dat je gelijk hebt, iedereen kan mijn hulp krijgen, echter, haar zal ik wel herkennen en ik ben dan ook weer zo'n botte lul die op het moment van helpen fluistert: Zie je wel dat ik je help smerige teef!
Geloof me, ik heb in mijn jonge jaren vaak zat ongelukken zien gebeuren waarbij ik assistentie verleende, eigenlijk misschien te vaak, waardoor de kans bestaat als ik die lange lijs zie smakken denk, jij dacht toch al dat ik niet zou helpen dus kan ik met een gerust hart doorlopen/rijden.
 
Als ik de redenatie van Xtine even neem en door trek, dan kom ik tot de volgende conclusie.

Bij een ongeluk, met levensbedreigend letsel, eerst vragen of iemand donor is.

1. Antwoord is JA:

Niet helpen, immers door de donororganen kunnen er misschien wel meer dan 1 leven gered worden. Dus uit medemenselijkheid is het verantwoorder om 1 persoon te laten sterven om daarmee meerdere personen het leven te gunnen.

2. Het antwoord is Nee.

Deze persoon moet je helpen, want uit medemenselijkheid wil je niet dat deze persoon dood gaat.


Ben ik even blij dat ik geen donor ben :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan