Gierend geluid honda magna

Harrycbr

Rookie
26 aug 2017
7
1
Haarlemmermeer
Beste rijders, ik ervaar momenteel een gierend en piepend geluid, ik meen ergens aan de voorzijde. Lijkt of wiel aanloopt, maar dat kon ik niet constateren. Even stoppen en het is ook zo weer weg. Vreemd. Las ik ook iets over brandstof pomp? Die pruttelt sowieso aardig , maar dat is meer zoemend. Nou ja, remmen misschien? Voordat ik eea uit elkaar haal hebben jullie wellicht tips? Honda manga 1984 vf700c
 
Meestal komt het geluid uit de tellerbehuizing. Als je bij voorbeeld optrekt is het geluid er niet. Kom je op snelheid ergens rondt de 70 - 80 km/h komt er een schril geluid aan voorzijde, net of er iets gaat vastlopen.. Als je vervolgens afremt tot onder de 30 km/h is het geluid in eens weg.

Probleem is meestal de aansluiting van de tellerkabbel in de tellerbehuizing. Daar waar het vierkante eind van de tellerkabel in gaat is een metalen busje. Dit metalen busje draait dus eveneens rond. Het is wat lastig om dit busje te smeren. Combinatie van vet en olie werkt meestal wel.
Spuit niet te veel vet in deze aansluiting door omhoog.. Want dan neemt het busje wat een magneetoverbrenging aanstuurt naar de tellernaald mee. Gevolg.. De tellernaald schiet bij lage snelheid helemaal door...
 
Aha! Dank Dutchy, dat is het proberen waard zeg en nu je het zo beschrijft klopt dat wel. Ik ga er uiteraard nu op letten. Dan ga ik licht smeren en kijken of dat 't oplost. Wordt vervolgd.
 
Bovenste beste Dutchy, nogmaals dank voor de waardevolle tip! Gisteren ritje gedaan en halverwege afgekoppeld, dat is het!

Nu voorzichtig gesmeerd, nog niet helemaal over maar werd steeds minder na zuinig inspuiten met siliconenspray en beetje vet op de binnenkabel. Opp je advies smeer ik hem niet te royaal. Kan altijd wat bij, niet af...goud dit forum!
 
Terug
Bovenaan Onderaan