Gilera gp800 en aprilia srv 850

Ik ken je post verleden, dus had ook wel een marge in gedachte, desalniettemin kun jij wat overtuigender
gas bij geven in plaats van te remmen, en tevens ben je voor zover toch een van de snelste scooters.
Het wachten is nu nog op een mega kanon die hopelijk ooit nog eens voorbij komt ;)
 
Hmm geduld dient de mens.
ik ga proberen alles eruit te halen wat erin zit.
en tot nu toe haal ik altijd mijn doelen die ik voor ogen heb gehad binnen het realisme natuurlijk.
Het is altijd een kwestie van geduld hebben, zoeken en niet opgeven, sparen stapje voor stapje tot je er bent.
toch heb ik het gevoel dat er maximaal zoveel te behalen valt voordat je de grens nadert tussen eigenwijs door gaan en dus de motor vernageld.
daar moet ik dus voor waken.

mijn vermoedens toen de bmw c600 uitkwam dat daar ook veel te halen valt is al deels bevestigt Door de nieuwe scooter express, waar er 1 in staat die van 47 achterwiel pk naar 56 is gegaan, en zijn zoveel hebben ze er niet voor hoeven te doen.
0tot 100 5,7sec net zo snel als de gp800 orgineel.
voor de duidekijkheid een gp800 heeft 75 krukas en 58 achterwiel pk en 20 kg ongeveer zwaarder dan de bmw .
jamner dat ze de top niet noemen ik vermoed net zo hoog als de gp800 orgineel.
188 a 190 gps en net zo wendbaar bijna als een tmax.
dat is pas top sport.
ik denk dat die bmw ook 200 gps moet kunnen halen.
 
Ik heb even een berichtje op gezocht wat ik maanden terug in Duitsland heb gelezen


Rene S. ( hat eine BMW 600 Sport) aus Holland antwortete sofort:
Thats correct, our does 238 km /h with the engine tuning. customer wants now a turbo kit one it.
It was tested on the road with GPS, but i have a tuned engine, (exhaust /inlet/ injectors/ecu mods) and revs till 9000 rpm, so thats last makes the difference in speed.

Kan de beste man zelf niet traceren, maar het klinkt allemaal leuk.
Heb zelf dan aan het begin van dit jaar de Kymco Xc gekocht maar het scheelde maar een haar
of ik had er een paar duizend boven op gedaan om de 600 Sport aan te schaffen.
Ik wil zo nu en dan hard, dan kan ik natuurlijk wel een leuke cbr kopen maar op een scooter hard gaan is ook wel gein.
Overigens naast hard rijden respecteer ik het gewoon relaxed toeren ook wel hoor ha ha

Mocht je ooit toch denken dat je een 600 of 650 zou willen aanschaffen dan kun je beter de 600 hebben, de 650 is walgelijk slecht om aan te sleutelen. (dubbele uurlonen als je het laat doen)
Om de vario te lichten van de 650 moet de complete zijkant van voor tot achter worden uitgebouwd om er bij te komen... niet normaal kijk maar even naar het fotootje hieronder.
Bij de 600 gaat dat een stuk eenvoudiger en is het bijna op een conventionele ouderwetse manier.
Ben zelf trouwens enigszins gehandicapt dus kan nu nog niet al te zwaar rijden, mogelijk ben ik met een jaar of 2 hersteld en dan (mits big scoot ook nog eens via poort naar binnen kan) kan ik ook wat zwaarder gaan rijden

Even enkel en alleen een paar rolletjes vervangen bij de BMW 650, daarvoor moet het geen je nu ziet worden gedemonteerd... lijkt vreemd maar is 100% een feit.
718BMW.jpg


Mooiste combi lijkt mij een 600 en dan (als het past) het verstelbare windscherm van de 650, en dan krijgen ze die zak die onder de 600 hangt ook nog van me cadeau (raar ding)

Cheers Jan aka Webengine :)
 
Laatst bewerkt:
Sossa, heb jij weleens gehoord van een dubbele carburateur of dubbele klep carburateur?
Dopio farfallo, wat dubbele vlinder betekend,staat op het Italiaanse gp800 forum. Maar wat het nu precies is weet ik niet, 1 van de 2 denk ik.
Lijkt ook wat extra vermogen te geven.
 
Is dat niet gewoon de gasklephuizen van 41 naar 43 mm?
de gp heeft injectie geen carb.
heb je een link van die forum?
De gasklephuizen geven 5 pk winst die komt ook nog.
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet gewoon de gasklephuizen van 41 naar 43 mm?
de gp heeft injectie geen carb.
heb je een link van die forum?
De gasklephuizen geven 5 pk winst die komt ook nog.

Geheel juist... :Y

Sossa, heb jij weleens gehoord van een dubbele carburateur of dubbele klep carburateur?
Dopio farfallo, wat dubbele vlinder betekend,staat op het Italiaanse gp800 forum. Maar wat het nu precies is weet ik niet, 1 van de 2 denk ik.
Lijkt ook wat extra vermogen te geven.


Het gaat idd over de gemodificeerde gasklephuis (by Moscatelli) voor de GP800 & RSV850; zie hier
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
Jammer zou toch mooi zijn als hij toch nog iets had gevonden wat ik over het hoofd gezien had.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad dat is hem.
Ik was ook nog bij moscatelli op de site geweest en zag ook het en ander staan. (Ben zelf italiaan dus kan het wel een beetje volgen)
Jij zegt dat die 1000cc kit 1200 kost, bij wie is dat?
Of heb je die prijs van moscatelli?
 
Ik zei onlangs dat ik een aprilia srv850 had gezien met dubbele uitlaat en heb er nu een foto van
gevonden. Hier is hij wel op een gilera gemonteerd maar dat blijft het zelfde

 
Ja inderdaad dat is hem.
Ik was ook nog bij moscatelli op de site geweest en zag ook het en ander staan. (Ben zelf italiaan dus kan het wel een beetje volgen)
Jij zegt dat die 1000cc kit 1200 kost, bij wie is dat?
Of heb je die prijs van moscatelli?

Van moscatelli je kunt ze mailen met je vragen.
Die gasklephuizen kosten 350 heb je gelijk 5 pk erbij na afstellen.
 
Mooie uitlaat.
toch heb ik liever de arow of mivv uitlaten die er aan beide kanten uitsteekt links en rechts.
goed voor de gewichts verdeling.
maar ja ook die uitlaat kost 1200 euro.
 
Ken jij iemand die, die dingen installeert en afstelt?
Lijkt mij een vrij makkelijke "goedkope" upgrade waar je best wat pktjes mee pakt.
Ik zag overigens ook nog een 1000cc gp uit 2008 te koop staan voor 5500, helaas is hij wit.
Maar tis wel verleidelijk om zoiets te pakken.
Kant en klaar afgesteld en alles erop en eraan, scheelt een hoop gedoe en geld.
Het lijkt mij echt geweldig om zo'n ding te hebben.
 
Home

zij hebben in iedergeval ervaring met de gasklephuizen en het instellen hiervan.
Ook met de rapid bike.
ze hebben dit afgelopen jaar aan de aprilia srv850 van een forum lid hier gesleuteld.
Zie aprilia srv850 topic.
hij ging van 56 achterwiel pk naar 68.
dit was nog zonder de 1000cc.
die kunnen zij ook wel doen, dit is wel in belgie.
maar voor de cilinder kun je ook wel hier door een dealer of tuning dealer laten doen.
afsteling kan bijv tovami doen van ruud frederiks.
 
Hij rijd heerlijk comfortabel ook met 2 personen.
windscherm licht eraan hoe groot je bent, ik ben 1,79 en heb er een givi op gezet veel beter. Die is in de laagstestand net zo groot als origineel in de hoogste stand
Verbruik uit mijn hoofd tussen de 1op18,5 en 1,20 bij normaal gebruik.
1,16,5 en 1,17 bij scheuren.
met de jcosta gaat er een half litertje eraf valt dus erg mee,
ik heb er zelf een 50l koffer erop en ik rijd bijna nooit zonder topkoffer ook niet als ik er 220 mee rijd. Dat zegt dus genoeg.
tuurlijk is onderhoud wat duurder het is een 2 cylinder 75 pk kanon met een top waar een 400 niet in de buurd komt.
zet er 3 man op en hij trekt die 400 er nog uit.
ik rijd zowel kort als lange afstanden zoals Duitsland.
Bijrijder zit erg comfortabel veering is hard sportief.
zijtassen heb ik wel maar nog niet gebruikt.
lage snelheid is hij wel wat zwaar maar ik ben er al gewend, spierballen gekweekt haha.
je kunt ervoor kiezen om de neus van de aprilia srv850 erop te zetten maar is niet goedkoop.

Bedankt voor de info, Sossa.
Ik ben zelf trouwens ook 1,79 m.
Ik ben er zelf nog niet goed uit mocht ik voor heel wat meer pk's en topsnelheid gaan of ik dan niet eerder voor een toeringmotor zou gaan. Waarbij je je verbruik nog veel meer in de hand hebt voor lange trajecten, omdat je gewoon zelf bepaald in welke versnelling je gaat rijden. Natuurlijk spreken we dan over +1000cc toermotoren waar je, uitgerust, met een heel ander prijskaartje zit bij aankoop voor een nieuwe. (Prijs minstens x 2,5 en meer).
De heel hoge topsnelheid interesseert me zo niet, maar het is echt aangenaam rijden als je veel over hebt, en dus met lage toeren heel vlot op de autosnelweg zit.
Mvg. Old-SF.
 
wow ...chique....veel succes er mee.

Mijn droom is de ducati diavel carbon.....natuurlijk de carbon hé.

Maar ja ....wel wat duur.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Diavel carbon ingeruild voor de strada door de opbergmogelijkheden en comfort van de passagier...


Heb je hem nog steeds niet verkocht?
Ik had toen al gezegd dat ik die gasklephuizen 43 over wilde nemen.
en meerdere onderdelen.
Ondertussen heb ik een leo uitlaat en rapidbike.
het enige waar ik intressen in heb is die gasklephuis anders bestel ik hem in it, want ik heb het geld nu bijelkaar.
ook voor die 1000 heb nu het geld.
als die jcosta nog goed is kan ik die nog altijd als reserve gebruiken.
pm me maar als je nu wel intressen heb.
 
Ik had op dat moment de aprilia en de diavel carbon
Heb de mooiste zaak kunnen doen met de diavel carbon omdat hij de onderdelen allemaal heeft overgezet op de diavel strada...
Kreeg toen 7.000 euro overname bij de handelaar voor de SRV 850
Als er mij iemand 7.000 euro geeft, mag hij weg met alles erop en eraan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan