Hoi mensen,
IK val helaas op oude motorfietsen. Ik heb nog geen russische zijklepper met ijzeren potten maar dat komt wellicht nog; nu eerst moet ik het doen met de enfield met 10 pk dieselblok die weer ons vakantie-ezeltje wordt; grooste nadeel; zeer weinig power;
De jawa 350 heeft duidelijk meer vermogen. op zich ook wel om vrouw en bagage goed de berg op te krijgen maar heb m'n twijfels i.v.m vastlopers over een zwaarbeladen jawa (wel alu cylinders) in de zomer in de bergen(veel arbeid, weinig koeling)
Zijn hier mensen die een soortgelijke uitdaging zijn aangegaan met een motor met ijzeren cylinders?
Ervaringen?
Ik heb wel naar info gezocht maar er lijken zowieso erg weinig mensen te zijn die op dergelijke klassieke fietsen rijden, en de selectie daaruit die er mee op vakantie gaat is nog kleiner..)
Graag uw gedachten hierover.
Ben ik te pieperig of is mijn angst wel degelijk gegrond?
IK val helaas op oude motorfietsen. Ik heb nog geen russische zijklepper met ijzeren potten maar dat komt wellicht nog; nu eerst moet ik het doen met de enfield met 10 pk dieselblok die weer ons vakantie-ezeltje wordt; grooste nadeel; zeer weinig power;
De jawa 350 heeft duidelijk meer vermogen. op zich ook wel om vrouw en bagage goed de berg op te krijgen maar heb m'n twijfels i.v.m vastlopers over een zwaarbeladen jawa (wel alu cylinders) in de zomer in de bergen(veel arbeid, weinig koeling)
Zijn hier mensen die een soortgelijke uitdaging zijn aangegaan met een motor met ijzeren cylinders?
Ervaringen?
Ik heb wel naar info gezocht maar er lijken zowieso erg weinig mensen te zijn die op dergelijke klassieke fietsen rijden, en de selectie daaruit die er mee op vakantie gaat is nog kleiner..)
Graag uw gedachten hierover.
Ben ik te pieperig of is mijn angst wel degelijk gegrond?