Gilera Nexus 500

15 liter, 300km is 1:20, da's niet best...

120 heuse kmpu, dat zou knap zijn. De scooter heeft 14,5 pk, da's lang niet gek. Maar volgens de ScooterExpress is het gewicht 186kg. En da's gewoon loeizwaar. Ik heb veel lichte motorscooters gereden, mijn 250cc 17pk (idd zwakkeling voor 250cc) haalt met de grootst mogelijke pijn, moeite en wind mee 120-125 op de GPS. En die weegt 154kg.

Dan is het niet aanneemlijk dat een scooter met 14,5 pk en 186kg 120 "echte" haalt. Hoewel ik moet bekennen dat die 186kg me wel heel erg zwaar aandoet... Mss een typo in de ScooterEspress..?

Nee, geen typo in de Scooterxpress, natuurlijk hebben wij niet eigenhandig de Nexus gewogen en de technische gegevens gekregen van de importeur. Over de snelheid van 120 km/h kan ik kort zijn, heb hem zelf bereden van Breda naar Rotterdam en ook weer terug gebracht en op topsnelheid (120 km/h op de teller) kwamen ze me niet links inhalen en kon ik gewoon goed meekomen. Dus zoveel wijkt de teller zeker niet af.
 
Nee, geen typo in de Scooterxpress, natuurlijk hebben wij niet eigenhandig de Nexus gewogen en de technische gegevens gekregen van de importeur. Over de snelheid van 120 km/h kan ik kort zijn, heb hem zelf bereden van Breda naar Rotterdam en ook weer terug gebracht en op topsnelheid (120 km/h op de teller) kwamen ze me niet links inhalen en kon ik gewoon goed meekomen. Dus zoveel wijkt de teller zeker niet af.

Da's niet gek dan! Desondanks lijkt de scooter mij erg zwaar. Voelde die ook zwaar aan of viel dat mee? Ter afweging;

Waarom haalt mijn Leonardo (17pk, 155kg) maar 125kmpu (op de GPS dan) ?
Hoe komt het dat een DT300 (om maar wat te noemen) slechts 166,5kg weegt? (bron: motorcycle.com)

Nou ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
 
120 op de teller is 110 echt natuurlijk. De fabrieksopgave van de nexus 300 is 125 km/pu en dan zal die 135 op de teller gaan.

Mn honda pcx125 gaat 105 en op de gps 96km/pu. De j costa is onderweg :)
 
Da's niet gek dan! Desondanks lijkt de scooter mij erg zwaar. Voelde die ook zwaar aan of viel dat mee? Ter afweging;

Waarom haalt mijn Leonardo (17pk, 155kg) maar 125kmpu (op de GPS dan) ?
Hoe komt het dat een DT300 (om maar wat te noemen) slechts 166,5kg weegt? (bron: motorcycle.com)

Nou ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
Ws wordt het leeg gewicht vermeld, de DT weegt 189 kg incl. sappen.
 
Effe verkeerdom quoten ;)

Ws wordt het leeg gewicht vermeld, de DT weegt 189 kg incl. sappen.

Goed punt. Misschien zit ik nu wel appels met peren te vergelijken. Zou eea wel verklaren.

120 op de teller is 110 echt natuurlijk. De fabrieksopgave van de nexus 300 is 125 km/pu en dan zal die 135 op de teller gaan.

Mn honda pcx125 gaat 105 en op de gps 96km/pu. De j costa is onderweg :)

Haha nou dat valt me nog mee. Bij Aprilia is de snelheidsmeter niet meer dan een hele vrijblijvende indicatie.

Mijn ex-150 haalde als alleruiterste top 130 teller -> 111 TomTom.
Huidige 250 haalt in de meest gunstige situatie 145 teller -> 125 TomTom.

Vandaar dat ik me weleens achter de oren krab als iemand de topsnelheid van zijn/haar (motor)(scooter) post :)
 
Neem een kijkje op de site van ScooterDirect, niet geslaagd in het achterhalen
of de prijs all-in is.
(edit: Onze prijzen zijn inklusief BPM, 19% BTW, kosten rijklaarmaken en uw korting. Kentekenkosten € 188-- / Transportkosten € 168,00)

In NL zal de prijs idd rond de €5000 (excl aflevering) gaan worden.


De site van Leertouwer is aangepast en ze vragen €5499 excl €235 afleverkosten voor de nexus 300
Nieuwe motorfietsen


Heb n bedrijf in Duitsland gevonden en die leveren m voor €4508 en voor €355 staat die op kenteken voor je deur afgeleverd.


http://www.scooterdirect.eu/nexus_300_nl.html
 
Laatst bewerkt:
De bpm zit er inderdaad gewoon al bij.
Ze ruilen echter niets in en ook daarom zijn de prijzen laag. Het verschil is best fors, maar t ziet er betrouwbaar uit. Nog ff googlen. Ik zie op een andere duitse site ook n nieuwe nexus 30 voor 4300 euro, dus dat maakt me al meer gerust. Kolere wat een verschil.
misschien hebben anderen hier de nexus goedkoper in Nederland gezien.

Er werd snel op mn mail gereageerd trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Is leuk qua prijs maar hoe zit het met de garantie en de uitvoering daarvan, zou ik als ik jouw was toch eerst willen weten en als dat bevalt zou ik dat OOK op de bon hebben willen staan...
 
Volgens de site kaj garantie via hun maar ook via je plaatselijke piaggo dealer.
Voor een prijsverschil van €1000 neem ik dat risico wel
 
Er is volgens mij al verschillende keren voorbij gekomen dat piaggio nederland de garantie niet overneemt van een duitse dealer of in duitsland verkochte scooters...

Moet volgens de wet wel maar dan zul je om dit af te dwingen nog weer naar de rechter moeten of een duidelijke overeenkomst met de verkoper op dit punt hebben dat zij de kosten betalen of de scoot ophalen zonder kosten als je beroep wilt doen op garantie...
 
Tja, volgens de site wordt de scooter in de Europesche databank gezet en is de garantie in europa geldig. Ik zal s een telefoontje plegen naar de importeur.

Overigens belde Leertouwer zelf al naar de importeur, want ik wilde de Nexus wel s in het echt zien. Vooral ook omdat de Nexus volgens hem behoorlijk groot is en n stuk groter dan n yamaha x-max 250.
Ook zit er volgens hem n andere uitlaat op. Balen, want die in de folder had n bijzonder fraaie uitlaat.

Saillant detail was dat ook de importeer niet zeker wist of er 1 in Nederland is om te kunnen bezichtigen. Er was er eentje naar de Salon van Brussel gegaan, maar t is onbekend of deze daarna naar italië of NL is gegaan.
 
volgens "scooterexpres" staat Piaggio op de meeting over 2 weken maar of de Nexus 300 daar ook staat????
Edd komt wel en die heeft net een nexus 500 gekocht
gr Mart
 
Tja ,appels en peren ,tís allebei fruit ,maar smaken verschillend ,een Gil 500 is een bruut,
Deze scoot is waarschijnlijk ontworpen door een Italiaan met circuit ervaring ,verschrikkelijk strak sturend zal ze blijven gaan in de bocht ,twijfel je een beetje ,dan zal je je snel bij Petrus melden. de gil300 zal wel het zelfde karakter hebben ,weet ik veel, appels en peren,

Ed en ja ik ben bij de meeting in Rotterdam.


Usato Gilera - Annunci moto usate Gilera - Moto.it

en nog en site waar genoeg te kopen is.
 
Laatst bewerkt:
Even gebeld en ze belden binnen n half uur al terug (had geen idee dat t pas 0900 was toen ik belde ;)

De Nexus 300 is gewoon leverbaar voor €4290, afleverkosten ook maar 195. Heb meteen gevraagd of n originele topkoffer mogelijk is en dat was geen probleem.
Ik wilde m ff bekijken maar hij had m gisteren al verkocht, maar belt als de volgende binnen is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan