Gietijzeren remschijven?

®win

MF veteraan
6 mei 2002
7.778
751
Republiek Hollands Midden
Een collega K1200LT rijder in de VS is op zoek naar een gietijzeren remschijf ter vervanging van de RVS schijf om een betere remkracht te krijgen. Weet iemand waar deze te krijgen zijn? In de VS weet hij iig geen leverancier te vinden.

Alvast bedankt.
 
De Hobbyist in Hunsel levert ook gietijzeren schijven, ik weet alleen niet of ze ze ook voor de K1200LT hebben. Misschien dat hun leverancier die dingen maakt/levert??
 
Hij heeft al, net als ik, EBC gesinterde remblokken (FA304HH) gemonteerd. Hij is nog niet tevreden met de daarmee verkregen remkracht. Ik wel overigens, daar ik zonder veel moeite het ABS in werking kan zetten. Blijkbaar heeft hij een andere gewichtsverdeling (passagier + bagage) waardoor hij meer remkracht op het achterwiel kwijt kan.
 
Op de oude Laverdafietsen zitten ook gietijzeren schijven. Dus even een telefoontje naar de Laverdist in Mierlo...0492-665544. Maar of die op een BMW passen.... :? . Zal wel niet.
Tip is prima. Maar laffie ga gauw een boek lezen over je bike ! Laverda en BMW hebben in de eind jaren 60 heel wat met elkaar van doen gehad. Er zit meer BMW op de echt oude Laverda's dan je zou vermoeden. :)
 
Mooie BMW met schijfje. Vast door een italiaan gemaakt. :+
bmw-t.jpg
 
Alleen altijd je hele zooi onder de roest, is het dat waard ? Mustang Sally's Guzzi heeft ook gietijzeren schijven en z'n mooie gepolijstte spul allemaal onder de vliegroest, nieuwe mooie lak onder de roestwaas, altijd een bruin geroest voorwiel. Afschuwelijk, moet je wel heeeel erg afhankelijk zijn van dat hele kleine beetje meer remkracht ( als die al aanwezig is door aanpassing van de schijven ).
 
Alleen altijd je hele zooi onder de roest, is het dat waard ? Mustang Sally's Guzzi heeft ook gietijzeren schijven en z'n mooie gepolijstte spul allemaal onder de vliegroest, nieuwe mooie lak onder de roestwaas, altijd een bruin geroest voorwiel. Afschuwelijk, moet je wel heeeel erg afhankelijk zijn van dat hele kleine beetje meer remkracht ( als die al aanwezig is door aanpassing van de schijven ).

In deze contreien zal het roestmonster idd veel vat op die schijven hebben. De man in kwestie woont in San Diego, het zuiden van California. Het aantal dagen regen per jaar is daar op één hand te tellen ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan