Gibernau in 2009 terug in MotoGP

Dinant

MF veteraan
4 mrt 2003
1.490
0
Wapenveld
Volgens racesport.nl

Sete Gibernau zal in 2009 zijn rentree maken in de MotoGP. De Spanjaard zal in actie gaan komen op een vijfde Ducati van het nieuw te vormen MotoGP team welke onder zal komen te staan van oud wereldkampioen Angel Nieto.

Gibernau heeft afgelopen donderdag in de Spaanse media verklaard een contract getekend te hebben bij het huidig Onde 2000 team, momenteel actief in de 125cc klasse, die het komend seizoen de overstap zal maken naar de MotoGP categorie.

Hoewel de laatste details van het contract nog ingevuld moeten worden is het volgens Gibernau zeker dat hij het komende seizoen actief zal zijn in de koningsklasse van de motorsport.

Verwacht wordt dat de overeenkomst over enkele weken, na de Grand Prix in Indianapolis, officieel bevestigd zal worden.
 
Ben geen fan van Gibernau maar eerlijk is eerlijk als het bericht bevestigd gaat worden rijdt er toch weer een motor extra.

En hij heeft al bewezen snel te kunnen zijn op de 800 cc duc.
 
kan ie samen met stoner gaan zeiken over rossi :P


Dat ie nog bij gresini reed heeft ie mooie duels gehad en mooie dingen laten zien maar ik denk dat het bij een jaar blijft....
 
Ben blij dat Sete terug komt naar de motogp :}
Ik vond destijds het afscheid van hem niet goed voelen,leek erop dat hij zijn taak niet volbracht had..En idd weer lekker veldvulling :}
hopelijk volgend seizoen een stuk of 25 machines op de grid zou mooi zijn :9~

267583cf0.jpg
 
Tja, ik kan er niet warm van worden. Er zijn toch andere mensen die ik liever in de MotoGP zie i.p.v. deze pensionado....

Bovendien zit ik niet te wachten op dat debiele gebekkentrek van 'm... |(

Extra motoren in de MotoGP is overigens altijd goed.


Ik denk dat'ie door het ijs gaat.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik kan er niet warm van worden. Er zijn toch andere mensen die ik liever in de MotoGP zie i.p.v. deze pensionado....

Bovendien zit ik niet te wachten op dat debiele gebekkentrek van 'm... |(

Extra motoren in de MotoGP is overigens altijd goed.


Ik denk dat'ie door het ijs gaat.

hopelijk word het weer zo:als je hier niet warm van word??

 
Tsja, Glibbernou.
Het respect wat hij kreeg van mij destijds het overnemen van een Repsol V4 i.p.v een twin is teniet gedaan de afgelopen jaren.
Volgens mij valt Gibernau onder het kopje vergane glorie.
 
Tsja, Glibbernou.
Het respect wat hij kreeg van mij destijds het overnemen van een Repsol V4 i.p.v een twin is teniet gedaan de afgelopen jaren.
Volgens mij valt Gibernau onder het kopje vergane glorie.

Ben ik met je eens, ik verwacht ook niet veel van hem.
Verwacht hem dan ook niet echt voor aan tijdens de races, misschien her en der een uitschieter.
 
Wat een gelul zeg, over Gibernau... Het is allemaal 'voor mijn tijd' (volgde de sport niet toen ik jonger was), maar voor zover ik begrijp is Gibernau wel een heel goede coureur. Het was schijnbaar niet de meest vermakelijke vent, maar ondertussen zijn we een paar jaar verder... Ik ben benieuwd of hij niet voor wat nieuw spektakel kan zorgen, als-ie nog steeds zo goed rijdt als voorheen.

Ik verwacht van een 'nieuwe' coureur niet dat-ie Rossi, Stoner en Pedrosa gelijk het vuur aan de schenen legt, maar interessant is het wel. Hoe je het ook went of keert, vroegâh was Gibernau toch echt een grote jongen.

Toch?
 
Wat een gelul zeg, over Gibernau... Het is allemaal 'voor mijn tijd' (volgde de sport niet toen ik jonger was), maar voor zover ik begrijp is Gibernau wel een heel goede coureur. Het was schijnbaar niet de meest vermakelijke vent, maar ondertussen zijn we een paar jaar verder... Ik ben benieuwd of hij niet voor wat nieuw spektakel kan zorgen, als-ie nog steeds zo goed rijdt als voorheen.

Ik verwacht van een 'nieuwe' coureur niet dat-ie Rossi, Stoner en Pedrosa gelijk het vuur aan de schenen legt, maar interessant is het wel. Hoe je het ook went of keert, vroegâh was Gibernau toch echt een grote jongen.

Toch?

En vroegâh leefde mijn opa nog.
Vroeger is geschiedenis, vandaag is het heden ( Hayden ) morgen is de toekomst.
M.a.w laat hem eerst maar eens zien wat hij kan in een volle race i.p.v een paar rondjes onderbroken door een pauze en dan nog meer rondjes.
Het moet gebeuren in de race!
 
Goed voor de vergroting van het startveld :} Alleen best jammer dat ie op een duc gaat rijden, want in zijn duc tijd was ie een stuk minder dan op de RCV.

We'll see :Y
 
Gibernau is zo slecht nog niet hoor.....hij was sneller dan Elias, Guintoli en Melandri op Mugello tijdens het testen.

Ik ben geen fan van Gibernau maar een groter startveld is alleen maar beter :)

Hij zal idd niet het kaliber Rossi, Stoner, Pedrosa etc zijn maar tussen de Tech3, Suzuki etc mannen zie ik hem wel rijden.

Geef hem een kans, mensen kunnen veranderen ;)
 
Wat een gelul zeg, over Gibernau... Het is allemaal 'voor mijn tijd' (volgde de sport niet toen ik jonger was), maar voor zover ik begrijp is Gibernau wel een heel goede coureur.
Eh..nee?
Gibernau is jarenlang niets meer en niets minder geweest dan veldvulling. Zelfs met fabrieksfietsen kwam er niet veel aan prestaties uit.

De enige reden waarom hij in de begintijd van de viertakten naast Honda's wonderboy Katoh een RCV kreeg is omdat hij het Telefonica geld binnenbracht.

Onder de streep heeft hij 2 goede seizoenen gedraaid, de seizoenen dat de RCV absoluut de beste fiets uit het veld was...

We zullen zien wat het wordt, maar ik verwacht er niet veel van.
 
Leuk dat er weer een extra motor op de grid staat, echter verwacht ik geen spektakel!
 
Misschien is het handig om Gibernau een verbod te geven voor het meedoen aan de GP van Barcelona, voordat hij iedereen er wederom afkegelt en het halve veld met blessures thuiszit, ipv aan de start van de TT verschijnt. B|

Ik zie het wel zitten dat Gibernau weer meegaat doen, het zal geen titelkandidaat worden maar een podium kan er zeker inzitten. Kijk naar mannen als Capirossi, Vermeulen en Elias.
 
Saté Gibernix in actie!

full


heb niet zoveel met die man, had liever Canepa op die machine gezien.
 
Tja Canepa moet je ook maar afwachten wat die er van bakt natuurlijk.
Al deed die het best aardig in de sbk dacht ik die ene race..

Ik ben blij dat er een rijder bij is , de moto gp verbleekt gewoon kwa veld en spanning bij de sbk , iets wat eerder andersom was.

Denk dat hij best wat moois kan laten zien , ik hoop het tenminste wel :)
Hoe meer strijd hoe meer plezier ik heb om het te kijken ;)
 
Waarom zo negatief?

Wees blij dat er een rijder bij is die hopelijk ook nog wat mooie dingen kan zien!
Altijd dat gezeik..

Bijna iedereen is al fan van Rossi (en terecht) maar ik vind dat een coureur het op de baan moet laten zien , en daar heeft hij best mooie dingen laten zien.
Een Pedrosa vind ik ook maar een lullutje roze water , maar hij rijdt hard en daar gaat het om ;)
 
Waarom zo negatief?

Wees blij dat er een rijder bij is die hopelijk ook nog wat mooie dingen kan zien!
Altijd dat gezeik..

Bijna iedereen is al fan van Rossi (en terecht) maar ik vind dat een coureur het op de baan moet laten zien , en daar heeft hij best mooie dingen laten zien.
Een Pedrosa vind ik ook maar een lullutje roze water , maar hij rijdt hard en daar gaat het om ;)

U zei?
 
Tja Canepa moet je ook maar afwachten wat die er van bakt natuurlijk.
Al deed die het best aardig in de sbk dacht ik die ene race..

Ik ben blij dat er een rijder bij is , de moto gp verbleekt gewoon kwa veld en spanning bij de sbk , iets wat eerder andersom was.

Denk dat hij best wat moois kan laten zien , ik hoop het tenminste wel :)
Hoe meer strijd hoe meer plezier ik heb om het te kijken ;)

Canepa gaat zoals verwacht naar het SBK maar zit in de lappenmand ( gebroken elleboog en enkel )
 
Gibernau is zo slecht nog niet hoor.....hij was sneller dan Elias, Guintoli en Melandri op Mugello tijdens het testen.

Ik ben geen fan van Gibernau maar een groter startveld is alleen maar beter :)

Hij zal idd niet het kaliber Rossi, Stoner, Pedrosa etc zijn maar tussen de Tech3, Suzuki etc mannen zie ik hem wel rijden.

Geef hem een kans, mensen kunnen veranderen ;)

Ik durf te wedden dat hij nu langzamer is dan Elias ;)

En we krijgen nog meer veldvulling met een 3e kawa erbij :+
Voor zover ik het verhaal heb meegekregen komt er een Amerikaan bij Kawa :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan