Gilera gp800 en aprilia srv 850

@sossa, Ja ik was nog steeds erg tevreden over de GP800, maar deze stak ineens de weg over. Had hem gezien in Utrecht op de beurs. Moest kort daarna voor een helm naar de plaatselijke motoport omdat ik in Utrecht niet kon vinden wat ik zocht. Even met een verkoper gepraat en de eerst RnineT zou 15 maart geleverd worden. Was voorlopig de enige die ze kregen, Ja ja...... maar thuis nog even op internet gesnuffelt en inderdaad overal al wachttijden oplopend tot jan 2015. Ze zijn bijna overal al uitverkocht voordat ze er zijn. Dus meer een impulsaankoop.

Ik weet niet precies wat ik er voor gekregen heb (was inruil) maar zal tegen de 6 aanzitten. Ziet er nog uitstekend uit 6000km, heeft slechts 1 regenbui gezien in 4 jaar, met org. topkoffer, org. het standaard en een verhoogd scherm, Akra uitlaat (zie foto op andere topic herfst2013) en TomTom rider 2013 houder.
 
nou die km stand vertrouw ik niet.
4000 op de teller in 2010 en 4 jaaaaaaar later 6000, yeah right....!
het is wel een net ding maar helaas geen zwart.
 
Heb je het nou over die GP van "Henry mp3"? Zo niet dan heb ik niks gezegd hoor, maareh.

Zo ja, uiterst onsympathiek om iemands kmstand verdacht te noemen, ook al ken je diegene niet persoonlijk, heb je die scooter nooit gezien en heb je de papieren nooit bekeken. In feite insinueer je dat hij een oplichter is. Pffff.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook niet hoe het moet maar weet wel dat het kan en dus gebeurt.
Ik weet ook dat op een forum gaan gillen dat je een teller terug hebt gedraaid niet getuigt van enig intelligentie.
En aangezien de meeste mensen meer bezitten dan 1 hersencel zal je dat ook nooit op 1 forum tegenkomen.
 
Ik heb nooit geprobeerd of het überhaupt kan als je je wiel terug laat draaien dat dan je km ook terug gaan.
 
de eerste figuur die toegeeft zijn teller terug gezet te hebben moet nog geboren worden.....

Nee, maar je wéét het niet en om dan te insinueren dat'ie dat gedaan vind ik triest.

Mijn 1989 motor heeft 32dkm gereden en mijn 2008 scooter staat op 8.800km. Die heb ik dus teruggedraaid. Mijn 10 maanden oude auto heeft 46dkm gereden. Die heb ik vooruit gedraaid. Logisch toch?
 
je weet zoiets nooit zeker, duhhhh!
maar je mag het wel denken.....
jij denkt wat jij wil en ik denk wat ik wil, punt.
 
je weet zoiets nooit zeker, duhhhh!
maar je mag het wel denken.....
jij denkt wat jij wil en ik denk wat ik wil, punt.
Verschil is dat jij jouw gedachte op forum plaatst als zijnde kennis. Dan klinkt het als snel als een beschuldiging.
 
Laatst bewerkt:
Precies 020! Helemaal gelijk. Als je geen bewijs hebt, kan je het ook niet zeggen
Btw, mijn auto is van november 2004, en heeft 26000km gereden. Duuuuuuuuus.
Het kan echt wel.
 
Tuurlijk kan het maar het kan ook niet.
En je moet niet gek staan te kijken dat bij zo een km stand blijkt dat je zwaaaaaar in de maling bent genomen.
Oppassen dus mocht je zoiets tegenkomen.

Maar jullie kunnen nog wel 1000 reacties plaatsen over het welles niettes verhaal, maar daar heeft niemand wat aan.
Veel geluk allemaal met een 2e hands aankoop.
Daar wil ik het graag bij laten.
 
Tuurlijk kan het maar het kan ook niet.
En je moet niet gek staan te kijken dat bij zo een km stand blijkt dat je zwaaaaaar in de maling bent genomen.
Oppassen dus mocht je zoiets tegenkomen.
Kritisch zijn is altijd goed, zomaar in het wilde weg beschuldigingen uiten is iets totaal anders.
Maar jullie kunnen nog wel 1000 reacties plaatsen over het welles niettes verhaal, maar daar heeft niemand wat aan.
Veel geluk allemaal met een 2e hands aankoop.
Daar wil ik het graag bij laten.
Blijkbaar vindt je jezelf de enige slimmerik die oplichting doorheeft. Jammer dat je niet inziet dat gewoon sorry tegen Henry zeggen ook voldoende zou zijn. -O-
 
Graag enkele vragen aan de Gilera GP800 rijders :
- rij je er comfortabel mee, als je als rijder mooi rechtop zit, heb je dan geen last van de wind, is het standard windscherm voldoende (regelbaar ?) ?
- hoeveel toeren en verbruik heeft hij bij 120 en 130 km/u op autosnelweg ?
- wat is jullie gemiddelde verbruik in welke omstandigheden ?
- liggen de onderhoudskosten veel hoger dan een 400cc maxiscooter ?
- hoe voelt hij bij rijden met een grote maxi-topkoffer (55L) en met zijtassen (bv. van GIVI) ?
- hoe gedraagt hij zich in stadverkeer en op lage snelheid ?
- hoe goed zit de bijrijder achterop, comfortabel genoeg voor lange afstandritten, en wat qua vering (heel strak ?) ?
- de neus met zijn smal verlichtingsdeel bevalt me iets minder, bestaan er dubbele koplamp versies van ? En hoe is het zich met de standaard verlichting bij het rijden in het donker, is de lichtspreiding breed zoals een auto of toch beperkter t.o.v. motor(scooter)s met dubbele koplampen ?
Dank voor de bijdrage. Groetjes. Old-SF.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar zondag zit ik met mijn broer op de Ronde van Vlaanderen, zijn werkgever is daar één van de hoofdsponsors. Anders kunnen we zeker eens afspreken bij gelegenheid. Ik toer regelmatig in Nederland en rij regelmatig in het weekend naar Hoek van Holland. Als je wil spreken we eens af.
Maar dank je voor het voorstel. Ik zou heel graag eens de crew hier van MF ontmoet hebben.
Alleszins de groeten aan iedereen en veel plezier met de DBS rit.
 
Graag enkele vragen aan de Gilera GP800 rijders :
- rij je er comfortabel mee, als je als rijder mooi rechtop zit, heb je dan geen last van de wind, is het standard windscherm voldoende (regelbaar ?) ?
- hoeveel toeren en verbruik heeft hij bij 120 en 130 km/u op autosnelweg ?
- wat is jullie gemiddelde verbruik in welke omstandigheden ?
- liggen de onderhoudskosten veel hoger dan een 400cc maxiscooter ?
- hoe voelt hij bij rijden met een grote maxi-topkoffer (55L) en met zijtassen (bv. van GIVI) ?
- hoe gedraagt hij zich in stadverkeer en op lage snelheid ?
- hoe goed zit de bijrijder achterop, comfortabel genoeg voor lange afstandritten, en wat qua vering (heel strak ?) ?
- de neus met zijn smal verlichtingsdeel bevalt me iets minder, bestaan er dubbele koplamp versies van ? En hoe is het zich met de standaard verlichting bij het rijden in het donker, is de lichtspreiding breed zoals een auto of toch beperkter t.o.v. motor(scooter)s met dubbele koplampen ?
Dank voor de bijdrage. Groetjes. Old-SF.

Hij rijd heerlijk comfortabel ook met 2 personen.
windscherm licht eraan hoe groot je bent, ik ben 1,79 en heb er een givi op gezet veel beter. Die is in de laagstestand net zo groot als origineel in de hoogste stand
Verbruik uit mijn hoofd tussen de 1op18,5 en 1,20 bij normaal gebruik.
1,16,5 en 1,17 bij scheuren.
met de jcosta gaat er een half litertje eraf valt dus erg mee,
ik heb er zelf een 50l koffer erop en ik rijd bijna nooit zonder topkoffer ook niet als ik er 220 mee rijd. Dat zegt dus genoeg.
tuurlijk is onderhoud wat duurder het is een 2 cylinder 75 pk kanon met een top waar een 400 niet in de buurd komt.
zet er 3 man op en hij trekt die 400 er nog uit.
ik rijd zowel kort als lange afstanden zoals Duitsland.
Bijrijder zit erg comfortabel veering is hard sportief.
zijtassen heb ik wel maar nog niet gebruikt.
lage snelheid is hij wel wat zwaar maar ik ben er al gewend, spierballen gekweekt haha.
je kunt ervoor kiezen om de neus van de aprilia srv850 erop te zetten maar is niet goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Is niet zo snel als het lijkt hoor.
220 op de teller haalt hij altijd in elke setting.
gps snelheid daar gaat het om.
Toen ik hem net kocht en dit zijn dan allen gps snelheden dan he.
deed hij 188 toen kwam de jcosta erop met de hitche clutche en hup 194.
toen kleinere voortandwiel 21 ipv 22 en 50 achter ipv 47 bleef er 185 over terwijl hij nu steeds ongewild de voorwiel de lucht in gooide.
toen de leovincy eronder en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 50 te vervangen voor 48 achtertandwiel, rijd die weer 188 maar 3x raden mis toch de kracht van de 50 weer dus ga ik voor de compromis,
ik heb ook nog een 49 liggen dan hoef ik de ketting niet te vervangen cq verlengen wat met die 50 wel moest.
in alle gevallen moet ik nog steeds de rapidbike erop zetten om de boel af te stellen want met die leo erbij in combi met de bmc luchtfilter en de tandwielen set plus de jcosta en de hitche clutche krijg ik het vermogen niet meer op de weg.
kan dus niet meer volgas weg omdat hij gelijk in de begrenzer schiet.
pas na ongeveer plus minus 80 kmh kan het gas er volledig op maar ook niet voor lang schiet die weer erin.
bij 188 gps stopt het dus niet omdat hij vermogen afbouwd maar weer tegengehouden in de begrenzer.
als hij afgesteld is met de rapidbike denk ik dat hij weer richting de 195 of zelfs 200 gps gaat.
als de scoot helemaal af is dan gaat hij makkelijk over de 200 gps.
moet ik denk ik wel de snelheidsmeter meter opnieuw laten afstellen want die houd het echt niet meer bij.
dat kon die met de 50 tands al bijna niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan