Gilera gp800 en aprilia srv 850

19 mrt 2014
44
0
Hoi allemaal,
Ik ben aan het overwegen om een motorscooter te kopen, gp800, srv850 of tmax 530.
Iets waar een beetje pit in zit en beetje een toerding.
Nu ben ik laatst in een motorzaak geweest en heb daar op een aprilia srv 850 gezeten.
Wat mij direct opviel is als je achterop zit, je heel erg oncomfortabel zit wat je benen betreft.
De hoek van de kappen drukken tegen de zijkant van je kuitbeen aan.
Dit is heeeeeel vervelend en word zelfs pijnlijk, echt een tegenvaller aangezien ik van plan ben zelde alleen rijden.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met de gilera gp 800 die hetzelfde horen of weten.
Of is de vorm van de zijkap zo anders dat de passagier gewoon goed zit?
 
Aprilia SRV850

Gilera GP 800

Halverwege de pagina zie foto's van de mijne.
Je hebt ook de gp800 topic waar het allemaal in staat.
Maar goed ik heb zelf de gilera gp800 en aangezien ik op minstens 75% van de motorscooters heb gereden.
dus ook op jouw keuzes kan ik je wel een antwoord geven.

er was de gp800 die neer werd gezet om al het anderen voor schut te zetten.
Helaas liep het niet zoals gepland dus geen grote hit al wilde iedereen er wel aan proeven.
Toen bedachten ze als we het nu onder een andere naam doen. Een die wat groter is in motorland die wat meer respect geeft.
dan is het gelijk een mooi moment om het daar iets anders mee te doen dus sportiever looks en alles wat daarbij komt. aprilia dus.
dan kunnen we de gp800 mooi onder een andere categorie gaan plaatsen.
in dit geval van sport naar tourder.
vandaar dat de gp800 dus een vlakkere bredere zadel heeft dus uitstekend voor je ega geen centje pijn. Zo kan mijn vrouw beamen.
Collega van mij klaagde over hetzelfde bij een proefrit op de aprilia srv850 toen ze
achterop zat.

wat mij het meest tegenviel bij de ap tegenover de gp is het motorloop.
hoewel het uiterlijk zeer sportief is gemaakt, waren ze ook een beetje bang om klanten af te schrikken dus hebben ze de software wat aangepast zodat de motor lekker soepel loopt.
Terwijl die van de gp800 lekker rauw en wat levendiger is.
ze hebben de ap gelukkig wel schrikbarend veel meer vermogen en koppel mee gegeven, namelijk 1pk en 1 nim extra.
als je de foto s vergelijkt op de ap topic en de gp topic. Zie je ook het veschil.
de kappen van de gp zijn mooi rond en dus niet hoekig.

succes
 
Bedankt voor het snelle antwoord.
Dit is voor mij echt een opluchting aangezien ik een keuze moet maken. En de tmax met veel minder vermogen veel duurder is.
Mijn droompje viel even in duigen toen ik op die srv ging zitten en de verkoper ook nog een keer vertelde dat de gp precies hetzelfde is.
 
Ik begrijp overigens niet dat ap daar niet op gelet heeft, het is echt heel vervelend.
Het zal naar mijn inziens de verkoop drukken.
Ik bedoel met zn 2en touren is gewoon veel leuker dan alleen.
En ik ben vast niet de enigste die hem om die reden niet koopt
 
Welkom in motorscooter land waar de eigenaren meestal meer weten dan de verkopers en dealers.
zadel en kappen is compleet anders in die mate dat als je de voorkappen zou willen verwisselen dat er al aanpassingen nodig zijn.

Verder is je mening over de passagier maar hoe je het bekijkt.
De ap is nu neer gezet als de uberspotscooter.
vanuit dat oog punt is een r1 gsx100 etc ook per definitie niet echt gewenst voor een passagier al kan het wel.

de gp800 hebben ze nu maar onder de tour als sport tourder geplaatst.
dan ga ga je dus al meer richting hyabusa en blackbirt van honda.
lekker snel en meer voor tour en passagiers geschikt.
 
Begrijp mij verder niet verkeerd want ik ben erg gp800 fan zeg maar idolaat en mijn keuze staat als een paal boven water.

toch raad ik je ten zeerste aan om je niet blind te staren op het vermogen.
Want de tmax honda inegra de bmw c600 en de gt650 rijden allemaal meer als een motorfiets dan alle andere scooters op de markt.
de kracht ontplooiing loopt zo snel op dat je gevoelsmatig nooit de 46 54.8 of de 60pk zou geven die op papier staan.

voorbeeld de tmax 499cc 43, nog wat pk in een sprint naar 160 loopt tot 130 net achter de bmw met zijn 60pk en de integra 700 met zijn 51,8 pk gaat het snelst naar de 155 loopt tot 140 ruim boven de bmw met zijn 60pk dan maakt de bmw een snelle inhaalslag en vanaf de 160 komt hij de honda voorbij dit omdat de top van de bmw ook gewoon hoger ligt dan de honda.
de honda zijn top is rondom de 190 teller 160 ongeveer gps.
terwijl de bmw begrensd is bij 180 op de teller en dit is 178 a 179 gps

dan zit je ineens met de tmax 530 die maar 3pk meer heeft dan de 2008 model en maar 2 pk meer dan het model daarvoor.
Het verschil is toch enorm op de weg want nu met 46, nog wat pk loopt hij tot ongeveer 130 gelijk op met de 60pk bmw.
de top 180 op de teller en gps ongeveer hetzelfde als de honda. 160 a 165 geloof ik, ik word vast gecorrigeerd als het anders is.

Die honda integra 700 die eigelijk een 670cc is net als bmw c600 een 647cc is.
die honda is vanaf dit jaar vernieuwd en vergroot van 670 naar 745cc hij was al de snelste van dit rijtje tot 155 teller en is er nu dus nog meer op vooruit gegaan ook qua top. Terwijl het vermogen maar van 51,8 naar 54,8 is gestegen.
Is het koppel van 62 naar 68 nim gegaan.
en is hij in de gehele toerberijk sterker geworden.
en hebben ze van de 6 versnellingen de eerste 5 met wat % verlengt.

Tot 100 in een sprint zijn ze allemaal bijna gelijk waardig de aprilia en de gp800 lopen ook maar 1 motorlengte vooruit.
Boven de 100 zijn ze we heer en meester tot 220 teller 188 gps.
maar wel 270kg tegen over 247 voor de bmw 238 voor de honda 700 en 237 voor de honda 750 ivm lichtere swingarm en let wel 220kg voor de tmax 530.

Tuurlijk is het wel zo dat meer vermogen groter cilinder inhoud de motor minder moeite heeft met rijden met 2 personen.
Alles heeft voor en tegens.
 
Ervaringsdeskundige Sossa heeft al gereageerd en de BMW scooters die ontbreken in je lijstje zijn ook al genoemd. Efficiënt topic :) Oh ja, ga proefritjes maken. Have fun!
 
Het lijkt mij dat meer cilinder inhoud een soepelere motor geeft met lagere toeren.
Ik vind de tmax bijvoorbeeld best wel herrie maken, hij heeft ook maar 530cc.
Mijn keuze is al gemaakt hoor, de gp, en de rest weg ermee ;-p
Op naar de eerste testrit.
 
DBS start motorseizoen.. 6 april 2014

Haha zonder disrespect voor de anderen maar je bent nu al een man naar mijn hart.
heb de topic al doorgenomen?
Welke omgeving kom je?
wie weet gaan we elkaar dan zeker tegen komen.
Ik heb van aan de scooter gedaan namelijk.
oke snel 1 bestellen en dan 6 april mee met dutche bigscoot tourtocht.
zien we elkaar dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerst aan zo'n ding zien te komen.
Tis nou niet dat ze overal te koop staan.
Ik heb de topics allemaal doorgelezen en ben er zeker wijzer van geworden.
Het komt er op neer dat vanaf 2010 de gp vrij is van kinderziektes. (ivm het emissie norm geval)
De kans dat ik hem uit het buitenland ga halen is heel groot.
Het aanbod is groter en de prijzen zijn een stuk lager.
 
Gisteren een super mooie aprilia srv 850 zien langs rijden in Veurne.

Het was een zwarte met dubbele uitlaat...mivv.
Ben niet zeker.
Zag er echt goed uit
 
Laatst bewerkt:
Nee nee het was niet de originele....die vind ik niet zo mooi.

Precies een dubbele MIV uitlaat...zag er echt stoer uit.
 
Ok en met dubbel bedoel je dubbele pijpen aan 1 kant? Of dubbel 1 rechts en 1 links zoals piecesracing vroeger ook verkocht ook van mivv.
 
Topic te laat opgemerkt, heb mijn witte GP800 sept.2010 met orginele Akra uitlaat net gisteren ingeruild voor een BMW R nineT bij MotoPort Zelhem, (nog niet op de website).
 
Topic te laat opgemerkt, heb mijn witte GP800 sept.2010 met orginele Akra uitlaat net gisteren ingeruild voor een BMW R nineT bij MotoPort Zelhem, (nog niet op de website).
Ok normaal zou ik nu roepen what the ....
ware het niet dat ik ook wel erg fan ben van die bmw r nine.
dus gefeliciteert.
was je nog wel tevreden over de gp?
 
Weet niet of ik dit hier mag zetten.
Maar ik heb zeker wel interesse als iemand er 1 te koop heeft.
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je dat beter in de gp800 topic zetten.
want daar zijn tenslotte de gp800 eigenaren te vinden.
 
Ik heb de r nine t gezien gisteren en hier voor ruil ik mijn tmax 530 toch niet in.
Had er meer van verwacht...maar niettemin toch een mooi hebbeding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan