Gilera Fuoco 500ie

Mordan dit is ook een leuke voor de Fuoco

rapidbike.jpg
 
Dat scheelt behoorlijk :P

maar toen de mijne nog een 400cc mp3 was haalde ik daar ook makkelijk 1 op 25 mee en als ik een beetje rustig aan deed 1 op 27 keer gedaan en de mp3 weegt 265kg :P
 
Laatst bewerkt:
de gp800 heeft een 18,5 l tank en rijd tussen de 1:15 en 1:18ligt aan je rechter pols natuurlijk.
de gp800 heeft een hele aangename gas reactie heel liniar.
de gas reactie is niet te vergelijken met de burgman in zijn power mode of als de nieuwe tmax die de eerste meters uit zijn slaap moet komen en dan ineens als een wilde tekeer gaat om zijn verloren tijd in te halen.
nee de gp is snel heel snel maar door zijn liniare gas aanname voelt ij gevoelsmati niet zo snel aan waardoor je makelijker met het gas kan spelen en je dus niet ineesn aan het spinnen bent.
de burgman 650 heeft een liniare gas aanname in de neutrale stand.
de power mode is niet aan te raden als het glad is.
of de nieuwe tmax nouw vertrouwen geeft bij nat/glad wegdek betwijel ik om dat de kracht explosie er ineens uit komt s mijn ervaring.
ik weet natuurlijk niet hoe het blok van de tmax zich verhoud in de fueco.
ik heb in iedergeval op de mp3 zowel de 400 als de 350 verden en ik moet zeggen dat ik zowel als op de mp3 als ook op de gp800 erg veel lol had.

met de gp800 haal je minstens 277km bij flink doorrijden tot 333 bij normaal gebruik in een tank.
als je alleen 80 wegen rijd is 1:20 ook haalbar en zit je dus op 370 km op een tank.


die mp3 geeft inderdaad veel veiligheid de derde wiel maar let op voor overmoedigheid wat ik hier ook lees.'
ik lees dat de put deksels niet eens meer vermeden word want tja je hebt nu toch een derde wiel.
mijn ervaring met de mp3 was dat ik ook overmoedig werd en bewust de grensen op zocht.
in mijn geval overkwam het me toch
wel een paar keer dat ik midden in een bocht over putdeksels heen reed de voorkant gaf geen krimp(2 voorwielen he).
maar de achter kant het is en blijft 1wiel brak wel dergelijk een paar keer uit.
dit kan resulteren dat als de achterkant uitbreekt hij je stuur toch een anderkant op sturt dan je voor ogen had.

aan het einde van de dag als je wel gewoon blijft rijden zoals je geleerd hebt enje niet laat verleiden tot overmoedigheid is 3 wielen zeker wel veiliger dan 2 wielen.
 
Eens met je, gewoon blijven rijden alsof je een 2 wieler rijd.

Zelfs dan glij je af en toe iets maar dat vang je wel makkelijk op is mijn ervaring.
 
Ik blader net door dit topic en zie iets staan over topsnelheden van 145. Denk ik nog dat het over snelheden gaat in z'n eerste versnelling......... |(

Kan iemand mij uitleggen waarom je (als je niet gehandicapt bent) voor een driewieler kiest als je voor hetzelfde geld een knappe normale motor kan kiezen :?
 
1 reden is wel dat het relaxder rijdt, ik heb een handicap maar ik heb 916, monster, shadows en crossers gereden. en misschien word ikouder (40) maar van mij hoeft het niet zo hatd meer wat betreft top en 0 tot 100 in 6 vind ik best snel voor een 460cc
 
In feite gaat het ook over snelheden in zijn eerste versnelling, sterker nog het is zijn enigste versnelling... :)

Waarom ga je eigenlijk uit van eenhandicap? Het is gewoon een scooter op 3 wielen die net zo goed om kan vallen als welke andere scooter/motor.

Je zegt dat je het net doorgelezen hebt maar dan niet helemaal goed denk ik, had je het wel gesnapt dat deze scoot ook gewoon omvalt.
 
Ja, dat hele fenomeen scooter snap ik niet zo. In Rome of Parijs zie je hele volksstammen met scootertjes, daar kan je niet zonder. In Nederland een scooter en dan nog met drie wielen ook :?

Zijn er hier MF'ers die met een autorijbewijs op een driewieler zitten?
 
10% van de+/- 600 verkochte mp3's zijn de RL (motor uitvoering) de rest is allemaal een b uitvoering genaamd de LT

Maar de Fuoco is er alleen in de A rijbewijs uitvoering en ik weet nog steeds niet, of er al iemand is die hem omgebouwt heeft naar de B rijbewijs uitvoering

Edit: schrijven is ook een kunst
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij uitleggen waarom je (als je niet gehandicapt bent) voor een driewieler kiest als je voor hetzelfde geld een knappe normale motor kan kiezen :?


hi detox..

ik zou er wel is voor kunnen kiezen omdat deze scooter..

- veiliger is..
- het tweewieler gevoel tijdens het rijden niet verloren gaat..
- de eigenschappen van een scooter behouden blijft...

met name de veiligheid is van essentieel belang,
nadeel zou dan kunnen zijn de hogere prijs ten opzichte van een burgman 400..

groet smokey :W
 
misschien ga ik nog wel eerder proefrijden, maar met de Gp800 heb ik dus duidelijk een beter rijbereik.
Alleen zit je dan weer met die kl././// ketting, dan maar weer een oscootje er op zetten alleen waar bevestig je deze nu weer op een scooter???
 
Ga ik zeker doen maar ik ben voorlopig te vreden met mijn FP3 :P

781447170_5_riHw.jpeg


781447515_5_djMo.jpeg


781447740_5_c46a.jpeg


ik zoek alleen nog de stickers Gilera in het rood zoals op de speciale uitvoering
 
Ik blader net door dit topic en zie iets staan over topsnelheden van 145. Denk ik nog dat het over snelheden gaat in z'n eerste versnelling......... |(

Kan iemand mij uitleggen waarom je (als je niet gehandicapt bent) voor een driewieler kiest als je voor hetzelfde geld een knappe normale motor kan kiezen :?

Daar heb je weer de zoveelste dwaze opmerking. We hebben er hier al zovele gehad en eigenlijk zouden we der niet meer moeten op reageren.

Toch heb ik een op mijn beurt een vraagje? Als je zelf zo blij bent met je knappe tweewieler, waarom moet je dan altijd anderen die een ander soort motor knap vinden hier komen belachelijk maken?
Neen, ik heb geen handicap en ja, ik heb een motorrijbewijs. Heb alleen met scooters gereden en nu zelfs eentje met drie wielen. Nooit van mijn leven wil ik een (echte) motor, want eigenlijk interesseren ze me geen barst. Ook al glimmen ze nog zo mooi en hebben ze zoveel cc's, ik loop er straal voorbij. Toch heb ik nooit op het motorforum de vraag gesteld waarom iemand met zo'n dwaas ding wil rijden.
Heb jij deze vraag ook gaan stellen in de Trike-topics? Want dat zijn eigenlijk totaal nutteloze voertuigen. Terwijl het bekend is dat heel wat mensen met een handicap, trike's rijden. Net omdat ze ondanks hun handicap toch een soort motorgevoel willen ervaren. Dat "motorgevoel" wat alleen jij zogezegd ervaart, wat is dat dan?

En mss moet je je eens afvragen, dat als scooters en driewielers overal ter wereld zo'n succes kennen. Zijn al die rijders dan gehandicapt of volgens jou gewoon dom.
Of zijn ze gewoon zoveel beter in alle opzichten.
Ik ben in ieder geval overtuigd.
 
Sossa,

Dat je achterwiel ff wegslipt is voor alle motoren een gegeven, alleen is dat bij een driewieler geen erg. Dat wordt in heel wat tests door ervaren testrijders ook bevestigd en meestal zijn die ook enorm onder de indruk dat de voorkant je gewoon rechtop houd.
Ook bij een tweewieler zal een ervaren rijder dat meestal kunnen corrigeren, tot die ééne keer...
Het is niet dat ik nu met opzet over putdeksels rij, maar doe ik dat toch dan is het opmerkelijk hoe vlot die daarover gaat.
Je mag idd niet overmoedig worden, en op dat vlak zie ik mezelf eerder als een "schijtluis".
Maar wat ik me op drie wielen kan veroorloven is op twee wielen gewoon ondenkbaar.
Zelf had ik het ook nooit geloofd, als ik dit niet zelf aan den lijve had ondervonden.
 
~
Ja, dat hele fenomeen scooter snap ik niet zo. In Rome of Parijs zie je hele volksstammen met scootertjes, daar kan je niet zonder. In Nederland een scooter en dan nog met drie wielen ook :?

hi detox

en waarom zou er in nederland geen scooter kunnen rijden ?

ben toch al een beetje oldie , maar kan me de tijd niet heugen dat ik geen scooters op de nederlandse wegen heb zien rijden..

parijs en rome zijn altijd steden geweest met een grote en dichte bevolking vandaar dat ze daar veel eerder waren ..italie ergens in de jaren 50 al...

gr smokey
 
En voor wie graag een dakje wil? Ook voor de Fuoco is er één te verkrijgen.

full
 
Daar heb je weer de zoveelste dwaze opmerking. We hebben er hier al zovele gehad en eigenlijk zouden we der niet meer moeten op reageren.

.

full


Chill en relax, het gaat maar over een brommert, niet over het verhogen van de pensioen leeftijd o.i.d. !!!
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat hele fenomeen scooter snap ik niet zo. In Rome of Parijs zie je hele volksstammen met scootertjes, daar kan je niet zonder. In Nederland een scooter en dan nog met drie wielen ook :?


Tja, je bent niet de eerste die deze vraag stelt; sommige voorgangers waren een stuk minder vriendelijk, vandaar wellicht de reactie van Mordan, zie bijvoorbeeld dit topic: Wordt dit een MP3-killer: de A3 van Adiva?

Maar jouw vraag is volstrekt gerechtvaardigd, ik zal proberen wat duidelijkheid te geven.

Als je verschillende motorfietsen gereden hebt, ook de zwaardere, kan er een moment komen dat je jezelf afvraagt wat zoveel vermogen eigenlijk nog toevoegt. Je komt erachter dat je een motor voor jezelf koopt en niet om mee te "posen" voor anderen.
Je gaat comfort waarderen boven prestaties die je toch nooit gebruikt, je gaat gebruikersgemak waarderen boven een flitsend uiterlijk, je hebt geen zin alweer de achtervelg te poetsen en de ketting te smeren. Je komt er ook achter dat rijden bij minder hoge snelheden eigenlijk veel leuker is...

Als je dat beseft is een motorscooter helemaal niet zo'n gek idee; wat ik met mijn vorige 1100 cc motorfiets deed gaat net zo goed met een 400 cc scooter, daarbij is die scooter goedkoper, hij rijdt zuiniger, is gemakkelijker in de omgang, hij heeft een ruime droge bagageruimte en een comfortabele zitplaats voor de duo. Als je de stad in gaat stop je twee helmen onder de buddyseat en je hebt je handen vrij...
Niet voor niets ontdekken steeds meer mensen de scooter; ook in dit land is zo'n motor erg gemakkelijk. Hier lees je de verhalen van mensen die dat al hebben ontdekt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan