Giga misser van Bridgestone!

®win

MF veteraan
6 mei 2002
7.778
751
Republiek Hollands Midden
Tweede week van augustus nieuwe banden (BT020 met load rate voor de K1200LT) voor mijn motor besteld. Achterband is uit voorraad leverbaar, maar de voorband zou 2 à 3 weken op zich laten wachten. Ok, zover nog geen probleem.

Vorige week maar eens geïnformeerd of de band inmiddels binnen was. Nee dus, maar de band werd wel ieder moment binnen verwacht.

Vandaag nog maar eens gebeld, waarop de dealer contact opnam met Bridgestone. De band was nog niet binnen en zal vermoedelijk nog drie weken duren.

Hallo Bridgestone! Dat is dan meer dan zeven weken!!!!. |( |(
120908


Ik heb maar Metzeler ME880's laten bestellen .....
 
Ga een beetje op een band wachten.

Vooraf ff bellen, niet binnen, andere bandenhandelaar proberen. :?
 
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met Michelin Sirac's. Deze schijnen maar iets van 2 keer per jaar gemaakt te worden, dus als ze bij de importeur op zijn, dan kun je maar beter andere banden gaan bestellen. Ik heb er wel eens een paar maand op mogen wachten, maar de laatste keer heb ik toen toch maar een Pirelli Scorpion laten monteren bij een andere motorzaak.
De volgende keer ga ik eens in Duitsland proberen, daar zijn off-road-banden wat beter in trek. En Duitsland is vanuit Enschede een kippeneindje.
 
De dealer heeft dus ook naar collega's gebeld, maar er schijnen meer dan 20 stuks totaal in nalevering te staan. En dat is alleen al voor de K1200LT. En zo'n speciale band is het nu ook weer niet. Gewoon een BT020 (oké, hij moet wel wat meer gewicht kunnen dragen dan bij een gemiddelde andere motor, maar toch).
 
Tzal wel iemand bij de banden leverancier zijn die iets tegen mensen heeft die hun motormerk ietsje té ophemelen ;)

Denk dat hij nu een dansje aan het doen is voor een hoop lekke banden.....
 
en wat is nu giga aan deze misser(?)
Dat ze een levertijd van meer dan 7 weken hebben op een band.
Dat mensen omzien naar een ander merk omdat ze niet kunnen leveren.
Dat ze in eerste instantie een levertijd van 2 tot drie weken geven en deze met meer dan 100% overschrijden (en dan nog niet zeker zijn).

Lijkt me misser zat.


Heeft overigens niets met het merk van mijn motorfiets te maken. Enkel met de gewichtsklasse waarvoor de band geschikt moet zijn.
 
Tzal wel iemand bij de banden leverancier zijn die iets tegen mensen heeft die hun motormerk ietsje té ophemelen ;)

Denk dat hij nu een dansje aan het doen is voor een hoop lekke banden.....
Ik denk eerlijk gezegd dat BMW rijders nuchter genoeg zijn om ook de mindere aspecten aan hun motorfiets te onderkennen en erkennen. Gebruik de zoekfunctie maar en lees nog eens wat terug.
 
Hatelijke opmerkingen over BMW rijders: Veel BMW rijders gebruiken hun fiets iedere dag en kunnen niet een paar weken op een stel banden gaan zitten wachten itt veel motorrijders die de meeste kilometers in hun koekblik afleggen.
Ziezo, een Buell rijder die een lans breekt voor BMW rijders, dat zie je niet iedere dag :+

Waarom ga je voor een stel Metzeler Roadtecs Z6, die zijn nog beter dan 020's in mijn ervaring. Of zijn die (ook) niet leverbaar in de K1200 gewichtsklasse?

Succes met de banden!!
 
Nope! Dan rij ik binnen een paar km op mijn velgen. De banden kunnen het gewicht niet aan en worden te heet. Met alle gevolgen van dien. Metzeler heeft alleen de ME880 (diagonaalband) voor de K1200LT, en daarvan is - mocht ik vanmorgen vernemen - de levertijd van de achterband 2 tot 3 weken. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan