gierend geluid honda nighthawk

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Sinds enkele dagen maakt mijn motor (honda nighthawk 650) een gierend geluid. dat gebeurd (niet altijd) als ik een km of 80 rijd. Het lijkt uit het blok te komen. als ik dan weer afrem blijft het geluid tot ongeveer een km of 20 daarna is het weg.
Vervelende is dat ik niet echt goed kan vaststellen waar het vandaan komt want ten eerste heb ik bij 80 een helm op en heb ik dus ook een hoop windgeluiden. Ten tweede moet ik er voor rijden, als ik stil sta en gas geef gebeurd het niet.
Ik kan eigenlijk heel weinig bedenken wat het zou kunnen zijn. Een meedraaiende startmotor? dan zou die dat ook moeten doen als ik stilsta en gas geef toch? dynamo?
de startkoppeling?

ik weet inmiddels het volgende:

  • Het probleem is er alleen als de motor koud is.
  • De motor moet rijden
  • Het toerental van het gieren is constant
  • Het gieren blijft ook als ik tijdens de rit de motor uitzet (met de dodemans knop)


wie weet waar ik het zoeken moet?
 
Ketting kan het niet zijn want de motor heeft een cardan.
Wiel lagers denk ik ook niet. het geluid klinkt als de aanjager van de auto maar stopt plotseling als de snelheid omder de 20 km komt. (het word dus niet lanzaam minder)
Vreemde is ook dat als de motor warm is het geluid weg is.
Het geluid is trouwens behoorlijk hard een kilometer tellerkabel kan volgens mij niet zo'n kabaal maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan