Gibernau

Mr. McDuc

MF veteraan
25 jul 2006
12.075
504
's-Hertogenbosch
De beslissing is genomen – Sete Gibernau beëindigt per direct zijn carrière in de actieve motorsport. De 33 jarige Spanjaard speelde 11 seizoenen een grote rol in het wereldkampioenschap.

De 33 jarige coureur uit Barcelona kondigde gisteren een persconferentie aan waarin hij zojuist in tranen de beëindiging van zijn carrière bekendmaakte.

“Ik stop er op het hoogtepunt mee en heb een kleine droom weten te vervullen en dat is tevreden zijn,” vertelde de tweevoudige vice-kampioen voordat hij terugblikte op zijn carrière. “Ik droomde er van om wereldkampioen te worden en heb veel plezier gekend met het winnen van races, het leiden van het wereldkampioenschap, twee keer tweede worden … ik ben verder gekomen dan ik ooit had kunnen dromen.“

Na Ducati te hebben verlaten na een door blessures geplaagd seizoen maakte Gibernau duidelijk dat hij, ondanks aanbiedingen van Kawasaki, Sito Pons en Ilmor, zijn zinnen al op zijn vertrek had gezet.

“Ik zou mezelf voor de gek houden. Ik heb nog nooit voor het geld gereden en ik wilde dat niet alsnog gaan doen.”


12679.jpg




Juist, nog iemand die een vriendelijk woordje voor Sete over heeft?
 
De beslissing is genomen – Sete Gibernau beëindigt per direct zijn carrière in de actieve motorsport. De 33 jarige Spanjaard speelde 11 seizoenen een grote rol in het wereldkampioenschap.

De 33 jarige coureur uit Barcelona kondigde gisteren een persconferentie aan waarin hij zojuist in tranen de beëindiging van zijn carrière bekendmaakte.

Ik stop er op het hoogtepunt mee en heb een kleine droom weten te vervullen en dat is tevreden zijn,” vertelde de tweevoudige vice-kampioen voordat hij terugblikte op zijn carrière. “Ik droomde er van om wereldkampioen te worden en heb veel plezier gekend met het winnen van races, het leiden van het wereldkampioenschap, twee keer tweede worden … ik ben verder gekomen dan ik ooit had kunnen dromen.“

Na Ducati te hebben verlaten na een door blessures geplaagd seizoen maakte Gibernau duidelijk dat hij, ondanks aanbiedingen van Kawasaki, Sito Pons en Ilmor, zijn zinnen al op zijn vertrek had gezet.

“Ik zou mezelf voor de gek houden. Ik heb nog nooit voor het geld gereden en ik wilde dat niet alsnog gaan doen.”


(Afbeelding)



Juist, nog iemand die een vriendelijk woordje voor Sete over heeft?
Welk hoogtepunt?? _O-
 
Haha, je weet pas je hoogtepunt wanneer je erover heen bent...

En dat hoogtepunt was voor Gibbers 2004. Mooi jaar :)
Ik vind 2003, teammaat Kato overleden en dat seizoen 4 of 5 keer een race winnen en heeft lang met Rossi om de titel geknokt om uiteindelijk runner up te worden.
 
Ik ben absoluut geen fan van Gibernau, maar vind het wel jammer. Was toch een kleurrijk figuur. Niet zo een van 13 in een dozijn. Van wie moet ik nou elke race hopen dat die in de grindbak jaagt. Ik weet het al. Onze zuig-werreldkampioen The Kentucky Kid.......... :+
 
Sete was goed. Maar net niet goed genoeg. ;)
En nummer 2 is de eerste verliezer :W

Ninjawil
Niemand had verwacht voor aanvang voor seizoen 2003 dat Gibernau wedstrijden zou winnen en runner-up worden, dan vind ik plaats 2 geen verliezer.
Je rijdt wel in de MotoGP met de besten tegen de besten. En wie werd er kampioen?... Rossi.
 
Niemand had verwacht voor aanvang voor seizoen 2003 dat Gibernau wedstrijden zou winnen en runner-up worden, dan vind ik plaats 2 geen verliezer.
Je rijdt wel in de MotoGP met de besten tegen de besten. En wie werd er kampioen?... Rossi.

Jaaa ik vind die 'nummer 2 is een verliezer' gezeik zo kortzichtig...
 
zonde dat hij stopt..goeie rijder slecht jaar en hij stopt beetje jammer, had hem dus dit jaar dus wel een honda gegunt dan ken hij laten zien wat hij waard is :]
 
De beslissing is genomen – Sete Gibernau beëindigt per direct zijn carrière in de actieve motorsport. De 33 jarige Spanjaard speelde 11 seizoenen een grote rol in het wereldkampioenschap.

De 33 jarige coureur uit Barcelona kondigde gisteren een persconferentie aan waarin hij zojuist in tranen de beëindiging van zijn carrière bekendmaakte.

“Ik stop er op het hoogtepunt mee en heb een kleine droom weten te vervullen en dat is tevreden zijn,” vertelde de tweevoudige vice-kampioen voordat hij terugblikte op zijn carrière. “Ik droomde er van om wereldkampioen te worden en heb veel plezier gekend met het winnen van races, het leiden van het wereldkampioenschap, twee keer tweede worden … ik ben verder gekomen dan ik ooit had kunnen dromen.“

Na Ducati te hebben verlaten na een door blessures geplaagd seizoen maakte Gibernau duidelijk dat hij, ondanks aanbiedingen van Kawasaki, Sito Pons en Ilmor, zijn zinnen al op zijn vertrek had gezet.

“Ik zou mezelf voor de gek houden. Ik heb nog nooit voor het geld gereden en ik wilde dat niet alsnog gaan doen.”


(Afbeelding)



Juist, nog iemand die een vriendelijk woordje voor Sete over heeft?
wel jammer vond het wel een coole gozer om te zien, beetje die pitswijven dissen met zn macho bek :9
gibernau.jpg
 
Checa toch ook?

oh ja :? wanneer dan :?

Checa heeft in 2002, 2003, 2004 op de Yamaha gereden voordat hij op de Ducati stapte. En afgelopen seizoen dus weer op de Yamaha met Dunlops...

Komend seizoen is zijn eerste seizoen op een RCV. Dat zou in principe afgelopen jaar gebeuren, maar door sponsoren ( of liever het gebreke eraan ) moest Sito Pons zijn team ( met RCV's ) terug trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan