Gilera Fuoco 500ie

En dit was dus het prototype van de huidige Fuoco...

full
 
Lijkt me niet eens verkeerd, kunnen we kijken wat wij allemaal aan kunnen passen.

Staat dan mooi allemaal onder 1 onderwerp, wel zo makkelijk.
 
Mordan,

je had kortgeleden twee motorscooters, de Sym en de Kymco. ik heb zelf anderhalf jaar op de Sym GTS 250 gereden met veel plezier. Ik heb wel met een schuin oog gekeken, bij de aanschaf van mijn huidige Aprilia 500 sprint, naar de Fuoco, vooral in Duitsland veel tweedehands te koop. Ik ben wel benieuwd naar het verbruik. Mijn Aprilia zit op 1 op 28.
 
Ja klopt, de Kymco heb ik gewisseld voor de Fuoco en de Sym staat hier nog steeds.
Wil hem verkopen, maar er wel nog wat voor hebben want is nog in garantie.
Zowel de Sym als de Kymco zijn goeie motorscooters, zeker voor hun prijs.
Nooit klachten gehad maar een Fuoco is toch nog heel wat anders, vooral dankzij de de driewiel-techniek. Wat het verbruik betreft heb ik nu 5l/100km en dat is hetzelfde als mijn Kymco Xciting 500. Ben wel nog niet voluit gegaan met de Fuoco wan ik mis nog een windscherm. Heb 130 gehaald (GPS) en ie kon nog harder maar teveel turbulentie zonder scherm.
 
Ik zal wel weer iets raars zeggen maar ik vind de Fuoco een veel mannelijker uitstraling hebben [vooral in het zwart stoer ding] dan een MP3.
Ben benieuwd naar de topsnelheid in echte km/u's want in motorboekje 2009 geven ze voor de 500 [met 40PK] een top op van ...180km/u!!! _O-
Ik vermoed dat de echte top zo rond 145 ligt [en da's prima voor NL].
 
Laatst bewerkt:
de mp3 haalt echt 150/ 155 doet die wel een eeuwigheid over maar het is mogelijk de Fuoco zou echte 160km /u moeten halen
 
de Fuoco zou echte 160km /u moeten halen

Dat vind ik een erg hoge topsnelheid voor een motorscooter met 40 PK en een gewicht van 244kilo! Maar niet onmogelijk :) .
 
Ik hoop jullie heel binnenkort op deze vraag te kunnen antwoorden. Maar zonder windscherm is het quasi onmogelijk om deze snelheden met de Fuoco te halen. Dat is meteen ook een van de grootste minpunten van Gilera om de Fuoco zonder standaard windscherm te leveren. Dat kan je ook in de meeste reviews lezen. Eigenlijk begrijp ik het ook niet helemaal, Gilera profileert zich als de sportieve tak van Piaggio. Maar legt een beperking door het onmogelijk te maken om sportief te rijden met de Fuoco wegens het ontbreken van een windscherm. Ziet ie er dan echt sportiever uit zonder??? En het is echt niet alleen een probleem bij hoge snelheden op de snelweg. Zelf als je eens stevig optrekt heb je al het gevoel dat je der gaat afvliegen. Want het is toch een vrij krachtig ding. Heb zelfs mijn integraal helm al moeten van onder het stof halen want met mijn jet krijg ik geen adem door de hevige turbulentie.
Ik kijk dus echt wel uit naar dat windscherm.
Heb met de Fuoco al 130 gehaald, gps-snelheid weliswaar want de teller ging toen al ruim boven de 140. Toch kon ie duidelijk nog sneller en de ganshendel was nog niet geheel open. Echt fun kan je dat echter niet noemen wegens de hevige turbulentie. Wat wel een pluspunt is, in vergelijking met mijn tweewielige scooters heeft de Fuoco totaal geen last van zijwind. Noch van de bekende windstoten als je bijvoorbeeld net een vrachtwagen voorbij bent.
 
Mordan juist zonder scherm is het mogelijk als je plat ligt met zo'n windvanger voorop, weet ik niet of dat nog wel gaat lukken en als je kijkt naar de schermpjes mag je er eigenlijks niet zo hard mee die ik er nu op heb zitten staat geloof ik bij tot 120km
 
Heb mij een orgineel Gilera windscherm besteld en hoop dat ik daarmee toch wat sneller kan dan 120? :/ Met de meeste topcases mag je in theorie eigenlijk ook niet sneller.
Dat plat gaan liggen is op een Fuoco een vrij onnatuurlijke en vooral belachelijke houding. :] Mss als ik op de duo-zit plaatsneem? *D
Vraag me af hoe Gilera dat gaat oplossen als ze ooit de 800 gaan uitbrengen?
Bij mijn Kymco Xciting had ik ook een hoog scherm bijgeleverd. Met mijn 182cm kwam dat ongeveer tot mijn voorhoofd. Samen met een vrij grote en vooral brede topcase heb ik toch vrij hoge snelheden gehaald.
 
nou dat weet ik zonet nog niet meeste schermen staat een waarschuwing op dat je er niet harder mee mag als 100km niet dat het niet kan, maar de fabrikanten waarschuwen daar voor
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwing dat je boven de 100km niet met een scherm mag rijden is een grens die ze hanteren om claims te voorkomen, gaat het een keer fout dan heb je pech. Ikzelf geloof niet dat er iets gebeurd tot bijvoorbeeld 140km. Er zit wel verschil tussen de schermen, de 1 lijkt goedkoop plastic( op het oog minder sterk) de ander lijkt op glas-achtig hard plastic( op het oog veel sterker. Ik heb nog steeds het standaard scherm van piaggio, veelste laag en heel irritant. Ik laat er waarschijnlijk een giva af 540 opzetten, in hoogte verstelbaar lijkt mijn de oplossing :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga begin volgend jaar proef rijden op de GP 800 en de Fuoco, waarschijnlijk bij leertouwer in Soest die heeft ze allebij staan.
Op dit moment rij ik een t-max, nu werd mij verteld dat de fuoco even snel is als de t-max!
Kan iemand dit bevestigen? en wat is jullie acceradius en dus ook het verbruik en de tank inhoud, ik moet straks 110 m per dag rijden, en heb eigenlijk geen zin om elke dag te moeten tanken.
ik zou voor de Fuoco kiezen voor de grip en het extra remvermogen, vooral in deze herst omstandigheden.
waarschijnlijk word het een motor van de zaak, en ik denk aan een Gp800 de Fuoco of een nieuwe T-max.
geef eens een paar goede redenen om voor een van de drie te gaan.
 
110km per dag met wat voor'n snelheid, als het over al 80km/u is dan kun je ongeveer 300km rijden en dan gaat er 12 liter in, de tankinhoud is 12l, maar als je een beetje speelt met het gas, dan haal je max 230 tot 250km op 1 tank. 1op20

Althans dat is mijn gemiddelde nu, maar ik heb een zelfbouw Fuoco, en die is denk ik, 20 tot 30kg zwaarder dan een orginele Fuoco.

De mp3 rijdt zuiniger, maar heeft wel bijna dezelfde top 155 (174 op de teller) tegen 160 voor de Fuoco
 
Dat klopt, maar in de meeste tests en de gebruikersreacties hierop, wordt het ontbreken van windscherm vaak als het enige minpunt ervaren. Wat de snelheden betreft gaat het meestal alleen over wat de teller aangeeft. Ik neem aan dat de Gps-snelheid correcter is?

Als antwoord op de vraag van Mippy, als je dagelijks 110km moet, zal je weinig motoren vinden waarmee je niet elke dag even moet gaan bijtanken. Met mijn Fuoco gaat het reservelampje branden op 190 km, heb al eens 200 km gehad alvorens bij te tanken. Der ging toen net geen 11 liter in en ik neem aan dat ie dus nog ff verder kon.
Aangenomen dat een T-max en een Fuoco ongeveer even snel gaan. Geeft de driewieltechniek van de Fuoco zo'n enorme meerwaarde wat betreft stabiliteit en de daaruit voortvloeiende veiligheid. De gp800 is eigenlijk een race scooter die veel hogere snelheden haalt. De vraag is of je daar wat aan hebt? Heb er nooit zelf mee gereden maar ik neem aan dat ie in het stadsverkeer niet zo handelbaar is. Zeker niet in vergelijking met de Fuoco.

Ben gisteren rond middernacht nog met mijn Fuoco naar huis gereden. Hevige regenbuien en toch heel wat wind. Afgevallen bladeren op de baan en heel grote plassen. In die omstandigheden had ik vroeger mijn tweewieler gewoon thuis gelaten of had ik heel traag en voorzichtig gereden.
Met de Fuoco was ik niet eens later thuis dan anders, hij gaat er gewoon doorheen. Het is zeker ook psychologisch, omdat je weet dat ie het kan en je je geen zorgen hoeft te maken dat ie wegslipt. Regenpakkie aan en mp3'tje aan. Het is gewoon fun onder alle omstandigheden.
En dan wil ik zijn enorme remkracht ook nog even benadrukken, geen ABS maar toch blijft ie gewoon stabiel. Je kan dus op alle vlakken net iets meer. Ik neem aan dat je met een GP800 onder die omstandigheden gewoon heel kalm en heel voorzichtig rijd?
Op de weg die ik dagelijks neem zij er heel wat putten en oneffenheden in de weg. Ik weet waar ze liggen en toch vergeet ik ze vaak. Op twee wielen wordt je dan stevig door elkaar geschud en denk je? Héhe, dat was weer op het nippertje. Op driewielen echter voel je alleen een lichte trilling, verbazend eigenlijk. Ik rij tegenwoordig niet eens meer om de metalen putdeksels heen.

Nee hoor, ik heb echt geen aandelen van Gilera noch van Piaggio. Maar als je aan een nieuwe scooter toe bent? Overweeg toch echt eens een driewieler. Ook al vind je hem aartslelijk, geen enkele motor of scooter kan op tegen de rijkwaliteiten van deze nieuwe techniek.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal :Y en ja mijn vermoedens worden weer bevestigd.
Die 110 km zijn alleen 80 km wegen, dus 80 en harder,ik moet heel de N207 af rijden
waddinxveen, Boskoop, Alphen, enz enz, 1 op 20 rij ik nu ook met de t-max alleen heb ik nu een 14 liter tank, de gp800 heeft volgens mij een 16 liter tank.
Maar meer power onder deze omstandig heden is niet echt bevordelijk.
 
ja maar de GP800 heeft een verbruik van 1 op 16

maar met alleen 80 km wegen haal ik 1 op 22 a 23 maar het probleem is tegenwoordig dat ik daar ook harder rij :P

ik denk dat de GP800 en de Fuoco elkaar niet zo veel verschillen met de afstanden die je met een tank kan halen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan